Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Lid Raad Toezicht
De Lichtenvoorde - 12-09-2019
Naar vacature
Organisatie Stichting De Lichtenvoorde
Stichting De Lichtenvoorde is een zorgaanbieder in Oost-Gelderland; het verzorgingsgebied omvat de plaatsen en het gebied rond de gemeentes Aalten, Berkelland, Doetinchem, Lochem, Montferland, Oost Gelre, Oude IJsselstreek, Winterswijk en Zutphen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Groenlo.Met haar dienstverlening ondersteunt Stichting De Lichtenvoorde mensen met een beperking als
volwaardige burgers in de lokale samenleving. De kwaliteit van leven, gezien door de ogen van de cliënt, staat daarbij centraal.
In de Achterhoek doen ruim 800 mensen een beroep op onze organisatie. De zorg en dienstverlening is erop gericht dat cliënten zoveel mogelijk de regie over hun eigen leven hebben, en waar mogelijk, eigen verantwoordelijkheid nemen. Bij de organisatie werken circa 700 medewerkers en 350 vrijwilligers. De Lichtenvoorde kenmerkt zich als een innoverende netwerkorganisatie.
Raad van Toezicht
De Lichtenvoorde bevindt zich, zoals veel zorgorganisaties, in een turbulente omgeving. Dit gaat gepaard met grote uitdagingen, waaronder ingrijpend veranderende financiering van de geleverde zorg, die een aanzienlijke impact kunnen hebben op de bedrijfsvoering. Tegelijkertijd biedt het veranderende zorglandschap ook kansen om innovatieve vormen van zorg en diensten - al dan niet in samenwerking - aan te bieden. De Raad van Toezicht (RvT) heeft als taak toezicht te houden op het beleid van de bestuurder en op de algemene gang van zaken binnen Stichting De Lichtenvoorde. Daarin heeft de Raad van Toezicht verschillende rollen, namelijk van:- Adviseur/klankbord (sparringpartner)
- Toezichthouder
- Werkgever
Profiel lid Raad van Toezicht
De Raad van Toezicht van De Lichtenvoorde is samengesteld op basis van algemene kwaliteiten en een goede spreiding van deskundigheden en achtergrond. De onderlinge taakverdeling tussen de leden van de Raad van Toezicht wordt afgestemd op de specifieke deskundigheid van de individuele leden.De volgende algemene competenties zijn van toepassing op de nieuwe collega die wij zoeken:
- Affiniteit met de doelstellingen van de organisatie;
- Kennis van en ervaring met de maatschappelijke verhoudingen in de regio;
- Goed kunnen acteren in teamverband;
- Stevige contactuele en representatieve vaardigheden;
- Strategisch inzicht met betrekking tot het functioneren van een maatschappelijk organisatie op gebied van zorg, kwaliteit en veiligheid, HRM, communicatie, financiën, ICT, vastgoed en gezondheidsrecht;
- In een juist evenwicht handelen tussen betrokkenheid en bestuurlijke distantie;
- In staat tot een onafhankelijk oordeel en onafhankelijke besluitvorming;
- In staat om in gezamenlijkheid een eigen toezichtvisie te formuleren en doelstellingen en acties daaraan te verbinden;
- Academisch werk- en denkniveau.
De kandidaat
Voor de vacante positie zijn we op zoek naar een kandidaat die, naast de algemene bovenstaande competenties, beschikt over deze specifieke onderstaande kennis:- Kennis van zorg, behandeling en begeleiding;
- Kennis van transmurale zorgconcepten, zorginnovaties en -ontwikkelingen;
- Kennis van technologische ontwikkelingen in de zorg, e-health, kwaliteits(systemen) en veiligheid.
Beloning
Voor de leden van de Raad van Toezicht wordt een beloningsstructuur conform de richtlijnen van de WNT gehanteerd. De Raad van Toezicht legt verantwoording af over haar activiteiten en beloning in hun jaarverslag.Informatie
Voor algemene informatie over de vacature kunt u contact leggen met het secretariaat van het bestuur, telefoon 0544-371130 (mevrouw Sita Nieuwenhuis).Voor specifieke informatie over de vacature kunt u zich per e-mail wenden tot voorzitterrvt@delichtenvoorde.nl
meer...
Meer vacatures van De Lichtenvoorde