Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Medior Klantadviseur, in de rol van Zorgbemiddelaar

Asvz.nl - Drechtsteden - 14-04-2024 Naar vacature  

Staf & ondersteuning
Gemiddeld 32 uur per week.
Drechtsteden/Waardenland/Udenhout e.o.
FWG 50 €2.986 - €4.264
Reacties voor: 25-04-2024

Wij zijn voor de afdeling Klantadvies regio Brabant op zoek naar een Medior Klantadviseur, in de rol van Zorgbemiddelaar

Bij de afdeling Klantadvies kunnen mensen met een verstandelijke beperking, ouders en professionals terecht met hulpvragen op het gebied van wonen, werken, dagbesteding, communicatie, zelfredzaamheid, vrijetijdsbesteding en (para)medisch of psychosociaal vlak. Klantadvies kan beoordelen of binnen ASVZ de zorg gevonden kan worden die de cliënt wenst of dat er nieuwe en/of aangepaste vormen van ondersteuning nodig of mogelijk zijn.

Binnen Klantadvies worden de werkzaamheden verdeeld onder drie subafdelingen: Frontoffice, Backoffice en Zorgbemiddelaars. Deze vacature is voor de subafdeling Zorgbemiddelaars.

Wat ga je doen?

  • Je zorgt dat er een match tot stand komt bij een nieuwe zorgvraag en het zorgaanbod binnen ASVZ. Vragen worden benaderd conform de visie van ASVZ.
  • Als zorgbemiddelaar heb je een loket-, advies- en bemiddelingsfunctie. In de praktijk houdt dit in dat je veelvuldig contact hebt met verschillende betrokkenen (zowel professionals, als informeel netwerk) rondom de cliënt en zijn (na)zorgvraag. Dit kan zowel telefonisch, per email of tijdens een huisbezoek en intakegesprek zijn.
  • Je bent verantwoordelijk voor het in kaart brengen van de zorgvragen, het beheren en actualiseren van de wachtlijst binnen je eigen caseload.
  • Daarnaast onderhoud je contact met de cliënt en/of verwant gedurende de wachttijd.
  • Tevens verricht je administratieve taken rondom de verwerking van de zorgvraag en de opname bij ASVZ. 
  • Andere taken zijn het bijhouden en analyseren van wachtlijsten, deze interpreteren en verbetervoorstellen doen in samenwerking met managers. Aanmeldingen worden gelezen, beoordeeld en administratief verwerkt en er volgt vanzelfsprekend contact met de cliënt/ verwant.
  • Daarnaast doen we plaatsingsvoorstellen en regelen we (acute) overbruggingszorg en/of crisisplaatsingen. Ook het signaleren van wensen en knelpunten en het hierin adviseren van belanghebbenden m.b.t. (nieuwe en veranderende) woon- en dagbestedingswensen is belangrijk.
  • Ook evalueert de zorgbemiddelaar op intern en regionaal niveau de beleidsontwikkelingen in de zorg.

Wie zoeken we?

  • Je hebt een, op de zorg gerichte, afgeronde HBO-opleiding.
  • Je hebt meerdere jaren werkervaring binnen de primaire zorg.
  • Je bent in staat de visie en werkwijze van ASVZ naar buiten te vertalen.
  • Je bent in staat overstijgend te denken en handelen.
  • Je kunt (complexe) gesprekken aangaan met cliënten en hun verwanten.
  • Je bent in het bezit van relevante kennis over de WLZ, WMO, Jeugdwet en de veel voorkomende juridische kaders. Daarnaast ben je in staat deze actueel te houden.
  • Je verricht je werkzaamheden zelfstandig, waarbij eigen initiatief en het organiseren, plannen en bewaken van je takenpakket van groot belang is.
  • Je bezit tact, geduld en kunt goed luisteren.
  • In complexe situaties kan en durf je de regie te nemen, maar tevens in dialoog te blijven.
  • Je beschikt dan ook over goede schriftelijke en
  • Je bent klantvriendelijk, integer, betrouwbaar en proactief.
  • Je hebt een rijbewijs en hebt de beschikking over een auto, bent bereid te reizen voor de invulling van je functie.
  • Eisen worden gesteld aan representatief voorkomen en gedrag.
  • Je bent analytisch/kritisch.
  • Je bent een procesbewaker.
  • Je bent stressbestendig en kunt onder tijdsdruk presteren.
  • Je kunt zakelijk empathisch communiceren.
  • Je kunt doelgericht/systematisch werken.
 

Wat krijg je?

E
en veelzijdige baan waarbij je samen met je collega’s kijkt naar mogelijkheden van cliënten en niet naar beperkingen. ASVZ wil niet alleen een goede zorgverlener zijn, maar ook een goede werkgever. Een organisatie waar je met plezier werkt en waar je je verbonden voelt met je collega’s. Verder kun je rekenen op:

  • Mogelijkheid tot een vast contract, afhankelijk van je kwalificaties.
  • Een baan voor minimaal 32 uur per week.
  • € 2986 tot € 4.264 o.b.v. 36 uur. Een salaris afgestemd op jouw ervaring in salarisschaal FWG 50, volgens de CAO gehandicaptenzorg.
  • 8% vakantiegeld, 8,33% eindejaarsuitkering.
  • Goede werk-privé balans: flexibele werktijden, werkdagen en hybride werken.
  • Goede werkplekvoorzieningen waaronder een laptop en mobiele telefoon.
  • Aandacht voor jouw ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden,

Werkplek

Klantadvies bevindt zich in Sliedrecht. De zorgbemiddelaars hebben ieder een deelgebied van ASVZ. We zijn op zoek naar een zorgbemiddelaar voor 32 uur per week, voor regio Brabant. Om die reden zal de werkplek gedeeltelijk in Udenhout en gedeeltelijk in Sliedrecht zijn. 

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Asvz.nl