Inloggen - Registreer  

Senior Technisch Webanalist

Digital Power - Amsterdam - 09-04-2024 Naar vacature  

Zorg voor een hoge datakwaliteit door middel van tagging voor het meten van websites en gebruikersgedrag, ter optimalisatie van datagedreven besluitvorming voor onze opdrachtgevers.

Een baan als Senior Technisch Webanalist bij Digital Power

Als Technisch Webanalist bij Digital Power weet je als geen ander hoe belangrijk het is dat de datacollectie op orde is. Als de data niet klopt, worden er immers verkeerde beslissingen genomen. ‘Meten om te weten’ is dan ook het argument waarmee je altijd bij de juiste mensen aan tafel komt.

Je werkt dagelijks met Adobe- en Google tooling, tag management en datalagen. Met jouw technische kennis van deze systemen kun je ze succesvol implementeren en laten (samen)werken. Ook ga jij het gesprek aan met je team om advies te geven en technische vragenstukken te coördineren.

Naast je opdracht(en) maak je deel uit van onze interne community. Leer van, en mét je collega’s en help elkaar nóg beter te worden! Kom je ergens niet uit? Dan staat ons hele team voor je klaar.

Over jou

Passie voor data

  • Een schone en solide data en tagging implementatie, daar krijg jij energie van
  • Je kunt technisch complexe zaken begrijpelijk uitleggen en kunt mensen hierin meenemen
  • Je bent up-to-date over de ontwikkelingen binnen dit vakgebied

De nodige ervaring

  • Je hebt 4+ jaar ervaring in een soort gelijke rol
  • Je bent een expert in minstens één tag management systeem (bv. Google Tag Manager, Tealium, Adobe Launch) waardoor je bekend bent met datalagen, triggers/load rules en configureren van tags
  • Je bent een zelfstandige gebruiker van JavaScript en bent in staat om te controleren of je code werkt en dit zelf te evalueren
  • Je hebt uitgebreide kennis van Google en/of Adobe Analytics
  • Bij voorkeur ervaring met een Customer Data Platform (CDP) of Data Management Platform (DMP)
  • Je communiceert gemakkelijk met collega's in verschillende domeinen en met belanghebbenden

What else?

  • Je vindt het leuk om voor verschillende klanten te werken: van NGO's tot marketingbureaus en van banken tot overheidsinstellingen
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed in woord en geschrift.
  • Bij voorkeur ervaring in het leiden en begeleiden van junior/medior teamleden
  • Je hecht waarde aan het delen van je kennis
  • Je vindt het belangrijk om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen in je vakgebied
  • Je krijgt goede energie van onze 
  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding

Wat we bieden

We bieden een startsalaris van € 4500 – € 6500 bruto per maand, afhankelijk van je kennis en ervaring.

Wil je je eigen werktijden indelen, collega's begeleiden in hun ontwikkeling en bijdragen aan interne projecten:
.

Hoe ziet jouw dag eruit als Technisch Webanalist bij Digital Power?

Je begint de dag met een verfrissende wandeling voordat je naar het kantoor van je klant gaat. Daarna neem je samen met de klant de taken door die je hebt volbracht en waar je deze week aan gaat werken. Dit is een mooie gelegenheid om je klant te informeren over de laatste ontwikkelingen die je hebt gehoord.

Na deze meeting geef je een Javascript training aan twee junioren die je begeleidt. Hierbij signaleer je uitdagingen in implementaties en stel je verbeteringen voor. Aan het einde van de dag sluit je wat eerder af om te gaan wielrennen. Morgen start je wat eerder bij de klant zodat het rustig is op de weg en je in de middag wat eerder kunt gaan.

Zolang je helder communiceert en bereikbaar bent voor je opdrachtgevers en collega’s, ben je vrij om je eigen tijd in te delen.
Waar je werkt, is elke week een combinatie van op locatie bij de klant, thuiswerken en natuurlijk een gezellige dag op één van onze kantoren in Amsterdam en Den Bosch. We stimuleren het reizen met het OV: dat is duurzaam, flexibel en gratis voor jou,

ook op dagen dat je níet werkt. Is een (tijdelijke) auto handiger voor je? In overleg is er veel mogelijk.
Richt je werkweek in op een manier die bij jou past. Zolang je goed werk levert, je opdrachtgevers tevreden zijn en je collega’s op je kunnen bouwen, zijn wij blij en trots dat je onze collega bent!

Benieuwd hoe het is om bij Digital Power te werken?

We zetten alle belangrijke vragen én antwoord voor je op een rij.
Wat maakt Digital Power uniek?
Wij snappen best dat er meerdere werkgevers zijn die jou een droombaan beloven. Daarom zetten we nog maar even op een rijtje wat Digital Power uniek maakt.

