Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Adviseur arbeidsvoorwaarden & rechtspositie

Werkenvoorlimburg - Maastricht - 11-06-2021 Naar vacature  

Solliciteer uiterlijk
vrijdag 25 juni, 2021
Maastricht
28 - 36 uur
4279 - 5872
WO

Vacature

Toevoegen
aan favorieten
Wij zoeken jouw talent!

Informatie

Gemeente Maastricht adviseur arbeidsvoorwaarden & rechtspositie
0,8 - 1 fte
(tijdelijk tot 1 januari 2022)
"Ben jij die doordachtige overtuigende adviseur die stevig in de schoenen staat en geen enkele organisatieontwikkeling uit de weg gaat?"

Werken voor Maastricht

In Maastricht werken 1700 collega's, 125.000 inwoners, externe partners, het college van B&W en de gemeenteraad voor een prachtige stad en de regio. Samen tillen we bijzondere projecten van de grond. Een stad met allure die groot genoeg is voor interessante opgaven en klein genoeg om elkaar te kennen.

De gemeente Maastricht streeft ernaar een opgavegerichte en resultaatgerichte organisatie te zijn. We stimuleren en bieden ruimte voor creativiteit en initiatief en helpen elkaar autonomer te werken. De gemeente Maastricht heeft aandacht voor haar medewerkers en voor hun persoonlijke en professionele behoeften, wensen en drijfveren, ongeacht de levensfase. Een organisatie die een gezond, veilig en aantrekkelijk werkklimaat biedt voor iedereen.

Doel van de afdeling P&O
Gemeente Maastricht staat voor grote veranderingen. We willen zaken in gang zetten, waarvan wij denken dat het beter wordt. De afdeling P&O is als zelfstandige stafafdeling rechtstreeks gepositioneerd onder de gemeentesecretaris/algemeen directeur. Hiermee staat een effectieve en professionele dienstverlening voor de organisatieonderdelen in het primaire proces en de medewerkers daarbinnen centraal. Het team van ruim 40 P&O-professionals bevat de volgende disciplines: advies, arbeidszaken, personeel- en salarisadministratie, beleid, talentmanagement en vitaliteit. Vanuit dit brede P&O-palet wordt de hele organisatie voorzien van advies en krijgt ondersteuning op het gebied van zowel personele- als organisatieontwikkeling. P&O wordt aangestuurd door de manager P&O, de teammanager Advies & PSA en de teammanager Talentmanagement & Vitaliteit.

Wat wordt van jou verwacht?

  • Voor collega's van de afdeling P&O en het management ben jij sparringpartner voor complexe arbeidsvoorwaardelijke en arbeidsrechtelijke (ontwikkel)vraagstukken en casuïstiek overstijgende onderwerpen op dit gebied en je adviseert hierover;
  • Je adviseert in de meest uiteenlopende individuele arbeidsrechtelijke kwesties en voert indien nodig arbeidsrechtelijke procedures
  • Je levert een actieve bijdrage en werkt samen met de beleidsadviseur P&O aan de beleidsontwikkeling op de P&O-beleidsterreinen;
  • Je ontwikkelt en vertaalt nieuwe wet- en regelgeving naar arbeidsvoorwaardenbeleid met daarbij behorende regelingen die aansluiten op het brede HRM-beleid;
  • Je vertaalt afspraken uit het landelijk Cao-akkoord en de beleidsinitiatieven van het Landelijk Overleg Gemeentelijke Arbeidsvoorwaarden (LOGA) en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) naar arbeidsvoorwaardenbeleid en stemt het beleid, in samenwerking met de beleidsadviseur P&O, af op ontwikkelingen binnen de organisatie;
  • Je zorgt voor de verbinding tussen beleid, advies en implementatie voor wat betreft de arbeidsvoorwaarden en daarbij heb je een controlefunctie op de toepassing van het arbeidsvoorwaardenbeleid en de organisatiebrede regelgeving op dit gebied;
  • Het college van B&W, de raad en de Griffie kunnen bij jou terecht over hun rechtspositie en andere HR- aangelegenheden. Zo adviseer je onder andere over de APPA regeling.
Wat breng je mee je?
  • Je hebt een afgeronde WO opleiding Nederlands recht;
  • Je hebt zeer goede kennis van het arbeidsrecht, ambtenarenrecht, en de Cao Gemeenten;
  • Je hebt minimaal 5 jaar recente ervaring als jurist in het arbeidsrecht en het is een pré als je dat ook hebt met het ambtenarenrecht;
  • Je hebt gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen en minimaal affiniteit met het werken binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Je hebt aantoonbare 'stevige' ervaring op het gebied van HRM, op het gebied van advisering inzake medezeggenschapstrajecten/WOR en in het bijzonder juridische ervaring bij reorganisaties
  • Je hebt ervaring met (het voeren van) arbeidsrechtelijke procedures;
  • Jouw mondelinge en schriftelijke communicatie is uitstekend.

Wie ben jij?

Resultaatgericht en netwerken zijn competenties die bij jou horen. Je bent analytisch zeer sterk en weet snel én gedegen tot de essentie van zaken te komen en bent in staat om dit helder te verwoorden. Uiteraard ben je creatief maar je kleurt wel binnen de (wettelijke) kaders. Jouw werkzaamheden weet je goed te plannen en te organiseren en je kunt goed schakelen tussen inhoud en proces.

Wat kun je van ons verwachten?

Vanuit een informele en collegiale werksfeer bieden we jouw een dynamische functie binnen een organisatie met een stevige ontwikkelagenda. Het gaat om een functie van 0,8-1 fte vooralsnog voor de periode tot 1 januari 2022.

Het salaris wordt ingepast in schaal 12 (€ 4279 - € 5872) afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB), waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten, zoals verlof, bedrijfsfitness, een opleiding en/of vakbondscontributie. In dit bedrag is het vakantiegeld en een eindejaarsuitkering maand opgenomen. Verder heb je de mogelijkheid tot opbouw van ADV en wordt pensioen opgebouwd bij het ABP.

Onze arbeidsvoorwaarden zijn geregeld volgens de Cao Gemeenten.

Interesse? Durf je de uitdaging aan?

Dan zien wij jouw sollicitatie graag uiterlijk 25 juni 2021 tegemoet.
meer...



Meer vacatures van Werkenvoorlimburg