Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Omgevingsmanager
Jouw uitdaging: je creëert draagvlak en begrip bij inwoners, stakeholders en betrokkenen. Dit doe je voor verschillende ontwikkelprojecten. Ook draag je zorg voor de juiste afstemming en communicatie bij omgevingsprojecten. Je betrekt en informeert projectleden over de ontwikkelingen van jouw projecten. Dit kunnen ook externe stakeholders zijn, Van bewoners, tot woningcorporatie, wijkplatforms, aannemers en maatschappelijke organisaties.
De afdeling Realisatie
Jij komt te werken op de afdeling Realisatie bij de gemeente Zwijndrecht, een afdeling met bij elkaar circa 100 collega's. Binnen de afdeling is sprake van een stevige ambitie en beschikken wij over veel kennis ervaring en uitvoeringskracht. Wij zorgen voor een leefbare buitenruimte die aansluit bij de behoeften van de inwoners, bedrijven en partners. De openbare ruimte is letterlijk wat iedereen met elkaar verbindt en vormt de directe leefomgeving. De werkzaamheden van de afdeling zijn dan ook erg breed en divers. Voorbeelden van taken zijn het beheren en onderhouden van de openbare ruimte, energietransitie, toezicht en handhaving, het verduurzamen van het gemeentelijk vastgoed, klimaatadaptatie, herstructurering van straten of wijken en bijdragen aan het realiseren van grotere gebiedsontwikkelingen.
De afdeling Realisatie bestaat uit verschillende teams. Ieder team wordt aangestuurd door een teamleider. De teamleiders en de twee beleidsadviseurs vallen rechtstreeks onder het afdelingshoofd. Samen vormen zij het managementteam van de afdeling Realisatie, het MTR.
- Team Beheer Openbare Ruimte
- Team Grondbedrijf en Projecten
- Team Vastgoed, Accommodaties en Begraafplaatsen
- Team Uitvoering
- Team Toezicht en Handhaving
De projecten in de openbare ruimte staan aan de vooravond van een belangrijke transitie. Er gebeurt meer dan ooit in de openbare ruimte; onze leefomgeving verandert. We willen een groene en gezonde leefomgeving creëren waarin het prettig verblijven is. Hoewel we vroeger het vooral hadden over beheren en onderhouden, komen er vandaag de dag ontwikkelingen op ons af die wij een plek willen geven zoals het warmtenet, duurzaamheid, klimaatadaptatie en de omgevingswet.
Tegelijkertijd vindt de transitie plaats binnen onze eigen organisatie. We willen nog meer samen met onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners werken aan onze gemeenschappelijke opgaven. Naar elkaar luisteren, elkaar het gevoel geven dat iedere mening ertoe doet en dit actief stimuleren en waarderen is immers de basis van deze samenwerking. Maar het blijft niet alleen bij luisteren, we leggen uit hoe we tot een besluit zijn gekomen en waarom. We vinden het belangrijk dat inwoners, maatschappelijke partners en ondernemers vooraf, tussentijds en achteraf betrokken zijn bij en meebeslissen over de openbare ruimte.
Daarnaast zien we dat bewoners en ondernemers meer betrokken zijn met de openbare ruimte en dat zij een duidelijke mening hebben over hun directe leefomgeving.
Onze communicatie moet open, uitnodigend, duidelijk en toegankelijk zijn voor iedereen. We vinden het belangrijk dat inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners actief betrokken kunnen zijn bij planvorming en de uitvoering. Dit vraagt om vroegtijdige betrokkenheid en inspraak tijdens onze projecten. Soms is er sprake van tegenstrijdige belangen. We willen daarom bij onze projecten goed in gesprek blijven met onze stakeholders. We willen weten welke wensen leven, we willen hun activiteiten en belevingswereld kennen en daarop anticiperen bij de projecten die wij uitvoeren om zo te werken aan een mooi project resultaat waar wij allemaal trots op kunnen zijn. We houden niet alleen rekening met wensen, we blijven afstemmen en streven naar een gemeenschappelijk resultaat. Op die manier sluiten onze projecten nog beter aan bij de dagelijkse leefwereld in de praktijk.
Je zorgt dat het project, vanuit de optiek van de omgeving (stakeholders), de gemeente (beheerders en accountmanagers) en individuele projecten, zo probleemloos mogelijk verloopt. Hierin werk je nauw samen met projectleiders en diverse vak-deskundigen waaronder projectleiders, communicatieadviseurs, beheerders, accountmanagers, beleidsmedewerkers, toezichthouders en handhavers.
Je bent een echte verbinder en netwerker, zowel binnen de organisatie als daarbuiten. Je schakelt makkelijk met interne en externe stakeholders. Zowel op strategisch als bestuurlijk vlak weet jij de juiste toon aan te slaan. Je stuurt op resultaten en maakt heldere afspraken over verwachtingen en vervolgstappen. Bij mogelijke weerstand treed je tijdig in gesprek en creëer je draagvlak voor jouw ideeën en visie. Je houdt hierbij ook oog voor andere belangen en je kan zowel zelfstandig als in een team resultaatgericht te werk gaan. Je maakt gerichte en efficiënte keuzes om concrete doelen te bereiken. Je bent communicatief ijzersterk en je hebt een sociaal en gedreven karakter.
Om deze rol goed in te kunnen vullen breng je verder het volgende mee:
- minimaal een afgeronde Hbo/wo opleiding met affiniteit voor projecten in de openbare ruimte.
- minimaal drie jaar relevante (aantoonbare) werkervaring opgedaan als omgevingsmanager en/of omgevingsmanagement gerelateerde taken in een complexe stedelijke omgeving met diverse stakeholders.
- Een afwisselende en uitdagende fulltime functie voor 36 uur per week.
- Een bruto maandsalaris van maximaal € 5.372,- (schaal 11, cao gemeenten op basis van 36 uur). Het salaris wordt bepaald op basis van jouw kennis, opleiding en ervaring.
- Een contract voor één jaar met uitzicht op een vast contract bij goed functioneren.
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden; 100% vergoeding bij reizen met het OV, thuiswerkvergoeding bij thuiswerken, extra verlofdagen kopen, pensioenregeling bij het ABP, tegemoetkoming in de zorgverzekering en een generatiepactregeling.
- Je beschikt over een individueel keuzebudget van 17,05% van jouw bruto jaarsalaris.
- Ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden om het beste uit jezelf naar boven te halen.
- Een regeling flexibel werken waarmee we samen zorgen dat je zowel op kantoor als thuis veilig en gezond kan werken.
- Aandacht voor gezond, gelukkig en gedreven werken via ons programma Samen Werkt! Hierbij krijg je onder andere toegang tot een digitaal platform met aandacht voor vitaliteit en begeleiding op het gebied van ontspanning, voeding, mindset en back to nature.
Enthousiast geworden? Solliciteer dan gelijk via de sollicitatiebutton. Wil je nog meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Rob Kisters, Concernmanager, afdeling Realisatie (06-21566544).
Het aanvragen van een VOG is onderdeel van de procedure.
meer...
Meer vacatures van Drechtsteden