Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Manager Burgerzaken

Den Haag - 28-05-2022 Naar vacature  

Houd jij van innoveren, ben je gericht op samenwerken en verbinden en zoek je een leuke club om leiding aan te geven? Lees deze vacature en reageer!
Hbo | Vast | Regulier | €3090 - €4671 | 36 uur - 36 uur

Deel deze vacature:
Meer weten over Anoniem solliciteren? Klik hier voor de toelichting.

Anoniem solliciteren bij gemeente Den Haag

Deze vacature maakt deel uit van de procedure anoniem solliciteren. Wanneer jij je sollicitatie instuurt, maken wij je naam, geboorteland en je geboortedatum anoniem. We vinden bij de gemeente Den Haag namelijk dat kenmerken als afkomst en leeftijd geen rol spelen in je kans om te worden uitgenodigd voor een gesprek. We kijken naar het talent dat je al ontwikkeld hebt en dat je nog hoopt te ontwikkelen. Dit gebeurt op een zorgvuldige manier zonder dat het leidt tot grote gaten in je motivatie en opgegeven werkervaring. Wanneer je op basis van je motivatie en relevante werkervaring en opleiding wordt geselecteerd voor een gesprek, geven we je volledige CV vrij aan de selectiecommissie.

Onderzoek anoniem solliciteren

De effecten van het anoniem solliciteren laten we monitoren door een externe wetenschappelijke onderzoeksinstelling zonder commerciële doeleinden. Met de kwantitatieve en kwalitatieve gegevens die uit het onderzoek naar voren komen, kijken we hoe anoniem solliciteren leidt tot gelijkere kansen. Ook het invullen van een enquête kan onderdeel zijn van het onderzoek. De gegevens worden verder niet gedeeld.

Indien je bezwaar hebt tegen het gebruik van jouw gegevens voor de monitoring van anoniem solliciteren, dan kun je dat onderaan het sollicitatieformulier aangeven.

Bij Burgerzaken kunnen Hagenaars terecht voor alle producten of diensten van de gemeente en met al hun vragen, opmerkingen, complimenten en klachten. Zo zoeken elke week duizenden burgers contact met de gemeente. Ze bellen, chatten, e-mailen of komen langs. Van geboorten, huwelijken, verhuizingen, reisdocumenten, vergunningen en belastingen tot vragen over de openbare ruimte. Onze medewerkers zijn hen zo goed mogelijk van dienst.

Voor de balies aan het Spui, Escamp én de nieuwe locatie Segbroek zoeken we een manager met een stevige persoonlijkheid, die samen met collega managers Astrid en Stephen leiding kan geven aan een diverse club van zo’n 90 medewerkers. Je houdt van innoveren, maar je bent ook gericht op samenwerking en verbinden.

Ben je toe aan een nieuwe stap binnen een enerverende omgeving die altijd in beweging is en waar je zichtbaar bent voor de politiek en de inwoners van Den Haag? Dan maken wij graag kennis met jou! 

Wat ga je doen?

Het wordt steeds drukker bij Burgerzaken en om de groeiende hoeveelheid werk nu in de toekomst aan te blijven kunnen, werken we aan een meer integrale manier van werken. Onder jouw supervisie verloopt de dagelijkse praktijk op het gebied van dienstverlening aan onze burgers soepel. Je bewaakt de afdelings- en organisatiedoelen scherp en bij complexere vraagstukken spring je in met deskundigheid en oplossend vermogen. Jouw opgave binnen dit team is de inrichting, herijking en borging van werk afspraken en -processen. Zo verstevig je het ketengericht denken en werken van jouw medewerkers en daarmee de positie van de frontoffice.

Tegelijkertijd denk je op basis van analyses van taken en klantvragen na over mogelijkheden om onze processen te verbeteren. In jouw frisse en fruitige ideeën neem je de verdere mogelijkheden van digitalisering expliciet mee. Met gevoel voor mensen én timing voer je veranderingen door. Tussen de hectiek van vandaag en de oplossingen van morgen werk je zo aan efficiënte processen, de beste service voor de Haagse burger en een klantgericht, gemotiveerd en wendbaar team.

Wat vragen wij?

