Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Manager Vergunningen

Vbci - Leiden - 24-04-2024 Naar vacature  

Standplaats: Leiden
Startdatum: 20-05-2024
Einddatum: 31-01-2025
Tijdelijk dienstverband: Ja
Uren per week: 36
Online sinds: 23-04-2024

Functie

Voor een non-profit organisatie in Leiden zoeken we een Manager Vergunningen.
De duur van de opdracht betreft 8 maanden met optie tot verlenging. De opdracht is voor 36 uur per week.

Bedrijfscultuur

Leiden is een geweldige plek om te werken, te studeren, te ondernemen, te wonen en te zijn. Leiden is de Stad van Ontdekkingen, met een prachtige historische binnenstad en een rijke traditie van kennis en cultuur. Onze nieuwe collega stelt de klantvraag centraal, neemt verantwoordelijkheid en is gericht op samenwerking én resultaat. Kwaliteit staat hoog in ons vaandel.

Functiebeschrijving

De organisatie gemeente Leiden is levendig, sociaal en ondernemend. Het is dé stad van kennis en cultuur, met een rijke historie. Daar is gemeente Leiden trots op. De gemeentelijke organisatie kenmerkt zich door een collegiale en open werksfeer, met veel ruimte voor vernieuwende ideeën en een verfrissende blik. Het is de ambitie van gemeente Leiden om een wendbare organisatie te zijn die ook een goede afspiegeling is van de diverse inwoners van de stad. Het maakt niet uit wat je afkomst is, wat je gelooft of van wie je houdt; gemeente Leiden wil een organisatie zijn waar iedereen zich thuis voelt.

Cluster Publiekszaken, Handhaving en Veiligheid:
Het cluster Publiekszaken, Handhaving en Veiligheid. Dit cluster bestaat uit ongeveer 280 medewerkers en geeft o.a. uitvoering aan een belangrijk deel van de directe dienstverlening aan burgers, bedrijven en bezoekers. De andere afdelingen binnen het cluster zijn het Klant Contact Centrum (KCC), Burgerzaken, Dienstverlening & Ondersteuning, Handhaving Openbare Ruimte, Bouwtoezicht, Juridische Handhaving en Veiligheid.

Afdeling Vergunningen:
De afdeling bestaat uit ongeveer 60 vergunningverleners, juristen, medewerkers bezwaar & beroep en een groep administratieve collega’s. Binnen de Afdeling Vergunningen worden alle handelingen rond het verlenen, wijzigen, weigeren of intrekken van vergunningen en ontheffingen en bezwaar en beroepsprocedures uitgevoerd. Van evenementenvergunningen tot omgevingsvergunningen en van verkeersontheffingen tot kapvergunningen. De afdeling heeft een enorm breed aandachtsgebied. Er wordt intensief samengewerkt met interne en externe partners om de inwoners, ondernemers en instellingen van Leiden zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Binnen de afdeling zijn een aantal teams gevormd. Het team Beleid, Bezwaar en Beroep, het team Openbare Ruimte, het team Bebouwde Ruimte ondersteund door administratief medewerkers. Deze teams staan onder leiding van 2 teamcoördinatoren en een 1 coördinerend senior. De 2 teamcoördinatoren en de afdelingsmanager Vergunningen vormen gezamenlijk het management team van de afdeling Vergunningen en bespreken gezamenlijk de team overstijgende processen en dossiers.

Wat zijn de werkzaamheden?
Jij bent als afdelingsmanager een strategisch leidinggevende, verantwoordelijk voor het aansturen van de afdeling Vergunningen. Jij ben verantwoordelijk voor het goed organiseren van de afdeling. Het is moeilijk gebleken om de vacature voor één van de teamcoördinatoren te vervullen. Het is jouw taak om te kijken naar de inrichting van de afdeling en daar eventueel verbetervoorstellen voor te doen. Het is een belangrijk jaar voor de afdeling Vergunningen gezien een aantal belangrijke evenementen en gebeurtenissen in de stad en de verdere implementatie en uitwerking van de Omgevingswet en de woningmarkt regulerende maatregelen zowel beleidsmatig als operationeel. Het is jouw taak om ervoor te zorgen dat deze zaken soepel doorlopen door de teamcoördinatoren hierin ruimte te geven en te ondersteunen.

