Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Klantmanager Plus

Almere - 30-04-2021 Naar vacature  

36 uur | € 2.756 - € 4.048 | sluitingsdatum 16-05-2021
 
 
 
In deze baan is geen dag saai, want door de dubbelrol is geen dag hetzelfde en lekker afwisselend.
 
Een werkdag van klantmanager Ali
'Mijn dag begint met een loonwaarde meting van een klant bij de Tomin, leuk om zo duidelijkheid te geven aan de klant en aan Tomin als werkgevers. Daarna ga ik in gesprek met Tomin over de klanten die nu actief aan de slag zijn. Dan is het tijd voor lunch, in Corona tijden vaak thuis helaas. Daarna neem ik de tijd om de hoogte van een loonkostensubsidie te berekenen en dit te verwerken in ons systeem GWS/Suite. De dag eindigt met een maatregelgesprek met een klant en het doornemen van mijn werkzaamheden voor de dag erna.'

 

Wat ga je doen

Rol 1

Voor 50% van de tijd ben je adviseur specifiek voor het account Tomin. Met Tomin heeft gemeente Almere afspraken voor het (tijdelijk) plaatsen van uitkeringsgerechtigden (met een beperkte loonwaarde). Je houdt je bezig met de werving en selectie voor de vacatures bij Tomin. Als jouw klanten geplaatst zijn, blijf je hiervoor verantwoordelijk. Je voert loonwaardemetingen uit en verwerkt loonkostensubsidie aanvragen. 

Daarnaast ben jij gesprekspartner over de voortgang en samenwerking van dit project. Deze rol kent weken waarin het heel druk is en weken waarin het niet druk is. Daarom gaat het hier om een dubbele functie. 

Rol 2

Voor de overige 50% werk je samen met je collega’s die de gesprekken voeren met de klanten die aangemeld worden voor een maatregelgesprek (een gesprek wat wordt gevoerd als de klant niet heeft voldaan aan de verplichtingen die voortvloeien uit de Participatiewet). Naar aanleiding van een aanmelding bij het team Maatregelen nodig je de klant uit voor hoor en wederhoor. Na dit gesprek neem je een besluit en zorg je voor de afhandeling van de maatregel. 

 

Wie ben jij 

Jij bent zowel klantgericht als zakelijk en je staat stevig in je schoenen. Met alle klanten kun jij prima en vooral ook duidelijk communiceren. Jij weet heldere afspraken te maken en deze goed vast te leggen zodat er geen onduidelijkheid bestaat. Jij werkt netjes en houdt overzicht. Je hebt gevoel voor verhoudingen en je bent omgevingssensitief. Doordat je veelal met 1 opdrachtgever werkt is deze rol een vrij zelfstandige, daarin vinden wij het belangrijk dat je verbinding zoekt met je collega’s op de afdeling. Dat maakt dat je je soepel weet te bewegen en dat je een zichtbare collega bent met nieuwe ideeën en frisse energie. 

Idealiter heb jij gemeentelijke ervaring en weet jij hoe de processen voortkomend uit de Participatiewet lopen. Dat betekent dat je kennis hebt van de wet- en regelgeving en loonwaardemetingen kunt uitvoeren. Maar…..we hebben ook zeker ruimte voor iemand die nog niet goed bekend is met de Participatiewet maar wel over de juiste soft skills en het oprechte enthousiasme beschikt om deze rol te vervullen en daarvoor de aanvullende opleidingen en trainingen te volgen. We denken dat je dan wel minimaal al eerder succesvol als accountmanager/klantmanager hebt gewerkt.

Arbeidsvoorwaarden

Wij belonen je inzet. In de eerste plaats met een inspirerende werkomgeving en een baan met impact. Als klantmanager bij gemeente Almere waarderen we dat in de vorm van een:

salaris van minimaal € 2.756 en maximaal € 4.048 bruto per maand (schaal 9).
de mogelijkheid/ruimte om tijd- en plaats onafhankelijk te werken.
reiskostenvergoeding voor auto of OV. 
(gedeeltelijk) betaald ouderschapsverlof.
dertiende maand en vakantiegeld, opgebouwd via een Individueel Keuzebudget (IKB). Je kunt dit budget op meerdere manieren benutten.
uitgebreide keuze aan trainingen en opleidingen, zodat jij je verder kunt ontwikkelen. Jij slim, wij slimmer.
Bovenstaande arbeidsvoorwaarden horen bij een werkweek van 36 uur.
Uitgebreide informatie over
 de
vind je op onze website.

Meer over de afdeling en het team

De afdeling Werk en Inkomen bestaat uit 250 gedreven professionals. De functies binnen de afdeling zijn dan ook divers. Vanuit hier worden onder andere aanvragen voor uitkeringen verstrekt en beëindigd, worden klanten weer aan het werk geholpen en worden ze gecoacht. Werk en Inkomen is verdeeld in vier teams: team Werk, Participatie en Arbeidsmarkt, team Beheer, team Beleid en Kwaliteit en team Handhaving, Inkomen en Intake. 

Als Klantmanager Plus ben je onderdeel van Team Baangericht. Dit team bestaat uit ongeveer 25 collega’s die actief bezig zijn met het matchen van onze uitkeringsgerechtigden naar werk. Ook ben je onderdeel van Team Maatregelen, bestaande uit 3 collega’s. Als beschreven ben je natuurlijk verbonden met het hele Team Werk en onderhoud je contacten met alle collega’s. Dit team bestaat uit zo’n 90 collega’s. 

Informeren en solliciteren 

De sluitingsdatum is 16 mei 2021. Meer weten? Laura Menger (06-52680875), coördinator Baangericht, en Josephine Cheung (06-52532830), Teammanager Werk vertellen je er graag meer over. Ben je meteen enthousiast? Dan ontvangen we graag jouw motivatie en cv. 

In de week van 24 mei vinden de eerste gesprekken plaats. Om jouw talent voor deze rol te toetsen ontvang je voorafgaand aan het gesprek een voorbereidende casus. Tijdens het gesprek horen wij graag jouw zienswijze en werkwijze hierop.

Wil je op de hoogte blijven van toekomstige vacatures? Maak dan een
aan. Of volg ons op
.
Liefde voor Almere
Gemeente Almere wil een overheid zijn die bereikbaar en begripvol is voor iedereen. Een organisatie die doet wat nodig is om in de behoeften van de stad en haar inwoners te voorzien. Werken bij Almere is daarom een kwestie van het hart. Gewoon, omdat het goed voelt om het verschil te maken voor onze inwoners. We kunnen de stad alleen maximaal bedienen met medewerkers die oprecht betrokken zijn bij Almere, de stad goed (willen leren) kennen en die het verschil willen maken. 

meer...



Meer vacatures van Almere