Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Brand manager brand manager
is een nationaal en internationaal opererende familie onderneming met generaties van kennis en vakmanschap in het produceren, veredelen, verpakken en vermarkten van Hollandse kaasspecialiteiten. Als innovatieve kaasfamilie hebben wij de ambitie consumenten wereldwijd te laten genieten van de mooiste kaasproducten. Met een enthousiast team zetten wij hiertoe merken, formules en concepten in de markt waaronder de merken Prima Donna en Landana, die wij in meer dan 80 landen verkopen.
Voor versterking van de internationale positie van deze merken zoeken wij een:
Brand Manager (36-40 uur)
Wat ga je doen?
De functie van Brand Manager biedt een aantrekkelijke combinatie van brand management, campagne ontwikkeling en creativiteit. Je werkt aan de positionering van het merk en voert de hieruit voortvloeiende plannen uit. Je vindt het leuk om voor jouw merk merkbekendheid- en merkvoorkeur te creëren en je weet hoe je dat op een creatieve manier moet doen. Voor de uitvoering van je plannen schakel je intern met je collega’s van marketing en met andere afdelingen zoals sales, sales support, inkoop en kwaliteit. Met Duitsland als belangrijke afzetmarkt van onze kaas weet je of wil je weten hoe deze markt in elkaar steekt om de juiste doelgroepen te bereiken.De werkzaamheden bestaan verder uit taken als:
- Het verder ontwikkelen van het merk Landana, het vastleggen en bewaken van de positionering, zoals vastgelegd in het brandbook.
- Invulling geven aan de uitrol van het assortiment en de introductie van nieuwe varianten;
- Het ontwikkelen van marketing-activatie campagnes offline en online;
- Het schrijven van merkteksten, het ontwikkelen van beeldmateriaal als tools voor de online en offline communicatie;
- Het ontwikkelen en coördineren van advertenties, merkbrochures, presentaties, persberichten en pos-materiaal;
- Het informeren van de verschillende afdelingen en hen informeren over de verschillende merk-ontwikkelingen en campagnes; hiervan de interne back office coördinatie en borging.
Wie ben jij?
- Afgeronde HBO/WO opleiding; bij voorkeur in de richting Marketing / Communicatie
- Minimaal 2 jaar ervaring opgedaan als Product Manager / Marketeer bij voorkeur in de Food branche;
- Je bent zowel strategisch, maar vooral creatief en pragmatisch en je hebt een vlotte pen;
- Je weet hoe je aan de bekendheid van een kaasmerk moet bouwen en hoe hiertoe de verschillende doelgroepen te bereiken;
- Je bent enthousiast, weet te inspireren en je hebt de wil onze merken eigen te maken;
- Engels sprekend en schrijvend, kennis van de Duitse markt en /of de Duitse taal is een pre.
Wat bieden wij jou
- Een salaris dat past bij jouw ervaring en kennis;
- Onderdeel van een jong en ambitieus team;
- Je komt te werken in een moderne, inspirerende werkomgeving;
Meer vacatures van Vandersterre