Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Medewerker vergunningen APV en Bijzondere Wetten

Bureau Brug - Wijdemeren - 25-01-2022 Naar vacature  

Op basis van Werving & Selectie

Wat houdt de functie in?

Kom maar door met leuke activiteiten, evenementen en koopzondagen, zodra het weer veilig kan! In Gemeente Wijdemeren komen tal van vergunningsaanvragen binnen voor dit soort activiteiten. Beoordeel jij straks aanvragen voor drank- en horecavergunningen? En wil je met bijvoorbeeld de brandweer in gesprek over de veiligheid van een festival? Lees dan snel verder!

Aan de rand van het Gooi, tussen Amsterdam en Utrecht, ligt de gemeente Wijdemeren. Een gemeente met een professionele organisatie waar ongeveer 180 mensen werken voor ruim 24.500 inwoners. Kenmerkend voor de gemeente zijn de Loosdrechtse Plassen, de ruimte, natuur, het water, de cultuur en haar honderden monumenten.

Wijdemeren heeft veel actieve inwoners en verenigingen die tal van evenementen organiseren. Er is een grote diversiteit aan horeca en recreatie en er zijn zo’n 120 drank- en horecavergunningen binnen de gemeente. Hoewel er door Corona minder georganiseerd wordt, bruist het in Wijdemeren normaal van de activiteiten in de dorpen en op het water. En niet alleen in de zomermaanden. Om alles in goede banen te leiden, zoeken we jou! Een medewerker vergunningen die zicht richt op evenementen, horeca en bijvoorbeeld aparte openingstijden voor winkels.

Hoe ziet jouw dag eruit?

Als Medewerker vergunningen behandel en coördineer jij vergunningsaanvragen. Bijvoorbeeld voor evenementen en horeca-exploitatie, maar ook rondom bijzondere wetten, zoals de Alcoholwet, Winkeltijdenwet en de Zondagswet. Ook ga je vanuit je vakinhoudelijke kennis aan de slag met het optimaliseren van processen op projectmatige basis.

  • Je beantwoordt vragen over veiligheidsrisico’s en vragen op juridisch en bestuurlijk vlak;
  • Daarvoor heb je contact met collega’s en externe adviseurs als evenementencoördinatoren, verkeersdeskundigen, juristen en constructeurs, brandweer en politie en of de omgevingsdienst;
  • Je analyseert de risico’s bij een vergunningsaanvraag;
  • Je adviseert management en bestuur over de afhandeling van aanvragen;
  • En informeert de aanvragers zodra er een besluit is genomen;
  • Uiteindelijk stel je de beschikking op. Daarbij horen ook rapportages, beoordelingen en alle overige correspondentie en eventuele bezwaar- en beroepsprocedures;
  • Bij horecavergunningen voer je samen met je collega’s een screening uit op grond van de Wet Bevordering Integriteitsbeoordelingen door het Openbaar Bestuur (Wet Bibob).

Wat kun je verwachten van de organisatie?

Wijdemeren is een groene, gemoedelijke en waterrijke gemeente. De combinatie van natuur dicht bij de Randstad geeft precies weer hoe jouw functie zal zijn: afwisselend! De brede functie met de vele thema’s zorgt dat jouw werkdag nooit hetzelfde is. De gemeente Wijdemeren is een uitdagende werkgever, die continu in ontwikkeling is. Er hangt een prettige, informele werksfeer en wil jij jezelf verder ontwikkelen, dan zijn er zeker mogelijkheden.

Binnen het team Juridische Zaken en Veiligheid is het gemakkelijk schakelen en is iedereen bereid elkaar te helpen. Je staat er hier niet alleen voor. Het team is energiek, jong en in ontwikkeling, waardoor jij de ruimte hebt om aan deze functie je eigen draai te geven. Het is hier hands-on, maar er is zeker ruimte voor gezelligheid. En jouw eigen inbreng en deskundigheid worden enorm gewaardeerd binnen de organisatie.

Wat breng je mee?

Jij bent een echte aanpakker. Nieuwe ideeën omarm je en je gaat ervoor. Je denkt in oplossingen en niet in problemen. De regelgeving en de wereld om jou heen veranderen snel en daarin beweeg jij gemakkelijk mee. Je zoekt graag de verbinding met anderen, gaat de samenwerking aan en staat open voor collega’s. Je pakt zaken proactief op en maakt opdrachten af.

Ook sta je stevig in je schoenen. Bij sommige vergunningaanvragen zijn aanvragers het niet altijd eens met de beslissing. Je weet je communicatiestijl aan te passen op jouw gesprekspartner en zoekt samen naar oplossingen. Verder:

  • Durf je verantwoordelijkheid te nemen en kom je afspraken na;
  • Heb je overtuigingskracht en een goed analytisch en organiserend vermogen;
  • Je hebt een mbo+ of hbo-opleiding richting veiligheid, bestuurskunde of rechten;
  • Je hebt ervaring met wetgeving en procedures op het gebied van veiligheid en APV. Kennis van Bijzondere Wetten en Bibob is een pré.
meer...



Meer vacatures van Bureau Brug