Jij neemt plaats bij overleggen waar de dialoog gevoerd wordt tussen uitvoering en beleid. Je hebt een belangrijke rol in het goed laten lopen en afstemmen van de processen in de totale BVTH keten zowel binnen als buiten het cluster PHV. Hiervoor lever jij belangrijke input in de verschillende keten overleggen zoals bijvoorbeeld de VTH keten en Parkeren. Jij bouwt relaties zo op dat je een gelijkwaardige partner en medevormgever bent van uitvoeringsprocessen. Je hebt een brede verantwoordelijkheid in het hart van de uitvoering. Je bent gesprekspartner voor zowel interne partners als externe partners in de stad én in de regio. Je werkt tussen operationeel, strategisch en het bestuurlijk niveau. Je bent voorzitter van overleggen met collegeleden voor de onderwerpen Handhaving, Horeca en Evenementen.

Je maakt onderdeel uit van het MT van het cluster Publiekszaken, Handhaving & Veiligheid. Je werkt op een inspirerende wijze, met je collega MT-leden samen aan de ontwikkeling van het gehele cluster.

Wie ben jij?
Jij bent een bevlogen en ervaren manager die een hart heeft voor goede dienstverlening, aansluitend aan de visie op dienstverlening ‘Leiden goed voor elkaar’. Je hebt veel kennis van uitvoeringsprocessen. Jij weet als geen ander dat beleid niet zonder uitvoering kan en vice versa. Je beschikt over kennis en ervaring met het werkterrein van vergunningverlening zodat je een sparringpartner bent. Jij bouwt gemakkelijk relaties op en bestendigt deze ook. Jij bent initiatiefrijk en je balanceert tussen bereidheid om mee te bewegen met nieuwe wensen en ontwikkelingen en het vasthouden aan kaders en standvastig opereren. Uitvoerbaarheid staat hier te allen tijden voorop. Gelet op de omgevingswet werk je vanuit het adagium ‘Ja Mits’. Je weet de krachten en de energie uit de stad te benutten. Je bent optimistisch en beweegt je goed in een omgeving waar je te maken krijgt met conflicterende belangen.

Jij stuurt op hoofdlijnen en je bewaakt de kwaliteit. Je weet goed de krachten en de talenten te benutten van mensen in jouw afdeling. Je werkt op transparante wijze en je bent in staat verbinding te maken op team-, cluster- en overstijgend niveau.

07-05 vinden de gesprekken plaats.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO (juridische) opleiding;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als leidinggevende aan een grote afdeling binnen een complexe politiek bestuurlijke omgeving;
  • Je hebt minimaal 2 opdrachten gedaan waarbij de focus lag op veranderprocessen en de implementatie ervan;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als adviseur van directie en bestuur;
  • Je hebt aantoonbare Juridische en bedrijfskundige affiniteit met het vakgebied van vergunning verlening;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met projecten met een IV component en data-gedreven werken;
  • Je hebt aantoonbaar kennis van en ervaring met de implementatie van de Omgevingswet;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met (technisch) voorzitten van belangrijke bestuurlijke vergaderingen;
  • Graag ontvangen wij in ieder geval een persoonlijke motivatie en op verzoek een referentie.

Verdiensten

Het bruto maandsalaris ligt tussen de € 5.000,- en € 7.500,- (o.b.v. 36 uur), of een max. uurtarief van € 120,-, afhankelijk van opleiding en ervaring.

Solliciteer direct

Herken je jezelf in bovenstaand functieprofiel en voldoe je aan alle eisen? Stuur dan direct jouw cv met motivatie waarom jij de perfecte kandidaat bent voor deze functie.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Vbci
Meer Manager Vergunningen vacatures