Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Coördinator communicatie adviseur
Wat houdt de functie in?
De gemeente Opmeer vernieuwt de inrichting en werkwijze van de eenheid Communicatie. Je wordt onderdeel van een klein communicatie team, waarbij jij naast communicatie advies ook de coördinerende rol op je neemt. Daarnaast bestaat de eenheid uit twee communicatie adviseurs en een communicatie ondersteuner.Het is een functie voor 32- 36 uur per week
Wat ga je doen?
Als (all round) communicatieadviseur van een sector en coördinator van de eenheid Communicatie draag jij zichtbaar en over de volle breedte, in co-creatie met collega's, bij aan het behalen van de gemeentelijke= en organisatiedoelstellingen.- Je bent een breed inzetbare communicatie professional, zowel op strategisch, tactisch als operationeel niveau. Je bent in staat om de verschillende facetten van het communicatievak in te zetten en op verschillende inhoudelijke onderwerpen te schakelen. Van perswoordvoering, arbeidscommunicatie tot project- en crisiscommunicatie. En van communicatie rondom de energietransitie, het welzijnsbeleid tot participatie bij herinrichtingsprojecten en het kappen van bomen
- Je stelt prioriteiten en coördineert op planmatige wijze de werkzaamheden oa binnen de eenheid. Je onderscheidt hoofd- en bijzaken en weet complexe inhoud terug te brengen tot de kern. Met als resultaat: effectieve interne en externe communicatie die aansluit op de behoeften van de doelgroep én bijdraagt aan het realiseren van de strategische doelen.
- Je werkt voor en samen met bestuurders, management, projectleiders, beleidsmedewerkers en de vak afdelingen. Je kent de inhoud en doelen en adviseert en ondersteunt hen in de communicatieopgave (co-creatie).
- Je treedt op als adviseur op de complexe onderwerpen met impact. Je ontwikkelt hiervoor realistische communicatiestrategieën en zorgt voor realisatie. Hierbij heb je een hands-on mentaliteit: moet een persbericht of nieuwsbrief bericht geschreven worden, dan pak je dat net zo gemakkelijk op.
- Door te inspireren en ondersteunen vergroot je de communicatievaardigheid van collega's (zgn antenne functionarissen) zodat zij eenvoudigere communicatietaken kunnen ondersteunen (coach).
- Je beheert de financiële administratie van de eenheid Communicatie.
Wat wordt er van je verwacht?
Je bent een energieke, enthousiaste en open persoonlijkheid. Je werkt creatief, denkt in oplossingen en bent makkelijk benaderbaar voor collega's. Daarnaast krijg je energie van het werken in teamverband en ben je nieuwsgierig en betrokken. Je verplaatst je makkelijk in anderen en bent in staat om verschillende belangen af te wegen. Je bent een stevige gespreks- en sparringpartner voor bestuurders en collega's die je kunt inspireren en motiveren en hebt ook gevoel voor bestuurlijke verhoudingen. Tot slot ben je een overtuigende adviseur, die georganiseerd, daadkrachtig en resultaatgericht werkt, daarbij kijk je vooruit met een scherpe en brede blik.Verder bezit je:
- HBO opleiding Communicatie
- Minimaal 4 jaar werkervaring als adviseur Communicatie
- Ervaring als strategisch adviseur en operationeel uitvoerder
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden
- Coachende kwaliteiten
Wat bieden wij?
Je krijgt een boeiende functie met veel afwisseling en treed direct bij de gemeente in dienst. De gemeente Opmeer is een krachtige en zelfstandige gemeente in Westfriesland. Het heeft de charme van een landelijk leefklimaat en kent een rijke (zichtbare) historie. De gemeente kent een levendig en bloeiend verenigingsleven en een sterke onderlinge betrokkenheid van de inwoners. De ambtelijke organisatie maakt momenteel een ontwikkeling door met als doelstelling een zelfstandige gemeente te blijven. Daarom willen we goed toegerust zijn om al onze taken goed uit te kunnen blijven oefenen. We willen volwaardig aanwezig zijn bij regionale zaken en de nieuwe ontwikkelingen, waar nodig in samenwerking met partners, actief oppakken. Dit vraagt om medewerkers die taakvolwassen opereren en vaardigheden hebben om goede samenwerkingsverbanden aan te gaan.Je krijgt een boeiende functie met veel afwisseling, dit betekent korte lijnen en veel verantwoordelijkheid. Daarnaast zijn er veel mogelijkheden op het gebied van persoonlijk als vakinhoudelijk niveau door het opleidingsbeleid van de gemeente.
Het salaris voor deze functie is afhankelijk van opleiding en ervaring en is voorlopig gewaardeerd in schaal 10. Bij een 36-urige werkweek bedraagt dit minimaal € 2.973 en maximaal € 4.494 per maand (peildatum 1 oktober 2020). Daarnaast heb je de beschikking over een vrij besteedbaar budget: het Individueel Keuze Budget (IKB). Dit is 17,05% over je salaris.
Verder biedt de opdrachtgever een eigentijds pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden aan; zoals flexibele werktijden, mogelijkheid tot thuiswerken, betaald ouderschapsverlof, het kopen en verkopen van verlofuren, flexibele arbeidsvoorwaarden en een tegemoetkoming in reiskosten woon-werkverkeer.
Herken jij jezelf in dit profiel?
Of heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op! Wij beantwoorden graag je vragen en kunnen je ook advies geven. Je kunt ook je cv uploaden, dan nemen wij contact met jou op.Locatie
Noord Holland regio West Frieslandmeer...
Meer vacatures van Bureau Brug