Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Tax compliance officer

Kees de Boekhouder - Amsterdam - 04-08-2021 Naar vacature  

Verantwoordelijk voor de administratie en aangiftes van interessante B.V.’s.
Verantwoordelijk voor de administratie en aangiftes van interessante B.V.’s.

4/5-daagse werkweek

32/40 uur per week up and running

Goed startsalaris

Een startsalaris boven marktconform en top pensioenregeling

Unieke locatie

Hartje Amsterdam

Ruimte voor ontwikkeling

Tijd en budget om jezelf te ontwikkelen

Lijkt dit je leuk? We horen graag van je!

Lijkt dit je leuk? We horen graag van je!

Vul het formulier in of stuur een mail naar
met een korte motivatie en je CV.

Waar zijn we naar op zoek

Je bent een fiscaal talent die wel de drive heeft om te ontwikkelen, maar niet in een corporate setting wil werken. Je wilt geen kleine radar zijn in een lange keten, maar zelf met de ondernemer overleggen over de vraagstukken waar je je hoofd over hebt gebroken.

Je hebt nauw contact met de klant en vindt het leuk om de ingewikkelde, diepgaande vraagstukken op een heldere manier uit te leggen. Ook vinden we het belangrijk dat je: op informele wijze een zakelijke relatie kunt onderhouden, gestructureerd kan werken en dingen graag tot op de bodem uitzoekt.

Wat ga je doen

Na een interne opleiding, zal je als Tax compliance associate je eigen pakket met klanten gaan runnen. Je hebt veel eigen verantwoordelijkheid, maar werkt ook nauw samen met je collega’s; een team van jonge dedicated professionals. We hebben een werkmethode ontwikkeld waardoor je na de interne opleiding in staat bent om zowel generalistisch over meerdere belastingsoorten te werken, als ook zeer diep deze belastingen in te duiken als specialist.

De boekhouding wordt door onze klanten zelf ingeboekt. Jij controleert deze, stelt de jaarrekening en de aangiftes op. Het gaat om aangiftes Vpb, OB, IB en LB. De klant ziet jou als onderdeel van zijn onderneming, je hebt dan ook op een informele manier contact met je klanten. De korte opsomming van het takenpakket is als volgt:

  • Het controleren van de administraties van met name BV’s – denk aan inkomsten en uitgaven, jaarrekeningen en belangrijke documenten zoals hypotheek overzichten e.d.;
  • Jaarrekeningen opstellen en de balans sluitend maken;
  • Belastingtechnische vragen beantwoorden per mail of telefoon;
  • Advisering met betrekking tot bedrijfsstructuren;
  • Bezwaarschriften naar de belastingdienst;
  • Klanten uitleggen hoe ons boekhoudsysteem werkt en hen begeleiden bij het gebruik van bijvoorbeeld het facturen- en offerte-onderdeel.

Office Culture

Kees de Boekhouder bestaat uit een team boekhouders, fiscaal medewerkers, marketeers een IT- en een HR afdeling. We werken vanuit verschillende locaties: een monumentaal pand in hartje Amsterdam, een industrieel gedeeld kantoor in Rotterdam en een frisse ruimte in centrum Utrecht. We zetten ons in voor creatieve ondernemers en hun business en streven ernaar de beste te zijn in wat we doen. Je werkt nauw samen met je collega’s, maar ieder kent zijn of haar verantwoordelijkheid. De sfeer op kantoor vinden we belangrijk en is ontspannen. Ieder kwartaal sluiten we gezamenlijk af met een kwartaalborrel in één van de hotspots die Amsterdam, Rotterdam of Utrecht te bieden heeft.

meer...



Meer vacatures van Kees de Boekhouder