Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Communicatie Marketeer B2B B2B campagne ontwikkelaar

Bol.com - Utrecht - 30-05-2022 Naar vacature  

Hoe maak jij onze klanten blij?
Bol.com wil elke platformpartner blij maken. Omdat dit voldoening geeft, maar ook omdat tevreden partners voor tevreden klanten zorgen. Samen ondernemen betekent voor ons dus samen groeien. Dat faciliteren we door partners te voorzien van de juiste informatie. En van continue inspiratie. Dat gaat ons steeds beter af, maar als ‘geboren’ B2C organisatie missen we soms dat vleugje B2B DNA dat entrepreneurs erg waarderen. En dus liggen er mooie uitdagingen voor een Senior Communicatie Marketeer die exact weet hoe je ondernemers bereikt, committeert en stimuleert. En hoe je als merk waarde voor partners toevoegt met inspirerende communicatie en campagnes. De crux zit in een onovertroffen doorvertaling van onze visie, merkbelofte en merkwaarden naar B2B touch points. En dat is waar jij als Senior Communicatie Marketeer B2B op inzoomt.

 
B2B Partnermarketing
Vanuit Partnermarketing zijn we verantwoordelijk voor het aantrekken van nieuwe partners en het laten groeien van partners op ons platform. In nauwe samenwerking met de propositieteams focussen we ons op het vermarkten van onze belangrijkste services en diensten naar onze partners. Dit realiseren we door continue inzet van campagnes, activiteiten en content die bewijst dat bol.com ondernemers kansen aanreikt aan retailers om groei op een platform te realiseren, digital ondernemerschap te stimuleren en kennis en kunde te delen zodat het bol.com platform de beste koopervaring kan bieden. In al onze marketingoutput willen we laten zien dat dat bol.com haar partners begrijpt en dichtbij is.

Wat je doet als Communicatie Marketeer B2B
Samen met het team van Communicatie Marketeers bouw je aan de groei van onze partnerbase op het partnerplatform. Je ontwikkelt inspirerende en activerende campagnes voor onze belangrijkste diensten die bijdragen aan de groei van omzet en bijdragen aan het gemak voor de partner. Voor deze marketingcommunicatieprojecten ben je van A tot Z verantwoordelijk voor de campagne ontwikkeling; letterlijk van eerste briefing en het formuleren van relevante boodschappen tot de ontwikkeling en monitoring van de resultaten.

Vanuit je ambitie om partners te helpen groeien op ons platform, zorg je ervoor dat de juiste boodschap bij de juiste partner landt. De crux zit ‘m vaak in het woordje ‘juiste’, want we hebben veel te delen, maar niet alle informatie is even relevant voor alle partners. Dat betekent dat de rol niet alleen vraagt om creatieve skills en het vermogen om stakeholders te verbinden en te enthousiasmeren maar ook om focus aan te brengen.

Je weet welke type communicatietype en -vormen je in wil zetten op basis van de doelgroep en KPI’s en kunt dit omzetten naar een effectief plan. Het ene communicatiemiddel werkt wel voor de ene boodschap en niet voor de andere. Je hebt veel ruimte om te pionieren en te experimenteren in emailcampagnes en middelen die bijdragen aan de doelstellingen om onze diensten en services aan de juiste partner te communiceren.

Je ondersteunt bij grote projecten, bijvoorbeeld partnerevents. Je bewaakt de bol.com communicatiestijl, beheert en structureert de communicatiekalender en houdt stakeholders in the loop en adviseert over alle communicatie uitdagingen. Je schakelt met deze stakeholders, stemt af – krijgt ze mee en weet jouw thema’s op de kaart te zetten/te houden en legt verbanden met hun strategische projecten. Ook trek je intensief op met collega’s van onze Creative Studio die onder andere events en contentproducties ontwikkelen die jouw activiteiten ondersteunen.

3 redenen waarom dit (n)iets voor jou is

Laat zien waarom niet
Laat zien waarom wel
Je stuurt op je onderbuik
Data-gedreven, evidence-based werken vind je overschat: je onderbuik is de beste graadmeter
Je gaat immer geradeaus
Je wilt een vast pad volgen, hebt moeite met een fluïde werkomgeving en bij hectiek verlies je prioriteien uit het oog
Je maakt alleen plannen en brengt het nooit zelf naar de finish
Je mouwen opstropen niet jouw is niet jouw ding
+
Jij weet als geen ander hoe je krachtige briefings schrijft, campagnes kan ontwikkelen en deze afstemt met stakeholders
Je trackrecord (5+ jaar) toont aan dat je deze campagnes werkelijkheid kunt maken
+
Je bent een meenemer
Teamleden, stakeholders, zakelijke partners: je voert ze allemaal enthousiast mee
+
Jongleren is geen probleem
Je kunt meerdere ballen hoog houden en behoud daarbij altijd het overzicht
Hier kom je terecht
Als Communicatie Marketeer B2B werk je binnen een van de snelst groeiende onderdelen van het toch al razendsnel groeiende bol.com en heb je de kans om jouw handtekening onder uiteenlopende marketingcommunicatietrajecten te zetten. Je mag rekenen op enthousiaste collega’s die vanuit de marketing & communicatie discipline partners helpen ondernemen, zodat ze sneller groeien en zich innig met bol.com verbonden voelen. Brand & Performance komen dus bij elkaar in deze rol. Je trekt vaak op met bureaus, media experts, designers en inhoudelijke experts.

Wij creëren een omgeving waarin we de kracht van diversiteit benutten.

De voordelen van een blauw hart

De cultuur en het kantoor

Onze collega’s werken keihard om het dagelijks leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Maar dit doen we uiteraard wel in een inspirerende en creatieve omgeving met leuke activiteiten!

Aan en uit

Bij bol.com snappen we als geen ander dat je eerst voor jezelf moet zorgen, dan voor je omgeving en dan voor bol.com. In die volgorde. Daarom krijgt iedereen bij bol.com 29 vakantiedagen.

De extra's

Denk hierbij aan trainingen, een lekkere lunch, eventueel een telefoon en een leaseauto, wanneer dit nodig is voor het uitoefenen van je functie.
meer...



Meer vacatures van Bol.com