Wij vinden onze medewerkers ons grootste goed. Jij vindt daarom de gulden middenweg tussen processen/resultaten en onze mensen. Je ziet snel of en hoe zaken anders of beter kunnen, gaat ermee aan de slag en brengt je ideeën op een aanstekelijke manier over. Omdat je de consequenties voor de dagelijkse praktijk snapt en daar op een begripvolle en coachende manier mee omgaat, krijg je je mensen mee. Met een heldere en coachende stijl van leidinggeven weet je hen te motiveren als er even een tandje bij moet en hebt er geen probleem mee om zo nu en dan ook zelf je handen uit je mouwen te steken.

 

Verder vragen wij:
  • een afgeronde hbo-opleiding;
  • managementervaring in de publieke dienstverlening en met klantprocessen;
  • aantoonbare ervaring met veranderingstrajecten;
  • kunnen omgaan met hectiek en drukte;
  • bereidheid om op alle locaties van Burgerzaken te werken;
  • politiek-bestuurlijke sensitiviteit en omgevingsbewustzijn. 

Wat bieden wij?

Een gave rol in het hart van de dienstverlening van een grote organisatie. Je krijgt volop ruimte om je leidinggevende vaardigheden, slimme ideeën en overtuigingskracht in de praktijk te brengen. Je kunt echte verandering tot stand brengen. Met als bijkomend effect dat je de ruim 550.000 burgers van een bijzondere stad aan zee helpt bij effectieve contacten met hun gemeente. Mooi werk dus!

 

Ook kun je rekenen op:
  • een salaris van minimaal € 3.090,- en maximaal € 4.671,- per maand (schaal 10) op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van 12 maanden, eventueel met een proeftijd. Daarna is er de mogelijkheid tot verlenging of een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Heb je bij de gemeente Den Haag een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd of heb je recht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd in verband met de ketenbepaling, dan behoud je je arbeidsrecht;
  • een 36-urige werkweek, met ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een met opname in het ABP-pensioenfonds, een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering en een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof, salaris of lidmaatschap van de sportschool in het Stadhuis.
Onderaan vind je de link naar onze arbeidsvoorwaarden.

Wie zijn wij?

De dienst Publiekszaken (DPZ) is één van de zeven diensten van de gemeente Den Haag. DPZ, met ongeveer 1200 medewerkers, staat voor het leveren van uitstekende dienstverlening aan inwoners, bezoekers, bedrijven, internationale organisaties en hun medewerkers. DPZ is voor veel burgers en ondernemers het eerste contact met de gemeente. De dienst bestaat uit vier sectoren; Belastingzaken, Burgerzaken, Stadsdelen & Wijken en de Bibliotheek & het Haags Gemeentearchief. Het directieteam van de dienst bestaat uit de vier sectordirecteuren en staat onder leiding van de Algemeen Directeur DPZ.

​De afdeling Burgerzaken is primair verantwoordelijk voor de inhoudelijke kwaliteit van de dienstverlening van burgerzaken. Burgerzaken is ook de afdeling waar alle taken op dit gebied worden gebundeld. De afdeling is eigenaar van twee van de belangrijkste gemeentelijke basisregistraties; de Basisregistratie personen (BRP) en de registers van de Burgerlijke Stand (BS). Verder is de afdeling ook eigenaar van alle werkprocessen, bestanden en systemen die nodig zijn voor het vervaardigen van burgerzakenproducten. Denk hierbij aan paspoorten, akten van de BS, de voltrekking van huwelijken, de eerste registratie van personen in de BRP en de Registratie Niet Ingezeten (RNI) alsmede de organisatie van verkiezingen.

De afdeling Burgerzaken bestaat uit zes units waarbij gekeken is naar een goede combinatie van taken en de daarbij behorende dienstverlening:
  • Unit Balies Burgerzaken
  • Unit Advies & Expertise
  • Unit Registraties
  • Unit Beheer en Verstrekkingen
  • Unit Verkiezingen
  • Unit The Hague International Centre.

Meer weten

Voor meer informatie over deze functie en de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Erol Ayan, afdelingsmanager Burgerzaken, te bereiken op telefoonnummer (06) 3113 1524.

Extra informatie

  • Meer over onze arbeidsvoorwaarden vind je op
.
  • Het opvragen van referenties kan een onderdeel zijn van de selectieprocedure.
  • Een assessment is een onderdeel van de selectieprocedure.
  • Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is bij externe sollicitanten een onderdeel van de selectieprocedure.
  • Afhankelijk van je opleiding en werkervaring kun je in de aanloopschaal geplaatst worden.
meer...



Meer vacatures van Den Haag