Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Vergunningverlener bouwen en wonen

Bureau Brug - Zaanstad - 03-08-2021 Naar vacature  

Wat houdt de functie in?

Wil je werken in een stad die volop bezig is met gebiedsontwikkeling met een herkenbaar karakter, waar jij een bepalende factor in kan worden? Ben jij iemand die denkt in mogelijkheden en zoekt naar oplossingen om ontwikkelingen mogelijk te maken? Duik je voor de gemeente Zaanstad graag in de meest complexe vergunningaanvragen? Lees dan snel verder!

Als je werkt bij de gemeente Zaanstad maak je deel uit van dynamische organisatie. Ondernemen en pionieren zit in het Zaanse DNA. Zaanstad is niet voor niets de geboortegrond van een aantal succesvolle, grote, Nederlandse ondernemingen. De karakteristieke groene, Zaanse huizen staan hier zij aan zij met moderne architectuur en industrie. Om de stad heen liggen mooie, kleinere plaatsen met een dorps karakter. Die combinaties maken onze gemeente uniek en authentiek.

Zaanstad heeft grote ambities voor de groei van de stad, het functioneren van de organisatie en het welzijn van haar inwoners en het milieu. Ze timmert hard aan de weg met gebiedsontwikkeling. Een nieuw station, een vernieuwd stadscentrum, sportterreinen die samengevoegd worden om de beste faciliteiten te bieden en nieuwe woningbouwlocaties. Door de grootte van de gemeente zijn er ontzettend veel projecten en vergunningsaanvragen. En daarom zoeken we jou! Een vergunningverlener die graag meewerkt aan de gebiedsontwikkeling en de Zaanstreek nog aantrekkelijker maakt.

Hoe ziet jouw dag eruit?

Als vergunningverlener ben je verantwoordelijk voor de complexe vergunningsaanvragen. Jij bent van A tot en met Z verantwoordelijk voor het vergunningenproces en toets aanvragen aan het bestemmingsplan en de wettelijke vereisten. Je voert de regie en pakt een deel van de uitvoer op: je doet onderzoek, wint adviezen in en bekijkt of plannen binnen de wettelijke kaders passen Wat kan wel, wat kan niet? Uiteindelijk kom jij tot een goed besluit. Als een aanvraag niet aan de eisen voldoet, kijk je wat er wél mogelijk is en zoek je naar oplossingen. Verder:

  • Ben je het aanspreekpunt voor aanvragers, collega's en externe betrokkenen;
  • Stel je een uiteindelijke verlening of weigering van de vergunning op;
  • Coördineer je bezwaar- en beroepzaken, die verband houden met je eigen dossier.

Wat kun je verwachten van de organisatie?

Zodra je de trein uitstapt op station Zaandam, loop je het stadhuis binnen. Normaal vind je daar in hartje centrum een fijne werkplek, maar voorlopig werken we voornamelijk vanuit huis. Je krijgt 11 gedreven, ervaren en gezellige collega's, die jou graag helpen om jouw plek te vinden in je nieuwe baan. Zaanstad kent dan ook een goed onboardingstraject. Op de afdeling vind je een prettige, open sfeer, gericht op een goede onderlinge samenwerking en respect voor elkaar. Dienstverlening staat hoog in het vaandel. En eigen inbreng wordt gewaardeerd. Naast hard werken is er zeker ook ruimte voor humor en gezelligheid.

Wat breng je mee?

We zoeken een vergunningverlener die met mensen meedenkt. Met de komst van de nieuwe omgevingswet zijn regels niet meer zo zwart/wit. Bij de beoordeling van een vergunningsaanvraag denk jij in mogelijkheden in plaats van problemen! Je vraagt door, denkt mee en zoekt naar oplossingen die een vergunningsaanvrager verder helpen. Je gaat regelmatig met vergunningsaanvragers in gesprek; met jouw communicatievaardigheden zit het dan ook wel goed. Je kunt goed uitleggen en snapt de belangen van betrokken partijen.

Verder:
  • Heb je een groot probleemoplossend vermogen;
  • Vind je het leuk om je creativiteit in te zetten en ideeën aan te dragen;
  • Heb je minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
  • En heb je een hbo- of wo-opleiding richting bouwkunde, planologie of rechten.

We bieden jou

Kom jij werken bij Gemeente Zaanstad als vergunningverlener? Dan bieden we jou een uitdagende functie voor 24 tot 36 uur. Je krijgt een goed salaris, afhankelijk van jouw kennis en ervaring maximaal €4.783 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Daarnaast biedt de gemeente goede secundaire voorwaarden, zoals een reiskostenvergoeding, 17,05% eigen keuzebudget en een goede pensioenvoorziening. Bovendien is er ruimte om trainingen of opleidingen te volgen en jezelf te ontwikkelen.

Solliciteer nu!

Ben je enthousiast over de functie? Twijfel niet en stuur direct je cv en motivatie naar Manon Fleur van Bureau Brug via manon@bureaubrug.nl. Wil je liever eerst meer informatie over de functie? Neem dan voor inhoudelijke vragen contact op met Linda Hes via linda@bureaubrug.nl of 06-57566802.

meer...



Meer vacatures van Bureau Brug