Inloggen - Registreer  

Adviseur corporate communicatie

Villamedia - Den Haag - 12-04-2024 Naar vacature  

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

Functieomschrijving

Is corporate en interne communicatie jouw vak en ben je gepassioneerd over overheidscommunicatie? Dan hebben wij een geweldige plek voor jou! In de functie van corporate communicatieadviseur bij de Directie Communicatie (DCO) in Den Haag is geen dag hetzelfde. Jij draagt graag bij aan de organisatiecommunicatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW). Zowel intern als extern. Wil jij bijdrage aan de identiteit van IenW? Lees dan snel verder!

Hoe jij bijdraagt in je rol

Het corporate communicatieteam is verantwoordelijk voor de ministerie-brede organisatiecommunicatie. Zowel intern als extern dragen we uit waar de organisatie voor staat en voor gaat: werken aan een mooier Nederland. Ook ondersteunt het team de secretaris-generaal in zijn centrale rol als boegbeeld van de organisatie. Daarnaast werken we continue aan een duurzame relatie met de stakeholders van IenW. De belangrijkste stakeholders zijn natuurlijk onze eigen medewerkers: zij zijn de ambassadeurs van onze organisatie. Naast externe communicatie, werkt het corporate communicatieteam daarom vooral aan interne communicatie. Zodat collega’s geïnformeerd zijn en begrijpen wat er speelt bij de organisatie en waarom. En dat ze zich verbonden voelen met – en trots zijn op de organisatie

Werkzaamheden:

  • communicatieadvies geven, zowel in een adviesgesprek als in de vorm van een aanpak of plan
  • IenW-brede bijeenkomsten en acties initiëren of organiseren. Bijvoorbeeld grote fysieke bijeenkomsten of Webinars
  • externe bureaus aansturen voor het maken van bijvoorbeeld een podcast of posters
  • teksten schrijven voor bijvoorbeeld personeelsblad Overal en relatiemagazine IeNw Contact
Als corporate communicatieadviseur werk je binnen de Directie Communicatie in een multidisciplinair team: het c-team corporate. Zo werk je samen met collega’s van de redactie, beeld, social, online en woordvoering. Ook onderhoud je nauw contact met communicatiecollega’s van de verschillende IenW organisatieonderdelen.

Dit is waar jij voldoening uit haalt
Je krijgt energie uit het samenwerken met collega’s. Je werkt voor het ministerie met veel verschillende onderwerpen en collega’s. Het organiseren en contact maken is waar jij voldoening uit haalt.

Als corporate communicatieadviseur vul je je dag graag met een mix van advies en uitvoering. Je adviseert over IenW-brede thema’s als gelijkwaardigheid, diversiteit en inclusie, duurzaamheid, arbeidsmarktcommunicatie en hybride werken. Samen met je collega’s geef je uitvoering aan de adviezen met acties, middelen en evenementen. Daarbij volg je het nieuws en je weet wat er intern en extern speelt. Je legt snel verbanden met jouw vakgebied, schakelt makkelijk tussen denken en doen en kunt mensen met elkaar verbinden. Je reageert snel en adequaat op bijzondere gebeurtenissen die impactvol kunnen zijn voor de medewerker.

Is jouw interesse gewekt? Leuk! We kijken enorm uit naar je sollicitatie. Wil je graag meer weten over de afdeling, het team of de functie? Voor inhoudelijk vragen kun je terecht bij Nicolet Schrama, afdelingshoofd communicatieadvies en onderzoek, via 06-15103668.

Benieuwd naar de websiteteksten van jouw (toekomstige) collega’s? Neem een kijkje op onze
.

Functie-eisen

  • je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de richting van communicatie
  • je hebt minimaal 2 jaar werkervaring met corporate of interne communicatie
  • je zoekt de samenwerking op en stemt daarbij het eigen werk af op anderen

Je herkent je in de volgende eigenschappen:

Je beschikt over sterke adviesvaardigheden. Je beheerst de Nederlandse en de Engelse taal uitstekend. Zowel denken als doen behoren tot jouw vaardigheden, omdat je niet alleen communicatieplannen opstelt, maar ook de uitvoering regelt of oppakt. Duidelijk en begrijpelijk schrijven is iets waar je goed in bent en wat je bovendien leuk vindt om te doen. Je bent creatief, positief en gericht op het vinden van oplossingen, ook in complexe situaties. Verander communicatie spreekt je aan, vooral binnen IenW waar soms grote veranderingen moeten worden gecommuniceerd. Dynamiek en soms ook hectiek zijn voor jou geen probleem, vooral niet als snel schakelen en flexibiliteit in het uitvoeren van jouw werkzaamheden nodig is. Daarnaast ben je doortastend en toon je daadkracht wanneer actie nodig is. Tot slot weet je hoe je projectmatig moet werken.

Arbeidsvoorwaarden

Salarisniveau

schaal 11

Maandsalaris

Min €3.662 – Max. €5.586 (bruto)

Dienstverband

Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd

Contractduur

Vast contract voorafgegaan door een jaarcontract. Bij voldoende functioneren: na een jaar omzetting in onbepaalde tijd

Minimaal aantal uren per week

32

Maximaal aantal uren per week

36

Overige arbeidsvoorwaarden

Volop doorgroei- en ontwikkelmogelijkheden
De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen en het behalen van certificeringen. Ook bieden we loopbaan coaching als je daar behoefte aan hebt.

Interessante extra’s

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB) bestaande uit vakantiegeld van 8% en een jaarlijkse eindejaarsuitkering. Dit IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en/of tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt bijvoorbeeld een deel van je maandinkomen laten uitbetalen wanneer jij dat wenst, het IKB omzetten in verlof of het besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. Tot onze andere secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer bedrijfsfitness en volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer.

Bijzonderheden

  • bij voldoende geschikte reacties kan de vacature eerder sluiten
  • de sollicitatiegesprekken vinden plaats op 14 en 16 mei
  • om bij ons te werken, moet je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) kunnen overhandigen, ook als je een interdepartementale transfer maakt. De kosten voor het aanvragen van een VOG worden door ons vergoed
  • het inwinnen van referenties kan deel uitmaken van het sollicitatieproces, maar dit doen we altijd in overleg met jou
  • Het maken van een casus en (online) screening via onder meer databanken kunnen deel uitmaken van het sollicitatieproces
meer...

Naar vacature

Meer Adviseur corporate communicatie vacatures