Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Stagiair Marketing & Communicatie

Nederlandse Dansdagen - Maastricht - 24-11-2022 Naar vacature  

Stichting de Nederlandse Dansdagen is een organisatie die jaarlijks het erfgoed, actualiteit en toekomst van de Nederlandse dans centraal stelt. Sinds 1997 organiseren wij jaarlijks in oktober de Nederlandse Dansdagen. Een festival waarbij de top van de Nederlandse dans op diverse locaties in Maastricht getoond wordt. Sinds 2020 organiseren we naast het live festival ook een online festival, waar ten tijde van de Dansdagen ook online de beste dans te bewonderen is. 

We reiken de meest prestigieuze dansprijzen van Nederland uit, programmeren premières, must-see voorstellingen en vernieuwende eigen producties, van zowel opkomende choreografen als gevestigde dansgezelschappen. Van klassiek ballet tot hip hop, van theater tot film, voor jong en oud, dansliefhebber en dansprofessional.

In 2023 organiseren we alweer de 26e editie van de Nederlandse Dansdagen. Van 29 september t/m 5 oktober 2023 vieren we een week lang dans, zowel in Maastricht als online. 

De Nederlandse Dansdagen wil iedereen in Nederland in aanraking laten komen met dans. In het theater, online of gewoon op straat. Help jij ons mee om heel Nederland te laten dansen? 

Wij zoeken vanaf begin februari een stagiair marketing & communicatie voor minstens 32 uur per week.

Ben jij creatief, leergierig en heb je affiniteit met cultuur en/of dans? Ben je een aanpakker en houd je wel van een uitdaging? Dan zoeken wij jou! 

Als stagiair ondersteun je de afdeling Marketing van de Nederlandse Dansdagen. Hierbinnen houd jij je vooral bezig met de volgende (online) marketing- en communicatie activiteiten: 

  • Meedenken over (online) marketingacties en content; 
  • Meedenken over campagnes om online aanmeldingen en nieuwsbrief-abonnees te werven; 
  • Het ontwerpen en verzenden van nieuwsbrieven; 
  • Het analyseren van mailing en sociale media resultaten;
  • Contact met dansgezelschappen m.b.t. pr-materialen; 
  • De website vullen met het festivalprogramma en andere content; 
  • Het online festivalplatform beheren en vullen met video content; 
  • Meehelpen met beheren en plannen van social media, zoals Facebook, LinkedIn en Instagram; 
  • Meehelpen met schrijven, redigeren en posten van online content; 
  • Ondersteuning bij marketing/productionele zaken zoals het verspreiden van PR materiaal in de stad, opruimen van het archief, begeleiden van filmopnames, meehelpen met de aankleding van het festival, etc.
 

Wij zoeken een stagiair met: 

  • Relevante hbo/wo-opleiding op het gebied van marketing en communicatie; 
  • Interesse in de cultuursector; 
  • Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands; 
  • Je beheerst de Engelse taal goed; 
  • Kennis van Office-pakket; 
  • Kennis van Photoshop, Illustrator of InDesign is een pre;
  • Creativiteit en daadkracht; 
  • Je bent helemaal thuis in de wereld van social media 
  • Je bent enthousiast en leergierig en wilt deel uitmaken van een klein maar gezellig team! 

Wat wij bieden:

  • Veel variatie en creatieve werkzaamheden; 
  • Een stagevergoeding (€350 per maand op basis van fulltime); 
  • Startdatum en duur van de stage in overleg; 
  • Gezellige collega’s en mooie werkomgeving midden in het centrum van Maastricht; 
  • Goede begeleiding gedurende de stageperiode;
  • Het kan zowel om een meeloopstage als een afstudeerstage gaan. 
De Nederlandse Dansdagen onderschrijft de Code Culturele Diversiteit & Inclusie en heeft zich ten doel gesteld om als organisatie een afspiegeling van de maatschappij te zijn. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar de kandidaat die de diversiteit binnen ons team versterkt.

Stuur je motivatie en CV vóór maandag
10 januari
, t.a.v. Claudia Laenen via
. Heb je vragen, dan kun je altijd bellen naar het kantoor van de Nederlandse Dansdagen: 043 – 303 00 30.
meer...



Meer vacatures van Nederlandse Dansdagen