Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Area Operations Manager After Sales & Kwaliteit

Renault - Schiphol-rijk - 27-11-2019 Naar vacature  

FULL-TIME · SCHIPHOL-RIJK

Resultaatgebieden

  • Verantwoordelijk voor het behalen van de doelstellingen op gebied van klanttevredenheid en kwaliteit betreffende After Sales klantcontacten .
  • Verantwoordelijk voor realisatie van de onderdelen en accessoire omzetdoelstellingen (sell-in).
  • Verantwoordelijk voor het genereren van After Sales activiteiten om de omzet onderdelen te verhogen (servicepenetratie & sell-out).
  • Verantwoordelijk voor penetratie services.
  • Optreden als primair contactpersoon op After Sales voor alle resultaatgebieden op directieniveau en/of topmanagement niveau.

Kerntaken

Kwaliteit

  • Verantwoordelijk voor het behalen van de doelstellingen op gebied van klanttevredenheid After Sales (VOC After Sales):
  • Maakt en bespreekt de analyses per dealergroep (HUB)
  • Opstellen van het kwaliteitsactieplan, evenals de bewaking van het implementeren en de uitvoering hiervan.
  • Neemt de kwaliteitsrichtlijnen, methoden en technieken van de afdeling
  • After Sales in acht. Ziet toe op naleving van de kwaliteitsrichtlijnen en handhaving.
  • Functionele lijn naar de afdeling After Sales Renault Nederland
  • Signaleert knelpunten, adviseert en informeert (periodiek) de Sales Manager en eventueel de Marketing Manager After Sales aangaande de kwaliteitsrichtlijnen, methoden en technieken .
  • Neemt deel aan overleg bij de afdelingen After Sales evenals Kwaliteit.

After Sales

  • Verantwoordelijk voor het behalen van de diverse onderdelen- en accessoire-verkoopdoelstellingen:
  • Opstellen van het marktbewerkingsplan en het commerciële actieplan voor de particuliere en de zakelijke markt, evenals het coördineren van de implementatie.
  • Efficiency op het gebied van de dealer verkopen van onderdelen aan universeel kanaal/schadeketens wholesales activiteiten vergroten in nauwe samenwerking met de Account Manager Business After Sales en Account Manager Accessoires.
  • Stelt periodiek de benodigde rapportages en analyse op om de voortgang van de actieplannen te monitoren en waar nodig bij te sturen.

Dealers

  • Het bewaken van de Renault Nederland (After Sales) strategie binnen het netwerk in de breedste zin van het woord .
  • Is primair aanspreekpunt voor het HUB- topmanagement/directie op het gebied van:
  • Klantbeleving en kwaliteit op After Sales gebied
  • Marktbewerking After Sales
  • Onderdelen en accessoires- objectieven, -realisatie en -animatie
  • Business model After Sales
  • Aansturing richting derden partijen (operators, erkend reparateurs, schadeketens, universele, e.d.)
  • Het zorg dragen voor een juiste dekking van After Sales en Services binnen het verzorgingsgebied.
  • Het bewaken van de service capaciteit, waarbij gekeken wordt naar de kwantitatieve & kwalitatieve capaciteit , marktpotentieel, werkplaats productiviteit.
  • Is primair aanspreekpunt voor HUB- topmanagement/directie, adviseert en begeleidt hen, zorgt ervoor dat het kennisniveau up to date is en de beoogde doelstellingen zelfstandig door de contractpartner kan worden gerealiseerd.
  • Periodiek verzorgen van regionale After Sales bijeenkomsten.

Samenwerking met Area Operations Manager Sales & Kwaliteit (tandem) :

  • Vormt samen met een Area Operations Manager Sales & Kwaliteit een tandem. Elk tandem begeleidt een aantal dealergroepen. De op te stellen marktbewerkingsplannen en kwaliteitsplannen vormen een geheel, waarbij de AOM Sales & Kwaliteit en de AOM After Sales & Kwaliteit elk hun deel voor hun rekening nemen.
  • Draagt zorg voor eenduidige uitvoering van het beleid en de doelen naar toegewezen dealers met als doel:
  • De klanttevredenheid te vergroten
  • De commerciële mogelijkheden beter te benutten
  • De realisatie van de kwaliteitsdoelstellingen te verbeteren.
  • Signaleert mogelijkheden, verbeteringen etc. op het gebied van het commercieel beleid van Renault Nederland
Samenwerking met de Account Manager Business After Sales
  • De Account Manager Business After Sales heeft als primaire verantwoordelijkheid:
  • Actieplannen opstellen om de verkoop (sell-out) van specieke onderdeelgroepen te verhogen gebaseerd op ratio’s en potentieel.
  • Onderdelenverkoop bij Renault Erkend Reparateurs (in overleg met HUB en AOM After Sales & Kwaliteit)
  • Het met de dealerorganisatie acquireren van klanten, het realiseren en dynamiseren van afzet bij Renault contractanten (Renault Operators en Renault Erkend reparateurs), (universeel) autobedrijven en schadebedrijven en deze laten deelnemen aan het actieve onderdelenverkoopprogramma van de dealer
  • De samenwerking tussen AOM After Sales & Kwaliteit en Account Manager Business After Sales:
  • De AOM After Sales & Kwaliteit richt zich op het management/directie van de HUB en zal beleidsmatig de AMBAS ondersteunen.
  • De AMBAS werken binnen de gestelde kaders samen, waarbij de AOM After Sales & Kwaliteit hoofdverantwoordelijk blijft.
  • Actieplannen worden in overleg door de AMBAS opgesteld met de AOM ASK.
  • De AMBAS rapporteert aan de AOM After Sales & Kwaliteit betreffende Renault Erkend Reparateur bezoeken.
  • De AOM After Sales & kwaliteit organiseert maandelijks een overleg met het HUB management, waarbij de AMBAS zal aanschuiven om zijn thema’s te bespreken.

Competenties

  • Gesprekstechnieken
  • Analytisch vermogen:
  • Probleem analyse
  • Creativiteit
  • Onderhandelend vermogen
  • Voortgang bewaken (plan-do-check-act)
  • Proactieve instelling
  • Visie uitdragen
  • Overtuigingskracht
  • Doortastend
  • Resultaatgericht
  • Teamplayer
  • Klant- en kwaliteitsgericht
  • Stressbestendig

Functievereisten

  • Is in staat om sparringpartner voor de HUB- management te zijn, met overwicht en kennis van zaken, moet snel het vertrouwen kunnen winnen
  • 5-10 jaar ervaring in een commerciële buitendienst functie binnen de automotive, op After Sales en eventueel kwaliteitsgebied
  • Goede kennis van het importeurschap en het dealernetwerk
  • Bovengemiddelde sociale vaardigheden en commerciële vaardigheden
  • Straalt senioriteit, vakbekwaamheid en professionaliteit uit
  • Volledige beheersing Nederlands alsmede Engels. De Franse taal is een pre
  • Beheersing van Word, Excel alsmede PowerPoint en benut de mogelijkheden van internet en mail

Opleidingsniveau

  • HBO/ WO opleiding op commercieel gebied
Renault Nederland is de importeur van auto’s en onderdelen van Renault en Dacia in Nederland. De innovatieve strategie waarbij de behoeften van de berijder centraal staan, maakt Renault toonaangevend in de branche. Bij Renault Nederland werk je in een internationale omgeving en een gemotiveerde en diverse groep van ongeveer 150 mensen.

meer...



Meer vacatures van Renault