Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Informatiemanager

Goed - Arnhem - 17-03-2023 Naar vacature  

Wij zijn op zoek naar een ervaren en verbindende Informatiemanager. Iemand die richting wil geven aan veranderprogramma’s en trajecten op het gebied van bedrijfsprocessen en ICT gerelateerde dienstverlening. Om zo onze informatievoorziening en -veiligheid verder te professionaliseren.

36 uur per week | max. €5.372- | reageer t/m maandag 27 maart
Aan het begin van jouw werkdag kom je binnen in ons spiksplinternieuwe kantoor met het mooiste uitzicht, in hartje Arnhem. Onder het genot van een kop koffie (of thee) praat je even bij met wat collega’s. Waarna je jouw mailbox in duikt en alvast jouw dag en weekplanning bekijkt. Vervolgens ga je aan de slag met het formuleren van de strategische doelen en het informatiebeleid. Je bekijkt wat er nog geoptimaliseerd kan worden m.b.t. de informatieveiligheid en informeert het management en bestuur hierover. Nieuwsgierig als je bent onderzoek je welke innovatieve aanvulling je kan bieden m.b.t. ons applicatielandschap en hoe je hierin verbeterslagen kan realiseren. De dag is nog niet voorbij, want men heeft je nodig m.b.t. een ICT- en informatievraagstuk, waar jij gevraagd en ongevraagd over adviseert. Je sluit af met een blik naar de volgende dag en geeft alvast richting aan de stappen die genomen moeten worden t.b.v. een verandertraject waar jij onderdeel van uitmaakt.

Wat staat er nog meer op jouw programma

  • de zorg voor de organisatie brede informatiestructuur en de I-architectuur.
  • het initiëren en ontwikkelen van informatiebeleid waaronder de I-Visie in samenhang met de Visie Dienstverlening.
  • advisering van management en het bestuur over visie-, beleidsontwikkeling en projecten en de vertaling richting de uitvoering.
  • het regisseren, realiseren en bewaken van het beleid op gebied van informatievoorziening, hierin fungeer je als sparringpartner.
  • in afstemming met collega’s, vertaal je complexe vragen naar ICT-oplossingen.
  • je analyseert het gebruik van de applicaties en bedenkt een passende strategie m.b.t. een optimale ondersteuning aan de informatiestromen en de aansluiting bij de primaire- en bedrijfsprocessen.
  • nog voordat knelpunten in de uitvoer ontstaan heb jij ze al gesignaleerd en is het je helder hoe je hierop moet anticiperen.

Wat bieden wij jou?

  • Een salaris van maximaal € 5.372,- bij een 36-urige werkweek
  • Individueel Keuzebudget (17,05% van je salaris), dat je naar eigen wens kan besteden
  • Een telefoon en laptop van de zaak
  • Een vergoeding voor de inrichting van een thuiswerkplek, woon- werkverkeer en thuiswerken
  • De mogelijkheid om flexibel te werken
  • Een pensioen via ABP
  • Jouw dagelijkse portie fruit.

Het team

Binnen Bedrijfsvoering vormen wij het cluster Informatie & Organisatie; een team van professionals. Wij denken in de best mogelijke oplossing en zetten een stapje extra voor collega’s. Daarvoor doen wij een beroep op elkaars kennis, ervaring en deskundigheid op gebied van informatie- en applicatiebeheer. Wij zetten ons continu in om de kwaliteit van onze processen en applicaties te verbeteren en waarborgen. Dit doen wij door elkaar te motiveren op gebied van innovatieve mogelijkheden en het geven van feedback. Elke dag staat in het teken van verder ontwikkelen en leren t.b.v. een optimale dienstverlening. Een ieder pakt hierin de verantwoordelijkheid, maar we doen het samen. Van repareren en uitvoeren hebben we de omslag gemaakt naar analyseren, strategie en adviseren. Binnen ODRA worden we ervaren als een kritische en dienstverlenende gesprekspartner, waarbij we anticiperen op de vraag die nog niet gesteld is.

Wat je kunt en kent

Je hebt…
  • minimaal een hbo+/wo-opleiding afgerond, bij voorkeur informatiemanagement.
  • aantoonbare werkervaring op het gebied van en -beveiliging. Je beschikt over kennis van BiSL en ITIL. Bij voorkeur bij een overheidsorganisatie.
  • het talent om de verbinding te leggen tussen de hoofdprocessen en de IT-mogelijkheden
  • up-to-date kennis over de wet- en regelgeving op het gebied van informatie-huishouding, informatiebeveiliging en de algemene verordening gegevensbescherming
  • ervaring met Scrum en of Agile werken, dit is een pre maar geen vereiste
Je bent…
  • iemand die heldere en innovatieve teksten schrijft en communiceert, met oog voor het DNA van onze organisatie.
  • een teamspeler en begrijpt het belang van een goede samenwerking met diverse collega’s

Meer weten over ODRA?

Neem dan een kijkje op
. Voor meer informatie over de functie, neem contact op met Pieter Paul van de Wal (Manager Bedrijfsvoering), via 06-46800776. Voor vragen over de procedure of het werken bij ODRA kun je contact opnemen met Ingrid Reijers (HR-adviseur), via 06-15615723.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 11 april 2023.
Wil je deze vacature delen met iemand uit je netwerk? Heel graag! Maar we hebben geen belangstelling voor acquisitie.

Ervaringsverhalen van toekomstige collega’s

De 23-jarige Kyara Eikenaar heeft bij toeval de omgevingsdienst ontdekt. Nu is ze er helemaal op haar plek als toezichthouder milieu bij Omgevingsdienst Regio Arnhem.

Toezichthouder en handhaver zijn: het draait om zoveel meer dan controles uitvoeren en onderzoeken of een bedrijf aan de eisen voldoet. Volgens Gunnar is fingerspitzengefühl nodig. “Het gaat om aanvoelen en je kunnen plaatsen. Want, gebeurt er wat wordt gezegd?”

Actuele vacatures bij de Gelderse Omgevingsdiensten

Wij zijn regelmatig op zoek naar nieuwe collega’s.
Apeldoorn, Arnhem, Ede, Harderwijk, Hengelo (GLD), Nijmegen, Tiel
HBO, MBO, WO
8-16, 20-24, 24-32, 24-36, 28-32, 30-32, 32-36 uur
Vind jij het belangrijk om actief bij te dragen aan een gezonde, veilige en duurzame leefomgeving?
Harderwijk
HBO
32-36 uur
Jij doet als secretaris belangrijk werk. Samen met je collega’s zorg je er voor dat de stukken die aan de welstandscommissie voorgelegd moeten worden compleet zijn. Je verzorgt de agenda en nodigt aanvragers en architecten uit voor de vergadering. Daarnaast toets je de vergunningaanvragen op basis van de welstandsnota. Lijkt jou dit wat? Dan zoeken wij jou!

meer...



Meer vacatures van Goed