Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Senior juridisch adviseur handhaving

Hilversum - 25-01-2023 Naar vacature  

Doordat onze collega van zijn pensioen gaat genieten, zijn wij op zoek naar een senior juridisch adviseur handhaving omgevingsrecht en horeca. Wi
l jij bijdragen aan de uitdagende ambities op het gebied van de fysieke leefomgeving in onze dynamische gemeente?
En wil jij daarvoor je juridische vakkennis inzetten als onderdeel van onze integrale advisering op het gebied van de handhaving omgevingsrecht, horeca en milieu?

Dan hebben wij dé baan voor jou!
Begin jouw nieuwe avontuur bij ons!

Wat houdt je functie in?

In deze functie ga jij je primair inzetten voor de juridische handhaving op het gebied van het omgevingsrecht, daarnaast ook voor juridische handhaving horeca en milieu. Je toetst overtredingen aan de regels, onderzoekt mogelijke legalisaties en maakt (voor)aanschrijvingen. Ook voer je (zienswijze)gesprekken met de interne en externe partijen en belanghebbenden. Je stemt af met collega’s en bestuur en zorgt voor juridisch advies op maat. Je vertegenwoordigt het college van Burgemeester en Wethouders in bezwaar- en beroepszaken. Je draagt bij aan de invoering van de Omgevingswet en je bent lid van een gebiedsteam (Puzateam). Je signaleert ontwikkelingen, houdt jurisprudentie bij en vertaalt deze naar de uitvoering. Ook vertaal je het tactisch en strategisch beleid naar de uitvoering en geef je input op nieuw beleid. Je bent ook actief betrokken bij de Big 8 cyclus VTH.

De senior juridisch adviseur handhaving die wij zoeken staat stevig in zijn schoenen én gaat een goed gesprek met verschillende partners niet uit de weg. Je hebt goede ideeën over het oplossen van juridische geschillen en participatie met bewoners. Bij ons krijg je de kans om je breed te ontwikkelen, we zien je graag verder groeien en bieden daarom ook support in de vorm van in- en externe opleidingen.

Wat breng je mee?

  • Minimaal een relevante HBO opleiding (bestuursrecht) aangevuld met actuele regelgeving;
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie of vergelijkbaar;
  • Kennis van en/of affiniteit met politieke en bestuurlijke processen;
  • Je werkt klant- en oplossingsgericht. Je gaat hierbij uit van mogelijkheden en denkt ‘van buiten naar binnen’.
  • Kennis van de op handen zijnde overgang naar de Omgevingswet

Wie ben je?

  • Je bent een enthousiaste, initiatiefrijke medewerker die zowel uitstekend in teamverband als zelfstandig kan werken;
  • Je bent in staat om de minder ervaren collega’s zowel op inhoud als op proces te ondersteunen en verder te laten groeien;
  • Je hebt een uitstekend gevoel voor kansen in het kader van pre-mediation/oplossingsgericht werken;
  • Je bent stressbestendig, creatief, flexibel, je kan goed luisteren, je bent omgevingsbewust, daadkrachtig, je hebt een helicopterview en gevoel voor humor.

Hoe ziet je nieuwe team eruit?

Je gaat werken bij het Team Advies & Ondersteuning bij de afdeling Publiekszaken. Het team bestaat uit juridische en andere adviseurs op het gebied van omgevingsrecht, APV, horeca, markt, milieu, ondermijning en parkeren.

Binnen het team heerst een open en professionele cultuur. Er wordt nauw samengewerkt in een informele en collegiale sfeer. Gevoel voor humor is daarbij belangrijk.

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen

Zorgen voor nu en werken aan morgen

Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Wat bieden wij je?

  • Je krijgt een werkweek van 36 uur;
  • We bieden je een contract van 1 jaar en de intentie is om dit na een jaar om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd;
  • Jouw salaris valt in schaal 11, deze loopt van € 3.701,00 tot en met € 5.372,00 bruto per maand op basis van 36 uur per week. In samenspraak met jou schalen we je in, afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Aanvullend krijg je iedere maand nog een Individueel Keuzebudget (IKB) tot je beschikking van 17,05%. Per maand is dit minimaal € 631,02 tot maximaal € 915,92 bruto bovenop je salaris. Dit budget kun je uit laten betalen of kun je inzetten voor verschillende doeleinden;
  • Je krijgt van ons een telefoon en laptop tot je beschikking;
  • Hilversum biedt een NS business card aan met 100% vergoeding voor woon-werkverkeer met OV;
  • Je bouwt een goed pensioen op bij ABP;
  • Tevens heb je de mogelijkheid om deel te nemen aan een collectieve ziektekostenverzekering en voor diverse andere verzekeringen kun je korting krijgen;
  • Wij hebben een breed aanbod aan opleidingsmogelijkheden op vakgebied en persoonlijke ontwikkeling. De Hilversum Academie is een platform waar de gemeente Hilversum trainingen, workshops en e-learnings aanbiedt voor alle medewerkers. Vanaf je eerste werkdag kun je hier zelf gebruik van maken;
  • Een gezonde werk- en privébalans vinden wij belangrijk! Afhankelijk van je functie heb je flexibele werktijden en kun je hybride werken.

Wil je meer informatie?

Heb je vragen over de inhoud van de functie, neem dan contact op met Willem Jan van Heek (Juridisch adviseur handhaving) op telefoonnummer 06 18878365 Voor overige vragen kun je contact opnemen met

(teammanager) op telefoonnummer 06 41510719

Interesse?

Voor nu heb je de mogelijkheid om tot uiterlijk 8 mei 2023 te reageren. Als er voor die tijd kandidaten reageren die goed aansluiten bij het profiel dan gaan wij met diegene alvast in gesprek. Bij geschiktheid bestaat dan de mogelijkheid dat de vacature eerder wordt gesloten. Twijfel daarom niet en reageer direct op deze mooie functie!

Nieuwsgierig geworden? Wil je weten wat er speelt bij gemeente Hilversum en wil je een indruk van je toekomstige collega’s krijgen? Kijk of volg ons dan op

,
,
of
Hilversum wil een leefbare en veilige stad zijn waar iedereen zich thuis voelt, ongeacht waar jij of je familie vandaan komt, hoe je er uit ziet en van wie je houdt. Dit geldt ook voor de gemeentelijke organisatie.

meer...



Meer vacatures van Hilversum