Inloggen - Registreer  

Teamleider Financiële Administratie

De Svb - Amstelveen - 29-02-2024 Naar vacature  

4.323,- tot 5.737,-

Opleidingsniveau:
hbo

Locatie:
Amstelveen
Reageer uiterlijk: 09-05-2024
Ben jij een verbinder, ligt jouw kracht in het inhoudelijk en functioneel aansturen en blijven professionaliseren van een financiële administratie en haar team? Dan is de positie van Teamleider Financiële Administratie de interessante vervolgstap voor jou!

3 redenen waarom dit jouw baan is

  • In deze rol krijg je de ruimte om niet alleen jouw vakinhoudelijke kennis in te zetten, maar ook jouw coachende capaciteiten.
  • Jouw team en jij spelen een belangrijke rol in de juiste verwerking van financiële stromen.
  • Je draagt bij aan een organisatie met een heldere maatschappelijke betekenis.

Jij doet het

Het team is verantwoordelijk voor het uitvoeren van het betalingsverkeer, het registreren van en rapporteren over de fondsen- en grootboekadministraties. Daarbij gaat het over bijvoorbeeld Kinderbijslag, AOW, AnW en WIA. Binnen de SVB wordt gewerkt met het 3 Lines Model. De 1e lijns werkzaamheden zijn belegd binnen de Financiële Administratie. Als onderdeel van periodieke afsluitingen en het opstellen van de Jaarrekening levert het Team de juiste gegevens aan de Financial Controllers die deel uitmaken van het gelijknamige Team ten behoeve van de 2e lijns taken. Het Team is bezig om kwaliteit en efficiency verder te ontwikkelen. Dat raakt zowel systemen en processen als competenties en gedrag. Zakelijk met een menselijke maat is daarbij uitgangspunt om persoonlijk eigenaarschap en de samenwerking met de verschillende partners verder te ontwikkelen.

In deze functie ben jij een belangrijke factor in het zorgen voor een stabiele omgeving. Aan jou de taak om te zorgen dat het team zichzelf en elkaar inhoudelijk blijft uitdagen, dat er goed gecommuniceerd wordt en dat kennisdeling vanzelfsprekend is. Het team kan bij je terecht voor werkgerelateerde zaken en je houdt rekening met belangen van betrokken binnen de organisatie.

Er is al veel bereikt en met het Team zijn al veel stappen gezet om te zorgen voor goede samenwerking met andere afdelingen binnen de organisatie, maar we hopen dat jij hier nieuwe ideeën voor hebt en dat je het goede voorbeeld hierin kunt geven. Belangrijke interne partners zijn Business Control, Financial Control en Concern Control. Door enige focus te houden op de methodes kun jij een verschil maken. Je kunt je grotendeels richten op processen, het team en samenwerking.

Jouw focus ligt op:
  • De inhoudelijke aansturing van het team financiële administratie. Formeel ben je niet de leidinggevende. Je kunt je richten op de coördinatie van (dagelijkse ) werkzaamheden in een team van 21 collega's. Denk daarbij aan:
  • de regie op periodieke afsluitingen ten behoeve van verantwoordingsrapportages;
  • het bewaken van rechtmatigheidsaspecten en analyse van afwijkingen;
  • 1e lijn controles (inclusief het opstellen van dossiers t.b.v. van de Audit Dienst)
  • voorbereiding en uitvoering van betalingen;
  • opstellen van verantwoordingsinformatie en kwantitatieve / kwalitatieve analyses ten behoeve van business- en concerncontrol
  • Verbeteren en bewaken van samenwerking, binnen het team en met andere teams. Je krijgt de ruimte om samenhang binnen het team te creëren. Door middel van coaching en feedback. Met een positieve blik op mensen en op samenwerken en informatie delen.
  • Eigenaarschap over het domein. Samen met het team draag je zorg voor de continuering van werkprocessen én gewenste resultaten als onderdeel van de financiële organisatie bij de SVB. Je bent een sparringpartner voor de Manager Financieel Beheer en de Coördinator Financial Control.

