Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Functioneel Beheerder Belastingen

Werken in Friesland - Sneek - 20-07-2021 Naar vacature  

gemeente Súdwest-Fryslân

Benodigde opleiding: HBO
Dienstverband: Vast/Fulltime
Aantal uren per week: 36
Gepubliceerd op : 19-07-2021
Sluitingsdatum : 22-08-2021
Ben jij onze ideale kandidaat?
Verbinding zoeken met inwoners en mei-inoar bouwen aan een samenleving waar het prettig wonen en werken is. Daar staat de gemeente Súdwest-Fryslân voor. We willen toewerken naar een organisatie die meer omgevingsbewust, flexibel en opgave gestuurd werkt.

Je bent de functioneel beheerder van het team Belastingen. Het team zorgt er voor dat de taken op gebied van de Wet Waardering Onroerende Zaken (WOZ) en de verordeningen m.b.t. gemeentelijke belastingen en heffingen op een efficiënte en klantgerichte wijze worden uitgevoerd.

Ons waarderingspakket is 4WOZ. Ons belastingpakket GISVG is aan vervanging toe en in dat traject heb jij een belangrijke rol. Verder beheer je Key2Parkeren, Key2WOZ, Key2Percelen, SUWINET en de module Documentenbeer. Je hebt een belangrijke taak om de processen slim in te richten en deze te vertalen en in te richten naar een gebruiksvriendelijke gezamenlijke workflow in het systeem. Wij verbeteren continu en dit verwachten we ook van jou. Doe je mee?

Positie
Onze functioneel beheerders werken binnen de verschillende vakteams. Bij het uitvoeren van beheer en innovatie is men binnen een kerngroep de regisseur van de beheerde informatievoorziening van Súdwest-Fryslân. We streven naar het standaardiseren van de beheerprocessen, waardoor jij als functioneel beheerder meer tijd hebt om te innoveren. Zo spelen we makkelijk in op de vraag van de organisatie en kunnen onze collega’s een betere toegevoegde waarde leveren aan onze dienstverlening als gemeente.

Taken
 
Je ondersteunt het team en de organisatie in het optimaal gebruiken van de informatievoorziening en je werkt aan de doorontwikkeling van onze systemen en procedures.

Je zorgt samen met collega’s dat we de WOZ-beschikkingen en de gemeentelijke belastingaanslagen op kunnen leggen.
Samen met de coördinator WOZ zorg je er voor dat de contacten met de Waarderingskamer goed verlopen en de gevraagde informatie tijdig en goed aangeleverd wordt.

Je zorgt er voor dat de contacten met het mailservicebedrijf goed verlopen en dat de gevraagde informatie tijdig en goed aangeleverd wordt.
Je werkt nauw samen met de procesregisseurs en procesbeheerder en hebt veelvuldig contact met je collega’s van Informatisering & automatisering (I&A), leveranciers en natuurlijk je gebruikersgroep.

Je neemt het initiatief voor het organiseren van gebruikersoverleggen en kennisdeling, je brengt gestructureerd hun wensen in beeld, vertaalt en realiseert.

Je bent initiatiefrijk en creatief in het bedenken van manieren van kennisoverdracht, zodat de systemen optimaal benut worden door de gebruikers.
Je bent de inhoudelijke specialist op het gebied van functionaliteiten rondom zowel belastingprocessen als de daarbij behorende systemen.
Je begeleidt alle geplande wijzigingen binnen de gezamenlijke processen van de vakteams.
Je laat hierin een passie zien voor het specificeren van processen, vormgeven van niet geautomatiseerde informatievoorziening, voorbereiding transitie (plan opstellen samen met de procesbeheerders) en toetsen en testen.

Je werkt en denkt mee om het vakgebied functioneel beheer verder te professionaliseren richting de toekomst.
Je komt samen met je collega’s van de vakteams om proactief aan adviezen en verbetervoorstellen, zowel inhoudelijk als procesmatig te werken en weet dit zowel mondeling als schriftelijk goed te onderbouwen.

Je beschikt over de capaciteit om datamodellen en datastromen te kunnen doorzien, zodat je zelfstandig rapportages kunt maken.
Profiel

Je bent iemand die:
HBO werk- en denkniveau heeft.
Kennis van gemeentelijke belastingen heeft en van de WOZ is een pre.
Minimaal twee jaar ervaring heeft met het vertalen van de behoefte naar processen binnen vergelijkbare applicaties.
Aan de hand van flexibele en complete workflows ruime ervaring heeft met dit type functioneel beheer, waarbij zelfstandig processen ingericht en verbeterd worden.

Een doener is, die zelfstandig zijn werkzaamheden plant en uitvoert.
Makkelijk planningen en acties opstelt, bijhoudt en zorgt voor de realisatie.
Goede contactuele eigenschappen bezit, omgevingsbewust en klantgericht is.
Stevig in zijn schoenen staat en sterk is in het begeleiden van veranderingen.
Affiniteit heeft met hedendaagse innovatieve apps en deze regelmatig gebruikt in het dagelijkse leven.
Leergierig is en bereid is om zichzelf op te leiden tot Functioneel beheer gericht op transitie en in procesmodellen als ITIL en BISL.
Ervaring heeft in Agile-werken (is een pre).
 
Wij bieden
Een uitdagende functie binnen een prettige en collegiale werkomgeving waarin omgevingsbewust-zijn, klant- en resultaatgerichtheid centraal staan;
Een functie ingedeeld in het functieprofiel medewerker gegevens II, waaraan een salaris is verbonden van ten minste € 2.484,- (minimum aanloopschaal 8) en ten hoogste € 4.048,- (maximum functieschaal 9) bruto per maand (bij een 36-urige werkweek). Inschaling is afhankelijk van je ervaring.

Voor zeer gekwalificeerde kandidaten is een arbeidsmarkttoelage bespreekbaar.
Prima secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een vrij besteedbaar budget via IKB (Individueel Keuzebudget), opleidingsmogelijkheden en flexibele werktijden.

meer...



Meer vacatures van Werken in Friesland