  • Best of both worlds - een nuchtere club met de meest uitdagende opdrachten
  • Ruimte voor initiatief: je geeft je eigen carrière vorm
  • Toffe klanten in verschillende sectoren (zowel profit als non-profit)
  • Uniek team met unieke synergie: we zijn trots op elkaar, gunnen elkaar alles en kennen geen interne concurrentie of onnodige hiërarchie
  • Ondernemerschap wordt gestimuleerd: zie je een mooie kans voor ons? Grijp 'm!
  • Creatieve en out-of-the-box mentaliteit:
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan'
  • Sterke nadruk op leren en ontwikkelen dankzij onze interne Data Academy, onbeperkt opleidingsbudget en enorm gedreven collega's
  • Humor, gezelligheid en een familiegevoel: wees lekker jezelf!
  • Heel veel potjes tafelvoetbal
  • Een prima werk-privé balans
  • Een vrijmibo waarvoor velen speciaal naar kantoor komen
  • Elk kwartaal een teamuitje
Denk je nou: hier ga ik me thuis voelen?
Bekijk onze vacatures en solliciteer snel!
Wat doet een consultant bij Digital Power?
Als consultant in ons team moet je in staat zijn grote hoeveelheden data te verzamelen, te analyseren en te visualiseren. Vervolgens vertaal je de inzichten die je uit de data haalt naar concrete acties voor verschillende stakeholders.

Je moet je dus goed inleven in de organisatie van je opdrachtgever: een Manager wil andere informatie zien dan een Data Analist of Developer. Als consultant is het dus belangrijk dat je verschillende ’talen’ spreekt.

Tijdens je opdracht verdiep je je steeds verder in de organisatie, stel je actief vragen en luister je goed naar de klant. Zo krijg je het daadwerkelijke vraagstuk boven tafel én ontdek je met wie je kunt samenwerken om het maximale uit je opdracht te halen.

Hoe ziet een typische opdracht eruit?
Het type opdrachten wat je vervult, is afhankelijk van je functieprofiel, de klantvraag en je persoonlijke wensen. Soms heb je één opdracht van 40 uur per week, maar het kan ook zijn dat je je tijd verdeelt over meerdere, verschillende opdrachten tegelijkertijd.

De meeste opdrachten vinden plaats op locatie bij de klant. Soms kan het zijn dat je samen met collega’s vanaf ons kantoor aan een opdracht werkt (bijvoorbeeld een dashboard voor een klant). Ook is het mogelijk mee te werken aan interne projecten.

Hieronder vind je voorbeelden van opdrachten op het gebied van:
  • Technical Web Analytics
  • Data Analytics
  • Customer Experience
  • Data Science
  • Data Engineering
Hoe word ik begeleid in mijn ontwikkeling?
Wanneer je bij ons start, word je gekoppeld aan een buddy. Deze zal jou tijdens je eerste 6 maanden helpen te landen in onze organisatie en je meenemen in onze werkwijze. Je buddy zal je ook begeleiden naar de Gouden Driehoek toe.

In de Gouden Driehoek staat jouw ontwikkeling als consultant centraal. Als je al even bij ons in dienst bent, en je directe collega’s leert kennen, dan kan jij je eigen ontwikkeldoelen opstellen. Vanuit de kennis over je collega’s kun je ze vragen je te helpen bij het bereiken van je ontwikkeldoelen. Dat bepaal jij dus zelf. Samen met je begeleiders stel je een persoonlijk ontwikkelingsplan op, specifiek voor jou. Zij zullen je helpen hier invulling en acties in op te nemen en worden hiermee jouw persoonlijke sparringpartner.

Onze interne trainingskalender bevat trainingen die je helpen een betere consultant te worden. Een aantal trainingen is ook voor stafmedewerkers relevant.

Volg een training R of Python gegeven door een collega of sluit aan bij een interne kennisdeling over Data Engineering. Ontwikkel je daarnaast door trainingen te volgen over onderwerpen als ‘Omgaan met weerstand’, ‘Stakeholdermanagement’, ‘Efficiënter werken’, ‘Presentatievaardigheden’ en ‘Anderen coachen’.

Heb je voor je opdracht extra kennis nodig over agile werken? Ook dan kunnen we je helpen. Het is ook mogelijk je SCRUM Master of -Product Owner certificaat te halen.

Kan ik bij Digital Power werken als ik een beperking heb?
Solliciteer gewoon! Dan bespreken we tijdens de sollicitatie samen de mogelijkheden. Net zoals bij data denken we samen in oplossingen!
Hoe ziet het sollicitatieproces bij Digital Power eruit?
Als eerste is er een telefonische intake met een van onze recruiters waaruit vervolgens een eerste en tweede gesprek kunnen volgen. Wil je meer in detail weten hoe het proces verloopt?

.

Wil jij dit soort uitdagingen aangaan?

Integratie web- en appdata draagt bij aan 360 graden klantbeeld

Univé is een Nederlandse verzekeraar die verzekeringen, financiële producten en diensten aanbiedt voor consumenten en bedrijven. Het bedrijf richt zich op het bieden van een hoogwaardige service en het helpen van klanten bij het maken van verantwoorde financiële beslissingen. Sinds 2014 werken we intensief samen met Univé.

Implementatie van Google Analytics 4

Een belangenvereniging voor woningeigenaren biedt op haar website een ruim aanbod aan content en diensten die online afgesloten kunnen worden. Om haar websitebezoekers zo goed mogelijk te kunnen bedienen, moeten interacties met de diensten, funnels en contentpagina’s goed gemeten worden. Dit deden ze al met onze ondersteuning, met Universal Analytics (GA3). Om goed voorbereid te zijn op de toekomst, vroegen ze ons Google Analytics 4 te implementeren.

Een nieuwe tagging structuur voor de app en website

Univé is de enige Nederlandse verzekeraar met een website, app én fysieke
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Digital Power