Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Content strategist

Centralpoint - Nijmegen - 15-07-2021 Naar vacature  

Ben jij een ervaren Head of Content en wil je de lijnen uitzetten over een content beleid in een snel groeiend tech bedrijf? Dan zoeken wij jou!

Wat doet een Content strategist bij Centralpoint

Als content strategist kom je in een unieke mogelijkheid terecht waarbij je kan pionieren op het gebied van content. Daarbij word je ondersteund door een marketingteam en een content writer. Jij zult een belangrijke rol hebben bij de digitale transformaties van onze klanten. Je zult die doen vanuit ons hoofdkantoor in Nijmegen.

Waar draag je aan bij?
  • Het ontwerpen en ontwikkelen van inhoud die belangrijke persona’s activeert, converteert en behoudt gedurende het volledige klanttraject, terwijl het de merkidentiteit van Centralpoint verdedigt
  • Verantwoordelijk voor de creatie van de contentstrategie en bijbehorende distributieplannen. Beide afgestemd op meerdere belangrijke persona’s en doelstellingen voor het genereren van vraag voor elk segment dat Centralpoint bedient.
  • Plannen, schrijven, bewerken, testen en verbeteren van inhoud, waaronder website-interfaces, leadmagneten (inclusief whitepapers en rapporten), informatiemateriaal, verkoopbevorderend materiaal, e-mailcampagnes en advertenties.
  • Werken met interne kennishouders en experts om toonaangevende inhoud en kaders te ontwikkelen
  • Creëren en uitvoeren van een experimenteerroutekaart om hoogconverterende content te identificeren in elke fase van de klantreis, via verschillende marketingkanalen
  • Bijdragen aan het verbeteren van belangrijke statistieken, waaronder conversieratio van leads
  • Samenwerken met het merkmarketingteam om te zorgen voor een samenhangende en geoptimaliseerde contentstrategie van boven naar beneden
  • Resultaten van contentcampagnes analyseren en presenteren met behulp van CRM-gegevens, Google Analytics, Excel en andere tools – deel inzichten en best practices met het bredere marketingteam

Het team

Jij maakt onderdeel uit van het Marketing team dat bestaat uit vijftien collega’s. Jullie worden aangestuurd door Rick Lamers (Teammanager Marketing). Dit team staat bekend om de gezelligheid, het harde werken en de informaliteit!

Wat neem je mee?

Jij bent een zelfstarter die een schat aan redactionele richting, contentcreatie, distributie-ervaring en best practices kan brengen.

Wat we verder belangrijk vinden is:
  • Je hebt minimaal drie jaar ervaring in het maken van content, contentstragie en contentdistributieplannen
  • Jij beschikt over een veelzijdige schrijfvaardigheid die je effectief kan aanpassen aan onze brandguide
  • Je hebt ervaring met het ontwikkelen van B2B-contentstrategieën met een breder marketingteam, campagnetracking via UTM;s (ervaring met Google Tag Manager is een pluspunt), het opzetten van campagnes en workflows op Hubspot (of een vergelijkbare CRM-tool) en landingspagina’s.
  • Daarnaast heb je ervaring met marketingexperimenten, bredere digitale marketing of groeimarketing is een pluspunt
  • De Nederlandse- en Engelse taal beheers jij uitstekend

Wat mag je van ons verwachten

Afgelopen jaar is er veel veranderd en daardoor hebben wij besloten om het ‘nieuwe normaal’ als ‘hét nieuwe normaal’ in te voeren. De flexibiliteit, vrijheid en efficiëntie die ons dit jaar heeft opgeleverd, willen we niet verliezen. Alle reden dus voor Centralpoint om vanaf nu vol in te zetten op hybride werken.

Dit houdt in dat je 60% van je werkweek aanwezig bent op kantoor en 40% vanuit huis gaat werken.
Natuurlijk zorgen we ervoor dat je thuis goed je werk kan doen. Ergonomie en een gezonde werkplek vinden we erg belangrijk, dus brengen we een stukje Centralpoint bij jou thuis! Je krijgt van ons alles wat je nodig hebt, zodat jij je zaken goed op orde hebt. Get IT done noemen we dat.

Verder bieden wij:
  • Een contract van 12 maanden en een salaris dat past bij jouw opleiding en werkervaring 
  • Naast je salaris krijg je ook een eindejaarsuitkering en winstuitkering (samen gemiddeld een 13de maand)
 
  • Je pensioenbijdrage wordt volledig vergoed en je kan meedoen aan onze collectieve zorgverzekering
  • Om genoeg tijd te hebben voor leuke dingen krijg je 27 vakantiedagen per jaar
  • Tegen inkoopprijs kan je IT-Hardware (voor eigen gebruik) aanschaffen via onze webshop
  • Reiskostenvergoeding van € 0,19 cent per km (max. 50 km enkele reis) of volledige OV-vergoeding 
  • Samen met jouw manager maak je een persoonlijk ontwikkelplan, we vinden het belangrijk dat hier aandacht aan wordt gegeven. Jij toch ook?
  • Via de Academy van Centralpoint kun jij veel interessante trainingen en seminars volgen, je bent immers nooit uitgeleerd!
  • Ben jij uitgegroeid binnen je huidige functie? Dan kijken wij samen met jou naar andere mogelijkheden binnen Centralpoint, vele gingen je al voor
  • Ons kantoor is goed bereikbaar, je kan gratis parkeren en de bushalte en treinstation is op vijf minuten loopafstand
  • Last but not least, we hebben gezellige vrijdagmiddagborrels, teamuitjes, een fantastisch kerstfeest, interne marketingacties én we zijn we sponsor van de Zevenheuvelenloop. Waar kijk jij al naar uit? 

Werken bij Centralpoint

Centralpoint is de
grootste merkonafhankelijke IT-leverancier
van de
Benelux
en specialist in IT-oplossingen voor organisaties, klein en groot. Wij zijn professionals voor professionals en zorgen dat onze klant altijd en overal zorgeloos kan werken met de beste technologie. Voor elk IT-vraagstuk hebben we een concrete oplossing. We houden het eenvoudig waar het kan en creëren duidelijkheid bij complexe IT-uitdagingen. Of dat nu gaat om beveiliging, dataopslag, connectiviteit, mobiel werken, beheer of onderhoud en logistiek. Wij doen alleen waar we goed in zijn, zodat anderen dat ook kunnen doen. Wat de IT-vraag ook is: get IT done.

Wist je dat we dit jaar het keurmerk voor ‘Beste Werkgever’ hebben mogen ontvangen? We scoren boven het gemiddelde van Nederland en daarom zijn we nu officieel World-class Workplace. Je snapt dat we daar erg trots op zijn! Onze medewerkers werken bij Centralpoint om het plezier en de uitdaging. Bij elke afdeling zie je onze kernwaarden, uitdaging, plezier en de klant centraal terugkomen.

Ik kom graag met je in contact!

Is je interesse gewekt of heb je vragen over deze vacature? Laat het dan zeker weten! Voor deze functie kan je contact opnemen met Sabine Wenneker, Recruitment Project Manager, 06 – 82 23 89 63

 
A
cquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
meer...



Meer vacatures van Centralpoint