Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Klantregisseur

Gemeente Tilburg - 02-02-2023 Naar vacature  

Sociale zaken/Werkgelegenheid
36

In het kort

Wil je mensen uit de bijstand stappen laten zetten richting werk of een andere vorm van participatie?
In Tilburg willen we dat iedereen mee kan (blijven) doen, zijn of haar talenten kan ontwikkelen en werk kan doen wat ertoe doet. Wil jij de inwoners die dat nodig hebben hierbij helpen? Dan is de functie van klantregisseur bij gemeente Tilburg wellicht iets voor jou! We zoeken nieuwe medewerkers die klantgericht en doortastend zijn, goed kunnen luisteren en inventief zijn. Klinkt interessant? We ontvangen graag jouw reactie!

Wat ga je doen?

  • Als klantregisseur beheer je een eigen caseload en stuur je op basis van vertrouwen op motivatie en gedrag van de klant om deze zich te laten ontwikkelen tot zijn/haar hoogst haalbare participatie doel;
  • Je werkt op basis van een methodische aanpak en screent breed op alle leefgebieden;
  • Waar nodig zet je een verdiepende diagnose in. Je bent in staat om de diagnose te analyseren, stelt een participatieprofiel op en vertaalt dit samen met de klant naar een ontwikkelplan (activiteitenprogramma);
  • Je sluit in houding en gedrag aan bij de leefwereld van de klant om de juiste interventies en steun te bieden. Daarbij ben je inventief en denk je in mogelijkheden;
  • Je bent in staat om zowel in- als extern goed samen te werken en een netwerk op te bouwen en te onderhouden (regio, stad en wijk). Door deze samenwerking ben je in staat om een integrale op elkaar afgestemde dienstverlening voor de klant te organiseren;
  • Waar nodig meld je de klant aan voor (ondersteunende) activiteiten, en volg en rapporteer je over de voortgang van de afspraken in het ontwikkelplan.

Hoe ziet je dag eruit?

Vanuit huis start je je werkzaamheden op. Je begint met het lezen van je mail en de voorbereiding van je afspraken die je vandaag hebt staan. Tussen 10.00 en 12.00 uur heb je twee afspraken met klanten op locatie in de wijk. Daarna fiets je naar het moderne kantoor aan de Burgemeester Brokxlaan. Vandaag lunch je niet in de pantry, maar loop je in de pauze met enkele collega’s buiten een rondje.

In de middag heb je een intervisiebijeenkomst met collega’s over de manier waarop we het meeste voor de klant kunnen betekenen in afstemming met andere afdelingen binnen de Gemeente Tilburg/samenwerkingspartners (zoals bv. de Toegang). Vervolgens staat er een overleg gepland met een uitvoerder en je klant over zijn/haar voortgang in een re-integratietraject. Je maakt het gespreksverslag en je werkt de administratie bij in het systeem.

meer...



Meer vacatures van Gemeente Tilburg