Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Website website

Gemeente Tilburg - 20-10-2021 Naar vacature  

Ben jij een jurist die zijn/haar ervaring op het gebied van rechtsbescherming wil inzetten in een dynamisch team? Dan ontvangen wij graag jouw reactie!

Wat ga je doen?

  • In deze tijdelijke functie behandel je bezwaarschriften (rechtsbescherming) en beroepen bij de rechtbank;
  • We werken met een interne bezwarencommissie waar jij de rol van secretaris gaat oppakken. Je vormt samen met de voorzitter (een van de collega’s van Juridische Zaken), en bij complexe zaken een extern lid, de bezwaarschriftencommissie.
  • Je bereidt de hoorzitting voor en schrijft de concept-beslissing op bezwaar. Je mondelinge en schriftelijke vaardigheden dienen dan ook uitstekend te zijn;
  • Je komt te werken in een professioneel team met veel variatie - met een open, informele cultuur;
  • Je bent geïnteresseerd in wat er speelt in de stad en weet wanneer iets politiek gevoelig is;
  • Jij voegt een stukje ‘menselijke maat’ toe in de vaak zwart-wit juridische uitkomsten. Jouw juridische beoordelingen zijn correct maar ook helder en begrijpelijk voor de verschillende doelgroepen.

Hoe ziet je dag eruit?

In de ochtend log je thuis in en kijkt welke bezwaren je voor vandaag op je actielijst hebt ingepland. Met een warme kop koffie ga je aan de slag om de laatste puntjes op de i te zetten voor je concept beslissing op bezwaar. Die kunnen dan naar de voorzitter en het externe commissielid zodat de geplande hoorzitting soepel verloopt. Je ziet dat je ook een terugbelnotitie hebt en een mail van een inwoner waarvan het bezwaar niet-ontvankelijk is verklaard vanwege het ontbreken van procesbelang. Je pakt de telefoon en staat de inwoner te woord. Jouw luisterend oor en heldere manier van uitleg zorgen voor meer begrip en duidelijkheid die soms niet via een brief overkomt. Met een tevreden gevoel start je na de lunch met de rest van je lopende werkvoorraad die in het zaaksysteem op jouw naam staat. Tijdens de voorbereiding van een zitting vraag je je af of het bezwaar toch op een informele manier op te lossen is, het pand is namelijk vorige week onverwachts verkocht. Je besluit om dit met je voorzitter af te stemmen. Je merkt dat dit een groot voordeel is van een interne bezwaarschriftencommissie en dat dit de ruimte geeft om zaken praktisch op te lossen. De tijd vliegt voorbij. Nadat je de hond hebt uitgelaten en een frisse neus hebt gehaald ontvang je van de voorzitter de input waarmee je jouw beslissing op bezwaar van een zaak kan afronden. Fijn! Hierdoor heb je vandaag weer een paar zaken kunnen afhandelen en heeft de bezwaarmaker en vergunninghouder snel duidelijkheid. Over 1 zaak twijfel je nog, toevallig heb je morgen een afstemmingsoverleg met je directe collega’s zodat je daar even samen over kan sparren.

Wat breng je mee?

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde opleiding hbo rechten en hebt kennis van de Algemene Wet Bestuursrecht;
  • We hebben te maken met bezwaren o.a. op het gebied van omgevingsrecht, openbare orde & veiligheid, subsidies, WOB, BRP. Je hebt kennis van voornoemde onderwerpen. Onderwerpen waar je wat minder bekend mee bent, maak je je snel eigen;
  • Je bent leergierig, resultaatgericht, stressbestendig, punctueel en levert een hoge productie;
  • Je hebt een antenne voor gevoelige situaties; neemt mensen mee en kunt complexe juridische zaken begrijpelijk uitleggen. Ook beschik je over mediationvaardigheden;
  • Je hebt ervaring met het behandelen van (hoger)beroepszaken en voorlopige voorzieningen;
  • Je bent 36 uur inzetbaar.

Wat krijg je ervoor terug?

  • De functie is ingeschaald in salarisschaal 10 met aanloopschaal 9. Op basis van een fulltime dienstverband is dit minimaal € 2.756,- en maximaal € 4.494,-. Afhankelijk van jouw ervaring en huidige situatie doen we je een zo goed mogelijk voorstel binnen deze bandbreedte;
  • Het betreft een tijdelijke functie voor de duur van 1 jaar;
  • Een functie binnen één van de beste overheidsorganisaties van Nederland;
  • Keuze uit verschillende trainingen in het Tilburgs Leerhuis waarmee je elke dag beter kan worden; Maatschappelijk relevant werk. Alles wat je doet heeft direct gevolg voor inwoners, medewerkers en partners van de gemeente Tilburg;
  • Goede werk-privébalans; een fulltime dienstverband is maximaal 36 uur, gedeeltelijk thuiswerken is na de inwerkperiode vanzelfsprekend;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% wat je maandelijks opbouwt. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je het budget besteedt;
  • Reis je met openbaar vervoer? Jouw reiskosten worden dan volledig vergoed (2e klas).

Contactinformatie

Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Anne Jonkers, teammanager Juridische Zaken team 2., tel.nr. (06) 51 71 63 78. Vragen over de sollicitatieprocedure kun je mailen naar personeel@tilburg.nl onder vermelding van vacaturenummer:

JUR21-08e
.

Voor meer informatie

Anne Jonkers-Schutter

Juridische Zaken

Vooroplopen met de nieuwste ontwikkelingen
Goede balans tussen werk en privé
Modern personeelsbeleid en sterk scholingsbeleid

Vacature informatie

Open sinds 20-10-2021
Sluitingsdatum 03-11-2021

Voor meer informatie

Anne Jonkers-Schutter

Kun je de vacature die je zoekt niet vinden?

Meld je aan voor een Job Alert en krijg per e-mail bericht zodra de vacature beschikbaar komt!

meer...



Meer vacatures van Gemeente Tilburg