Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
BAPAS Arbeidspsychologen
Heb jij kennis en ervaring in de financiële administratie op MBO+ of HBO-niveau? En vind je het leuk en nuttig om deze in te zetten binnen de publieke sector? Bijvoorbeeld het onderwijs? Bekijk dan snel deze vacature voor Stafmedewerker Financiële Zaken bij een ondernemende en ‘eigenwijze’ koepel van 15 scholen voor openbaar basisonderwijs in het Rivierenland!
Stroomm –
Stichting Regionaal Openbaar Onderwijs Maas en Meierij is een professionele onderwijsorganisatie die gelooft in eigenzinnig, openbaar onderwijs. Onder Stroomm vallen 15 basisscholen in de plaatsen Sint-Michielsgestel, Berlicum, Boxtel, Haaren, Vught, Hedel, Kerkdriel, Rossum, Heerewaarden, Brakel, Aalst en Zaltbommel. Op de scholen verzorgen circa 250 leerkrachten onderwijs voor ongeveer 3000 leerlingen. Stroomm-basisscholen hebben alle vrijheid zelf vorm en inhoud te geven aan hun visie en binnen de gemeenschappelijke ambitie het optimale te halen uit ieder kind. Met hoogstaand, vernieuwend onderwijs, enthousiaste en competente medewerkers, openheid en samenwerking, leggen de scholen een stevige basis voor de toekomst van hun leerlingen.Vanuit het bestuurskantoor van Stroomm in Rossum geeft een klein, maar competent en slagvaardig team beleidsmatige, HR, financiële en administratieve ondersteuning aan de aangesloten scholen. Door uitbreiding van het team ontstaat een nieuwe positie voor een analytisch sterke en adviesvaardige
STAFMEDEWERKER FINANCIËLE ZAKEN
Rossum (Gelderland) – 24 uurAls Stafmedewerker Financiële Zaken ondersteun je en werk je nauw samen met de beleidsadviseur FZ in de uitvoering van het beleid en de advisering binnen het vakgebied Financien. Je adviseert en informeert medewerkers over financiële vraagstukken en draagt bij aan het ontwikkelen, implementeren en waar nodig verder professionaliseren van het financiële beleid en de bijbehorende instrumenten. De functie omvat een breed pakket verantwoordelijkheden en werkzaamheden, verdeeld over twee resultaatgebieden. Taken zijn onder meer:
Beleidsuitvoering binnen het vakgebied FZ
- Samenstellen van financiële stukken, zoals begrotingen, jaarrekening, formatieplannen
- Opstellen van periodieke rapportages en overzichten
- Bijdragen aan de ontwikkeling en uitvoering van FZ-beleid, processen en instrumenten
- Optimaliseren en bewaken van de administratieve FZ-processen
- Bewaken en beoordelen van budgetten en projectadministraties
- Verzorging van betaalopdrachten en van autorisaties voor de financiële systemen
- Input voor de jaarlijkse accountantscontrole
- Monitoren en evalueren van de voortgang op FZ-gebied; signaleren van knelpunten
- Assisteren bij grootboek- en debiteurenbeheer
- Bijdragen aan de interne communicatie over FZ-beleid
Advisering binnen het vakgebied FZ
- Inventariseren, beoordelen en rapporteren over de wensen en behoeften in de organisatie op financieel gebied
- Adviseren vanuit de FZ-discipline over instrumenten en begrotingen bij activiteiten
- Bijdragen aan de evaluatie van de beleidsuitvoering en de toetsing & afstemming van voorstellen op de centrale beleidskaders
Waarom werken bij Stroomm?
Je werkt binnen een leuk en ondernemend team (met nu nog 5 collega’s) waarin professionals collegiaal samenwerken, maar ook zelfstandig nieuwe zaken oppakken. De sfeer is informeel en kent zeer korte lijnen. Het bestuurskantoor ligt boven een basisschool; een dynamische omgeving waarin je ook contact hebt met leerlingen en leerkrachten. Afhankelijk van kennis en ervaring is de functie ingeschaald op niveau 9, met een maximaal maandsalaris van € 3.817 op basis van fulltime. Ook de secundaire voorwaarden zijn prima.Functie-eisen
- Mbo+ / Hbo werk- en denkniveau (SPD of MEAO is bespreekbaar bij voldoende kennis en ervaring)
- Minimaal 5 jaar relevante werkervaring (financiële administratie, boekhouding)
- Inzicht en kennis van de diverse financiële systemen en applicaties
- Vaardig in het interpreteren en leggen van verbanden tussen financiële gegevens
- Vaardig in het geven van adviezen en opstellen van overzichten en informatie
- Kritisch kijken naar het werk, processen en procedures, nadenken over wat beter kan en daartoe met voorstellen komen
- Digitale vaardigheid; kennis van AFAS en Cogix is een pre
- Aansluiting bij de taak, missie, cultuur en werkwijzen van de organisatie
Wie ben jij als persoon?
Je beschikt over ruim analytische vermogen, werkt methodisch, accuraat en hebt oog voor detail. Eigen taken kan je goed plannen en organiseren, en waar nodig die van anderen op voortgang bewaken. Je bent communicatief vaardig in woord en geschrift, hebt een kritische blik en de bereidheid je als persoon en professional verder te ontwikkelen. Tot slot heb je initiatief, hou je van aanpakken, wil je parttime werken en ben je geen typische 9-5 werker.meer...
Meer vacatures van Bapas