Inloggen - Registreer  

Medewerker Klantenservice

Vdz - Hengelo - 24-03-2024 Naar vacature  

Wij zoeken een enthousiaste collega voor onze Klantenservice afdeling. We hechten waarde aan klantgerichtheid, het streven naar een gezamenlijke commerciële doelstelling en de bereidheid om voortdurend te blijven leren. Als jij je hierin herkent, nodigen we je van harte uit om te solliciteren!

Wat ga je doen?

In de rol van Medewerker Klantenservice bij VDZ heb je regelmatig contact met zowel bestaande als nieuwe klanten. Je helpt consumenten met hun aanvragen en bespreekt de mogelijkheden voor het af- of oversluiten van diverse financiële producten. Of het nu gaat om een eenvoudige adreswijziging of belangrijke “life events” zoals samenwonen, trouwen, verhuizen, geboorte of overlijden, jij staat altijd klaar om het klantbelang centraal te stellen en uitstekende service te bieden. Het verwerken van bijbehorende administratie behoort ook tot je taken.

Binnen ons team van 10 specialisten staat Klantenservice centraal, en we hebben allemaal diverse achtergronden. Sommigen van ons hebben ervaring in de horeca, callcenters of winkels. Jouw werk is een mix van administratie en commercie, maar bovenal is het gewoon erg leuk en gevarieerd. Als onze nieuwe collega maak jij het verschil, omdat onze klanten volledig vertrouwen op jouw expertise en deskundigheid. We streven ernaar de verwachtingen van de klant te overtreffen.

Hoe ziet een dag eruit als medewerker Klantenservice?

Je werkdag begint om 9.00 uur of 12.30 uur met koffie, een kopje thee mag natuurlijk ook. De werkplekken van de afdeling Klantenservice zijn verspreid over 2 ruim opgezette kantoorruimtes. Aan het begin van je werkdag wordt er besproken welke werkzaamheden je gaat doen en welke taken prioriteit hebben. Zo weet je van elkaar wat er speelt en wie wat doet. De werkzaamheden blijven zo ook gevarieerd en afwisselend. Er zijn taken die je met de hele afdeling oppakt, zoals inkomende e-mail en telefoontjes, maar je hebt ook je eigen dossiers onder beheer. De dag gaat snel want je hebt veel telefonisch contact met klanten en praat met collega’s. Je pauzeert samen met je collega’s in de kantine of misschien ga je even wandelen. Aan het eind van de werkdag dragen jullie de werkzaamheden over aan het avondteam.

Hoe zien je eerste 7 maanden als medewerker Klantenservice eruit?

Je gaat het vak van ons leren. Allereerst ga jij in 7 maanden 1 of meerdere opleidingen halen die wij vergoeden. Het gaat dan in ieder geval om WFT Basis. Daarna kun jij zeker doorgaan met studeren, bijvoorbeeld WFT Schadeverzekeringen Particulier of WFT Consumptief krediet.

Daarnaast begin jij met het verwerken van aanvragen in ons systeem zodat je ervaring en inzicht krijgt in de financiële situatie van onze klanten. Per week krijg je meer kennis en dus ook meer taken en meer diverse werkzaamheden. Je wordt gekoppeld aan een ervaren collega zodat jij optimaal ons vak kan leren.

En dan?

Er ligt een mooie groeikans voor je in het verschiet! Wat doet een medewerker klantenservice? Als je bij ons aan de slag gaat, krijg je de mogelijkheid om zelfstandig polissen te muteren, wijzigingen door te voeren en financiële producten voor klanten af te sluiten. Naarmate je meer ervaring opdoet, krijg je ook de kans om je tanden te zetten in uitdagendere en complexere dossiers.

Daarnaast speel je een cruciale rol in de ondersteuning van de afdeling door het uitvoeren van administratieve taken en het beantwoorden van vragen van zowel bestaande als nieuwe klanten. We hechten veel waarde aan proactieve klantbenadering, waarbij je contact opneemt met onze klanten voor een grondige financiële check. Hierbij streven we ernaar om de dienstverlening op het hoogste niveau te bieden.

We willen ervoor zorgen dat alles naar wens verloopt voor onze klanten. Daarom gaan we na of er ruimte is voor verbetering en of er producten zijn die niet meer aansluiten bij hun behoeften.

Wij zien graag dat je

  • een betrokken teamspeler bent die snel kan ‘schakelen’ en oplossend is ingesteld;
  • het belang van de klant centraal stelt;
  • woont in een straal van 30 km rond Hengelo;
  • minimaal MBO niveau hebt;
  • minimaal beschikbaar bent voor 32 uur, voorkeur voor 40 uur per week;
  • bij fulltime 3 (vaste) avonden per week (tot 21:00 uur) kunt werken, 1 zaterdag (van 10:00 tot 14:00) per 3 weken;
  • bereid bent om relevante WFT opleidingen te volgen;
  • deel wilt uitmaken van een jong team dat nog in ontwikkeling is;
  • wilt bijdragen door mee te bouwen aan de groei van ons team.

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende (starters)functie; je krijgt bij ons de kans om het vak van adviseur echt te leren als ‘ambacht’.
  • Een marktconform salaris.
  • Korting op financiële producten.
  • Salarisgroei bij afronden deelcertificaten en het opdoen van werkervaring.
  • Doorgroeimogelijkheden naar medior en senior (financieel) adviseur.
  • Een coach die je begeleidt in je ontwikkelingen en die je praktisch ondersteunt.
  • Een volledige vergoeding van de WFT opleidingen.
  • Een prettige werksfeer in een relatief klein, hecht team met collega’s die naar je omkijken. Voor een kijkje op de werkvloer zie ook onze bedrijfsvideo op
  • Persoonlijk contact met klanten, waarbij je verantwoord advies geeft. Want wij zijn open over geldzaken.
  • 28 vrije dagen.

Solliciteer!

Ben je enthousiast geworden? Mooi, laat het ons weten! E-mail je motivatie voorzien van cv naar
, t.a.v. afdeling Personeelszaken of per post naar VDZ, postbus 125, 7550 AC te Hengelo. We beloven dat we je cv en brief met aandacht zullen lezen. Hopelijk tot snel!

Solliciteren bij VDZ gaat zo

De juiste mensen aan ons familiebedrijf verbinden, dat is heel belangrijk voor zo’n bedrijf als wij zijn. Daarom hebben wij een secure selectieprocedure. Passen we bij elkaar? Zo ontdekken we dat.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Vdz