Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Klantmanager Jeugd
Wij zoeken een bevlogen en enthousiaste collega die met jeugdigen en hun ouders in gesprek kan om de hulpvraag te verduidelijken. Je bent een professional die overzicht kan bewaren en regie kan voeren over complexe vraagstukken welke betrekking kunnen hebben op meerdere leefgebieden van de jeugdige. Deze vragen zijn primair gericht op opvoedingsvraagstukken en uiteraard werk je samen met de verschillende professionals binnen het sociaal domein.
Voor ons team Jeugdhulp Zeewolde zijn wij op zoek naar een:
Klantmanager Jeugd
(32 uur per week)Dit ga je doen
De functie van Klantmanager jeugd is dynamisch en divers, je gaat aan de slag met verschillende werkzaamheden waaronder:
- Je geeft advies en informatie aan jeugdigen, ouders en professionals, o.a. door telefoondienst, aanwezigheid op scholen en bij de huisartsen.
- Je onderzoekt de zorgvraag van ouders/jeugdige en zet waar nodig jeugdhulp in. Waar er geen vraag is voor jeugdhulp verwijs je (al dan niet actief) door naar voorliggende voorzieningen
- Je voert regie uit op het hulpverleningstraject. In het kader daarvan organiseer je regelmatig afstemmingsoverleggen met betrokkenen (klanten en professionals), sluit je aan bij evaluatiegesprekken en heb je regelmatig afstemming met het gezin.
- Je voert gesprekken in de thuissituatie.
- Je voert een risico inventarisatie uit ten aanzien van de veiligheid van het kind. Waar nodig meld je bij Veilig Thuis en/of organiseer je een Jeugdbeschermingstafel.
- Je draagt oplossingen aan en stimuleert deze.
- Je stelt een ondersteuningsplan op.
- Je neemt aanvragen voor individuele maatwerkvoorzieningen in behandeling.
- Je stelt beschikkingen op.
- Je onderhoudt contact met het netwerk van specialistische zorg- en welzijnsaanbieders, en/of re-integratiepartners.
- Zorg dragen voor noodzakelijke ondersteuning en hulpverlening in geval van crisissituaties die tijdens kantoortijden ontstaan.
Jouw talenten
Je bent positief ingesteld, bij uitstek een verbindende persoonlijkheid en op samenwerking gericht. Je gaat geen uitdaging uit de weg en bedenkt soms creatieve oplossingen binnen de kaders. Je bent empatisch en hebt veel overtuigingskracht.Juist die eigenschappen maken jou tot een goede Klantmanager Jeugd, zeker in combinatie met:
- Je beschikt over een relevante HBO-opleiding.
- Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring binnen het werkveld (zorg, welzijn of gemeente).
- Ervaring met de samenwerking met ‘drang’ en ‘dwang’ partners is een pré.
- Je hebt kennis van de (normale) ontwikkeling van kinderen en bent op de hoogte van psychopathologie. Je hebt aantoonbare ervaring met het opstellen van persoonlijke ondersteuningsplannen.
- Je kunt veiligheidsvoorwaarden opstellen en hierop toezien.
- Je hebt actuele inhoudelijke kennis van de wet- en regelgeving. Specifiek op het gebied van de Jeugdwet, maar ook van Wmo, passend onderwijs en Participatie en kennis van de ontwikkelingen binnen het Sociaal Domein.
- Je bent in staat om het klantsysteem (bijvoorbeeld Suite4 Sociale Regie en Suite 4 Sociaal Domein).
- Het is een vereiste dat je in bezit bent van een SKJ registratie.
Dit krijg je van ons
De functie van Klantmanager Jeugd is ingedeeld in de HR 21 functie van Medewerker beleidsuitvoering II. Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris in schaal 9 (minimaal € 2.581,- (aanloopschaal) / maximaal € 4.208,- bruto per maand op basis van 36 uur per week).Daarnaast kent Meerinzicht ook nog uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%, dat is opgebouwd uit onder andere een eindejaarsuitkering en vakantiegeld. Naast dat je dit kan laten uitbetalen kan je ook gebruik maken van een fiscaal voordeel door gebruik te maken van bijvoorbeeld ons fietsplan of jouw contributie voor de vakbond.
- Plaats- en tijdonafhankelijk werken en daarnaast ook goede thuiswerk voorzieningen.
- De mogelijkheid om je on the job te ontwikkelen naar een professional met ervaring.
- Een reiskostenvergoeding van € 0,19 per km (max. 40 km enkele reis, mogelijkheid om fiscaal uit te ruilen met je IKB) of je volledige reiskosten als je met het OV reist.
- Een thuiswerkvergoeding van €2,- netto per dag.
- Elke werknemer krijgt een mobiele telefoon in bruikleen. Deze mobiele telefoon mag ook privé worden gebruikt.
- Het volgen van relevante trainingen en cursussen voor de functie om je verder te ontwikkelen binnen de functie en het werkveld.
Hier ga je werken
Meerinzicht is de uitvoeringsorganisatie voor de gemeenten Ermelo, Harderwijk en Zeewolde. Naast Domein Sociaal voeren we ook bedrijfsvoeringstaken uit. Samen zetten wij ons in voor een klantgerichte en proactieve dienstverlening waarbij ons hart voor de samenleving centraal staat. Binnen het Domein Sociaal zijn we voornamelijk werkzaam op het gebied van zorg, werk en inkomen, jeugd en leerlingzaken. De laatste voeren wij niet alleen uit voor de bron gemeenten Ermelo, Harderwijk en Zeewolde, maar ook voor de omliggende gemeenten Elburg, Nunspeet, Oldebroek en Putten. Dit maakt het speelveld waarin het Domein Sociaal zich bevindt complex en dynamisch.Onze werkwijze gaat ervan uit dat de eigen kracht van de klant en diens netwerk centraal staan. Een belangrijk onderdeel van deze veranderingen is het principe van 1 gezin, 1 plan, 1 regisseur. Het doel is dat iedereen kan meedoen in de maatschappij (participatie) en dat belemmeringen waar mogelijk worden weggenomen.
Meerinzicht Domein Sociaal is in ontwikkeling. Je gaat aan de slag bij de afdeling Jeugdhulp, Inburgering en Leerplicht/RMC (JIL) Binnen deze afdeling zijn meerdere vakgebieden vertegenwoordigd. Naast Jeugd Zeewolde bestaat het team ook uit de leerplichtambtenaren en de JOR/JBT.
Jeugdhulp Zeewolde is een goed op elkaar ingespeeld team wat bestaat uit een mix van
ervaren en nieuwe collega's die zich hard maken voor de jongeren en gezinnen in Zeewolde.
Er is ruimte voor intervisie, casuïstiek overleg en opleidingsmogelijkheden. De
klantmanagers jeugd hebben korte lijntjes met de gedragsdeskundige, die meedenkt over de
in te zetten zorg. Momenteel zijn we bezig met het implementeren van de verklarende
analyse. Een werkwijze die breder kijkt dan sec de hulpvraag van jongeren.
Laten we kennismaken
Spreekt deze functie je aan? Dan zien we graag jouw reactie voor 31 oktober tegemoet.De gesprekken vinden plaats op 3 november in de middag, we willen je vragen hiermee rekening te houden.
meer...
Meer vacatures van Meerinzicht