Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Strategisch planoloog ruimtelijke ordening

Brunssum - 10-05-2022 Naar vacature  

De gemeente Brunssum is op zoek naar een Strategisch planoloog ruimtelijke ordening. Het gaat om een voltijdse functie. Je kunt reageren t/m 22 mei 2022.

Ben jij onze nieuwe planoloog ruimtelijke ordening? Het (her)inrichten van onze gemeente, ons centrum en meewerken aan het project Centrumplan op ruimtelijk gebied, behoort dan tot jouw taken.

Wil je heraan je bijdrage leveren, dan ontmoeten we je graag.

Waar ga je werken?

De gemeente Brunssum is een eigenzinnige gemeente die trots is op haar autonome positie en die de eigen kracht en verantwoordelijkheid van de lokale samenleving respecteert.

Het werk staat in het teken van de burgers van de gemeente Brunssum. We willen dat de burger de beste dienstverlening ontvangt, iedere dag opnieuw! Vandaar dat je volop ruimte krijgt om mee te werken aan de opgaven.

Wat ga je doen?

Je gaat aan de slag als strategisch planoloog/adviseur en planjurist binnen de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Vastgoed (ROV) Je beschikt over ruime werkervaring binnen dit werkterrein. Je bent een teamspeler met visie, weet van aanpakken en kan zaken tot resultaat brengen.

De afdeling ROV is een brede afdeling waar bevlogen mensen werken aan strategische ontwikkeling van projecten en uitvoering van beleid op het gebied van ruimte, milieu, duurzaamheid, economie, volkshuisvesting, toerisme, verkeer en grondzaken. Tevens coördineert de afdeling de uitvoering van alle majeure projecten binnen het fysieke domein (woningbouw, commerciële en maatschappelijke voorzieningen en bedrijventerreinen). Het cluster Vastgoed is verantwoordelijk voor de coördinatie, exploitatie en het beheer van o.m. scholen, het zwembad en (sport)accommodaties.

In deze functie heb je de volgende taken/verantwoordelijkheden:
  • Het voorbereiden en opstellen van (strategisch) beleid op het gebied van ruimtelijke ordening inclusief beleidsveld overstijgende vraagstukken, zoals bijvoorbeeld hoe de verschillende beleidsvelden worden vertaald naar een omgevingsplan.
  • Het behandelen van meer complexe juridisch-planologische vraagstukken die voortkomen uit gebiedsontwikkelingen en ruimtelijke projecten in Brunssum.
  • Regievoering op complexere (ruimtelijke) dossiers.
  • Het begeleiden van en adviseren over ruimtelijke procedures bij gemeentelijke projecten of initiatieven van derden.
  • De procesregie over het opstellen/ wijzigen van bestemmingsplannen en complexe(re) (ruimtelijke) dossiers.
  • Het behandelen van planschadeverzoeken.
  • Het ontwikkelen van en adviseren over (de inzet van) RO-instrumenten in de geest van de nieuwe Omgevingswet.
  • Het adviseren van het bestuur met gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en met de nodige flexibiliteit die het werken in een bestuurlijke context vraagt.
  • Het verzorgen van ambtelijke en bestuurlijke afstemming op de diverse dossiers en het voorbereiden van besluitvorming voor college en gemeenteraad.

Wat verwachten wij?

We zijn op zoek naar een nieuwe collega die ruime ervaring heeft op dit werkterrein in de rol van strategisch planoloog/adviseur én planjurist.
  • Je hebt een duidelijke visie op ruimtelijke vraagstukken en kunt daarbij het ruimtelijk-juridisch instrumentarium effectief en strategisch ontwikkelen en inzetten.
  • Je wilt graag een bijdrage leveren aan een duurzame en gezondere leefomgeving en daarmee de opgaven uit de Omgevingswet en het Klimaatakkoord vertalen naar ruimtelijke kaders.
  • Je hebt ervaring met sociale opgaven, hebt inzicht in economische krachten en trends. Je bent innovatief en neemt het voortouw in het ontwikkelen en uitdragen van kennis.
  • Je weet de haalbaarheid en risico’s van plannen, doelstellingen en acties goed in te schatten voor wat betreft acceptatie en haalbaarheid. Daarbij weet je de wet- en regelgeving en jurisprudentie op een begrijpelijke wijze te presenteren en toe te passen.
  • Je bent in staat om verschillende belangen te wegen en verschillende stakeholders op een lijn te krijgen, werkt samen met stakeholders, en zorgt dat ruimte in processen wordt gecreëerd.
  • Je bent een spin in het web van de verschillende interne en externe adviseurs. Ook draag je zorg voor de inhoudelijke begeleiding en aansturing van externe bureaus die aan deze opgaven werken.
  • Je draagt zorg voor de planning en de realisatie van de planning binnen de afdeling voor wat betreft je beleidsterrein.

Je hebt aantoonbaar een afgeronde HBO/WO juridische opleiding (publiekrecht) met specialisme omgevingsrecht of planologie:
  • Je hebt ervaring in een soortgelijke functie op het gebied van ruimtelijke ordening binnen én buiten een overheidsorganisatie.
  • Je hebt ervaring met standaarden en (wettelijke) eisen die gesteld worden aan Wro-producten, zoals ruimtelijke onderbouwingen en bestemmingsplannen.
  • Je bent organisatorisch sterk, gericht op samenwerking en behoudt het overzicht.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je bent proactief, signaleert problemen maar denkt in kansen.
  • Incidenteel werk je 's avonds, waar dat nodig is (denk aan raadsvergaderingen, inspraakavonden e.d.).

Wat kun je verwachten?

Een plek in een gedreven en enthousiast team. Een organisatie met lef, passie en creativiteit, die haar kernwaarden (samenwerken, professionaliteit, integriteit, lef) hoog in het vaandel heeft staan.

Een salaris van maximaal € 5.372,-- (schaal 11) op basis van een 36-urige werkweek (peildatum 1 april 2022). Goede arbeidsvoorwaarden, ICT-voorzieningen en een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bedraagt 17,05% van je bruto jaarsalaris en kun je inzetten voor bijvoorbeeld de koop van extra vrije dagen.

Wil je bij ons werken?

Ga dan naar de
en solliciteer uiterlijk 22 mei 2022.
Het overleggen van een verklaring van goed gedrag maakt deel uit van de selectieprocedure. Het online screenen, bijvoorbeeld via zoekmachines en sociale media, maakt deel uit van de selectieprocedure. Een assessment maakt onderdeel uit van de selectieprocedure.

Bij gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat de voorkeur.

Vragen?


Wil je nog verdere informatie over deze functie, dan kun je contact opnemen met:
Raymond Kavsek, afdelingshoofd Ruimtelijke Ontwikkeling en Vastgoed, telefoonnummer (045) 527 84 21 of via
meer...



Meer vacatures van Brunssum