Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Kwaliteitsmedewerker administraties en Inkomen
Binnen de afdeling participatie werken gemeenten met diverse teams samen op het gebied van Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg.
Zij verzorgen de complete dienstverlening, in samenwerking met onze partners, binnen het sociaal domein.
Plezier en hard werken gaan hand in hand binnen het kenniscentrum en hierbij is de eind klant altijd ons uitgangspunt. Wat heeft iemand of een gezin nodig van ons? Waar kunnen wij ondersteuning bieden en toegevoegde waarde leveren? Samenwerking en team overstijgend verantwoordelijkheid nemen is hierin essentieel. In de snelheid van alle ontwikkelingen binnen het sociaal domein inspireren we elkaar tot nieuwe ideeën. Van medewerkers vragen wij een open houding, (eigen) verantwoordelijkheid en flexibiliteit. We nodigen elkaar uit om vanuit betrokkenheid, respect en waardering samen te werken. Deze manier van werken draagt bij aan de groei van onze teams en die van jou.
Als kwaliteitsmedewerker ben je de vraagbaak voor de Administraties van Werk en Inkomen. Je coördineert werkzaamheden en coacht medewerkers op de uitvoering van hun taken. Je werkt nauw samen met de teamleider, regisseurs, kwaliteitsmedewerkers en functioneel beheerders.
- Je bent vraagbaak voor en geeft voorlichting en instructies aan de medewerkers van de Uitkeringsadministratie, Debiteurenadministratie en Financiële Administratie van team Ondersteuning.
- Je stelt werkinstructies op en houdt deze up-to-date.
- Je verricht kwalitatief en kwantitatief onderzoek o.a. aan de hand van het KIC-systeem en stelt sturingsinformatie en rapportages op.
- Je draagt bij aan het implementeren van nieuwe wet- en regelgeving, werkprocessen en werkafspraken.
- Je denkt mee over vraagstukken die betreffen de financiële aansluitingen zoals die tussen de Suite voor Werk en Inkomen en de boekhouding van de gemeenten
Wat verwachten wij van jou
?Kenniscentrum Sociaal Domein is op zoek naar een ondernemende adviseur. Enthousiasme, doorzettingsvermogen en lef zijn onmisbaar voor deze functie. Je bent communicatief en commercieel vaardig en vindt het leuk om nieuwe contacten te leggen en hebt een oprechte interesse voor het Sociaal Domein. Je bent in staat om opdrachtgevers te enthousiasmeren voor onze dienstverlening. Je beschikt over hbo of wo werk- en denkniveau en hebt bij voorkeur werkervaring binnen het Sociaal Domein. Tot slot beschik je over een klantgerichte houding en ben je in het bezit van een rijbewijs.
Vereisten
- Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding.
- Aantoonbare kennis van de Participatiewet opgedaan d.m.v. werkervaring of een afgeronde cursus/opleiding.
Competenties
- Verantwoordelijkheid
- Kwaliteitsgerichtheid
- Klantgerichtheid
- Oordeelsvorming
- Analytisch vermogen
Locatie
Je uitvalsbasis is afhankelijk van de gemeente waar je aan de slag gaat. Daar ontmoet jij je collega’s en vinden de fysieke overleggen plaats, net als de gesprekken met jouw direct leidinggevende. Natuurlijk ben je veel op pad, onderweg naar jouw relaties. Vanuit huis werken behoort ook tot de mogelijkheden.Wat bieden wij jou?
Kenniscentrum Sociaal Domein biedt jou een baan met veel uitdaging binnen een innovatie organisatie die continu in ontwikkeling is. Je krijgt volop ruimte voor eigen initiatief en ideeën en je wordt gefaciliteerd in jouw professionele en persoonlijke groei. Je wordt onderdeel van een breed, maar gespecialiseerd team (adviseurs, binnendienst, backoffice, opleidingscoördinator, marketing, etc.) vanuit waar je ondersteund wordt in het behalen van jouw successen.Je salaris is marktconform, afhankelijk van je kennis en werkervaring. Je krijgt een laptop en telefoon ter beschikking, met eventueel een leaseauto. Het dienstverband is voor bepaalde tijd, met de intentie om deze bij verlenging om te zetten naar onbepaalde tijd.
Over Kenniscentrum Sociaal Domein
Kenniscentrum Sociaal Domein is hét opleidings- en detacheringscentrum van het Sociaal Domein. Wij lopen voorop in het werkveld en kijken vooruit. Met onze scholing helpen we professionals bij hun ontwikkeling en we adviseren organisaties over het Sociaal Domein van de toekomst. We trainen en detacheren de professionals van morgen en helpen organisaties vooruit. We zijn expert op het gebied van de Wmo, Schuldhulpverlening, de Participatiewet en Jeugdhulp bij gemeenten. Via onze trainingen en opleidingen delen we onze kennis met professionals en gemeenten. We leiden mensen op tot specialist in hun werkveld met brede kennis van het hele domein. Zo leggen we waar nodig ook verbinding tussen de disciplines. Ook richten wij ons op het adviseren van gemeenten en het zijn van kennispartner en verbinder binnen het gehele Sociaal Domein. Jaarlijks worden meerdere Nationale Bijscholingsdagen, seminars en kennisbijeenkomsten georganiseerd. We zeggen niet voor niets “Kenniscentrum Sociaal Domein, helpt je verder!”.Kenniscentrum Sociaal Domein kenmerkt zich door betrokkenheid, kwaliteit, creativiteit en een unieke pragmatische professionaliteit. Een organisatie met veel ontwikkelingsmogelijkheden waar jij de regie voert over je eigen loopbaan.
Ambities en innovatie vragen hoge mate van zowel zelfstandigheid als team effort om onze gezamenlijke doelen te behalen. Dit betekent hard werken en doorzettingsvermogen, maar zeker ook ruimte voor gezelligheid en succesmomenten in de vorm van personeelsborrels, teamuitjes en andere activiteiten!
Deel deze vacature
Wellicht vind je dit ook interessant
Vacature Opleidingscoördinator
Ben jij een organisatorisch talent, kan jij goed multitasken en toch het overzicht bewaren? Kenniscentrum Sociaal Domein is op zoek naar een opleidingscoördinator.Detachering voor professionals
Zoek je veelzijdig werk in het Sociaal Domein? Laat je detacheren!Vacature Online communicatietrainer
Ben jij goed en gedreven in het geven van online communicatie trainingen? Kenniscentrum Sociaal Domein is op zoek naar een online communicatietrainer.meer...
Meer vacatures van Kenniscentrum Sociaal Domein