Inloggen - Registreer  

Front Office Manager

Valk - Dordrecht - 01-03-2024 Naar vacature  

Als Front Office Manager ondersteun je de Rooms Division Manager (RDM) door leiding te geven aan het receptieteam. Samen met je team werk je aan een optimale gastbeleving bij het grootste horeca familiebedrijf van Nederland.

Beschrijving

Tijdens je inwerkperiode doorloop je alle facetten van de afdeling. Je grijpt je kans om alles over ons hotel te leren. Na de inwerkperiode kun je de dagelijkse werkzaamheden die bij de functie horen zelfstandig uitvoeren onder supervisie van de RDM.

De functie past goed bij jou als je je herkent in de volgende punten:
  • 3 jaar) opgedaan in een leidinggevende positie achter de front office in een middel tot groot hotel.
  • Je bent een sterke motivator en hebt oog voor het herkennen van de individuele behoefte van je team.
  • Je hebt goede communicatie skills, zowel schriftelijk als mondeling en spreekt vloeiend Nederlands en Engels.
  • Feedback is voor jou geen probleem, al komt het van gasten, je team of je leidinggevende. Voordat jij reageert reflecteer je.
  • Je werkt gestructureerd waardoor je een goed overzicht behoudt en je weet de taken juist te prioriteren.
  • Het verlenen van service zit dicht bij jou. Jij houdt vanuit je zelf de deur open voor een ander of raapt een stukje papier van de grond waar de rest voorbij loopt.
  • Je hebt de creativiteit om originele arrangementen / gast attenties te ontwikkelen en up-to-date te houden. Je hebt daarnaast ook oog voor nieuwe ontwikkelingen en trends en zorgt daarmee voor passende arrangementen en kamerattenties.
Taken en verantwoordelijkheden

Receptie

  • Verantwoordelijk voor de aansturing en verantwoording met betrekking tot de dagelijkse werkzaamheden van de receptie;
  • Motiveren en stimuleren van de receptiemedewerkers met als doel samen tot een topprestatie te komen;
  • Verantwoordelijk voor het behouden en continueren van het service niveau;
  • Verwelkomen, te woord staan, in- en uitchecken van gasten;
  • Toezien op correctie omgang met gasten/relaties en intern;
  • Ondersteunende administratieve taken; o.a. het maken van roosters, urenregistratie en het voeren van de jaarlijkse functioneringsgesprekken;
  • Het rapporteren van relevante informatie aan de RDM.
Revenue Management
  • Het bepalen van het strategisch prijzenbeleid samen met de RDM;
  • Het onderhouden van relaties met OTA’s;
  • Maken van forecasts en analyses;
  • Verwerken van de dagelijkse pick-up;
  • Waarborgen dat alle distributiekanalen over de juiste inhoud, beschikbaarheid en prijzen beschikken;
  • In samenwerking met marketing ervoor zorgen dat de presentatie online in orde is.
De functie is hybride in te vullen. Dat wil zeggen dat je overwegend in het back-office werkt, maar ook betrokken bent bij de front-office. Als er piekmomenten zijn spring je bij, nieuwe collega’s werk je in samen met de supervisor en bij uitval neem je soms een dienst over.

Een dienst bij de receptie duurt 8 uur en valt tussen 7.00 – 23.00 uur. Een dienst op kantoor is in principe van 9.00 – 17.00 uur, maar kan op inzicht iets afwijken. Je kunt bijvoorbeeld een keer om 10.00 uur beginnen als je eerst naar de kapper moet of nog iets later omdat je graag aanwezig bent als er een grote groep komt inchecken.

Belangrijk is dat je flexibel bent bij uitval van een dienst. Het is van belang dat je vervanging regelt, meestal lukt dat door te schuiven in je team. Op uiterste gevallen ben je zelf een vangnet die een dienst opvangt.

Functievereisten

Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels.
Je werkt graag in teamverband.
Je werkt ook weekenden en feestdagen (niet allemaal).
Minimaal 3 jaar ervaring binnen de hotelbranche bij de front office is verplicht.
Ervaring met IDPMS (Amadeus) is een pré
Woonachtig binnen een straal van 30 kilometer.

Jouw inzet levert beloningen op

  • een passend salaris
  • een fulltime contract (38 uur per week)
  • flexibel rooster en werktijden
  • 25 vakantiedagen: voor de broodnodige ontspanning.
  • opleidingsmogelijkheden
  • never-a-dull-moment job
  • voordelige overnachtingen: voor €75 per nacht in onze eigen hotels.
  • heel veel kortingen: van kleding tot vakanties en van brandstof tot uitjes, via ons benefits-programma.
  • 20% korting op jouw restaurantrekening in onze eigen hotels.
  • zélf gebruik maken van onze binnen- en buitenfitness en onze wellness faciliteiten.

Gastvrij zijn is een talent

Overal in Nederland vind je onze Valk Exclusief hotels. En alle 42 hebben ze een eigen uniek karakter.
We willen altijd een glimlach op het gezicht van onze gasten toveren. Dat doen we met een perfecte mix van service, kwaliteit, beleving en natuurlijk de prijs. Want gastvrijheid zit in ons DNA.

Werken bij Valk Exclusief in Dordrecht voelt als tijd doorbrengen met vrienden en familie. Hard werken met veel plezier is hier de basis. Flink aanpakken is niet voor niets al sinds het begin ons motto. Jouw collega’s verwelkomen je graag om samen de gasten een topverblijf te bieden.

Het hotel beschikt over 146 luxe hotelkamers en suites, a la carte restaurant, lounge, hotelbar en livecooking restaurant. Ook hebben wij 12 multifunctionele zalen voor meetings en evenementen. Op de 14e etage vind je ons zwembad en de Skybar.

Tijd voor actie

Meer informatie nodig of solliciteren? Dat is super eenvoudig: bel voor vragen met of stuur een mail naar personeelszaken via personeelszaken@dordrecht.valk.nl of 078 870 0800. Klik op die knaloranje sollicitatiebutton en voer je gegevens in, upload jouw cv en laat een motivatie achter.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Valk
Meer Front Office Manager vacatures