Jij bent het


Om de functie van Teamleider Financiële Administratie te bekleden denken wij aan deze functie eisen:
  • minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare leidinggevende rol, binnen finance.
  • inhoudelijke kennis van financiële processen, zoals boekhouding obv grootboekrekeningen. Termen als
‘purchase to pay’
en
‘record to report’
zijn je bekend.
  • een afgeronde hbo-opleiding of aantoonbaar hbo werk- en denkniveau op het gebied van bedrijfsadministratie of bedrijfseconomie;
  • kennis over ERP systemen / automatisering (wij gebruiken Unit4) en hoge vaardigheid met Excel;

We hopen deze eigenschappen bij je terug te zien:
  • overtuigingskracht, open, zelf-reflectief, kritische maar positieve instelling, creativiteit én uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • je bent een teamspeler en betrekt mensen binnen en buiten de afdeling bij de opgaven die er liggen.
  • je beschikt over een sterk vermogen om informatie op urgentie en relevantie te beoordelen
  • je bent niet bang om initiatief te tonen en verantwoording te nemen.

Welke kansen bieden we jou?

Aan jou de taak om ze te pakken. Jouw uitdaging, balans en groei: het heeft onze aandacht. Kansen en mogelijkheden om te groeien als persoon en als professional zijn er genoeg. Bovendien kan jij (op basis van een 36-urige werkweek) ook rekenen op een modern arbeidsvoorwaardenpakket dat gericht is op eigen regie en keuzevrijheid met een bruto maandsalaris tot

maximaal € 5.737,-
(inschaling op basis van ervaring en geschiktheid). We zijn aan het onderzoeken of een hogere schaal hier evt van toepassing kan zijn.

Daarnaast o.a.:
  • 8% vakantie uitkering én 8.33% eindejaarsuitkering
  • ruim 5 weken vakantie
  • Fulltime = 36 uur
  • Flexibele werktijden (4x9 uur is mogelijk) en flexibel qua locatie (denk aan 2 dagen op kantoor)
  • Verschillende vergoedingen (zorgverzekering, thuiswerken, fietsregeling, ontwikkelbudget)
Meer informatie over onze ijzersterke secundaire arbeidsvoorwaarden (vergoedingen, pensioen en opleidingsbudget) vind je
.

Jouw werkomgeving

Je komt te werken in het team Financiële Administratie van de afdeling Finance & Control.
De afdeling Finance & Control (F&C) maakt onderdeel uit van de Directie Bedrijfsvoering en is het financieel geweten van de organisatie. Zij ondersteunt en adviseert de directies, het Directieteam en de Raad van Bestuur bij het uitvoeren van hun taken. F&C levert hiertoe onder andere de stuur- en verantwoordingsrapportages op, die de Directie en RvB ondersteunt bij het inrichten, sturen en bijsturen van de organisatie. F&C is ook verantwoordelijk voor de verantwoordingsinformatie die naar onze opdrachtgevers (ministeries SZW en VWS) gaat.

De afdeling Financieel Beheer (FB) heeft de verantwoordelijkheid voor het juist, tijdig en volledig vastleggen van gegevens in zowel de centrale administratie als de administraties van Sociale Verzekeringsfondsen en regelingen. De afdeling werkt vanuit de organisatieprincipes: van controle & regels naar vertrouwen, van vakmanschap naar professionaliteit en van bijwonen naar bijdragen. Wij geloven dat werken vanuit deze organisatieprincipes ons sterker maakt. Vanuit deze principes zijn wij gaan samenwerken in en tussen zelf organiserende teams om tot betere prestaties te kunnen komen.

Thuis werken of op kantoor? Bij de SVB noemen we dit 'Bewust Werken'. Dit gaat verder dan alleen een afweging maken tussen werken op kantoor of thuis (hybride). Met Bewust Werken maak je in overleg met je team en leidinggevende een professionele en bewuste afweging over hoe, waar, wanneer, met wie en met welke middelen jij jouw resultaten optimaal kunt behalen, zowel kwalitatief als kwantitatief. Wanneer werken op locatie aan de orde is, is jouw werkplek ons hoofdkantoor te Amstelveen.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van De Svb