Inloggen - Registreer  

Klantmanager Inkomen en Bijzondere Bijstand

Zzp Opdrachten - Nijkerk - 18-11-2022 Naar vacature  

Functie omschrijving

Als Klantmanager Inkomen en Bijzondere Bijstand voer je intakegesprekken met uitkeringsgerechtigden en behandel je aanvragen levensonderhoud op grond van de Participatiewet, de IOAW en Bijzondere Bijstand. Je bent verantwoordelijk voor je eigen caseload en het inzetten, bewaken en beheren van instrumenten met als doel uitstroom te bevorderen. Denk hierbij aan het informeren van uitkeringsgerechtigden over rechten en plichten, het voeren van boetegesprekken en opleggen van boetes, het verrichten van debiteurenonderzoeken en terugvorderingen. Je behandelt aanvragen / beoordeelt het recht op bijzondere bijstand en minimaregelingen van zowel uitkerings- als niet uitkeringsgerechtigden. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het hele proces rondom de toekenning van de bijzondere bijstand. Denk hierbij aan invoering, beoordeling, betaling en eventuele wijzigingen. Ook neem je deel aan de integrale toegang waarin je samen met collega’s van de teams Wmo en Jeugd aan integrale vraagverheldering werkt.

Als je ervaring hebt met de uitvoering van de BBZ is dat welkom, aangezien we daar een toename aan aanvrage verwachten en de bezetting op de afdeling erg krap is.

De opdrachtgever(s)

Nijkerk is een groeiende gemeente. Een dynamische gemeente met ruim 44.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Samen met ongeveer 350 collega’s zetten we ons dagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen en recreëren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig en toekomstbestendig is.

De organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders, met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Werk je bij ons dan kun je rekenen op, ruimte voor jouw talent en een uitdagende werkomgeving. Net als de gemeente is de organisatie ook flink in beweging; jouw ontwikkeling, loopbaan en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als een goed gesprek met je leidinggevende en een fijne werksfeer.

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste en talentvolle professional die zich herkent in onze kernwaarden: eigenaarschap, verantwoordelijkheid, vertrouwen en eigen kracht. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je zelfstandig, ondernemend en flexibel.

Functie eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de Participatiewet en aanverwante regelingen binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Klantmanager Inkomen en Bijzonder Bijstand
  • Aantoonbare werkervaring met het voeren van boetegesprekken en het opleggen van boetes
  • Aantoonbare werkervaring met het verrichten van debiteurenonderzoeken en het uitvoeren van terugvorderingen
  • Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen BBZ (10 punten)

Competenties

Je bent klantgericht, analytisch en communicatief vaardig.

Extra info

  • Duur 9 maanden
  • Optie tot verlenging Mogelijk, maar nog niet bekend
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Zzp Opdrachten
Meer Klantmanager Inkomen en Bijzondere Bijstand vacatures