Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Productmanager facilitaire productenUtrecht

Mediq - Utrecht - 02-02-2023 Naar vacature  

Full time, Part time
|
Solliciteer direct
Productmanager facilitaire producten
in
Utrecht
Solliciteer direct
In deze functie ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van de productstrategie en tactiek voor jouw portfolio binnen de Mediq-organisatie. Meer specifiek betreft jouw portfolio producten in het assortiment Facilitair, Hygiëne- en Infectiepreventie.

Wat ga je doen?
Samen met je direct collega’s binnen de Categorie ben je verantwoordelijk voor een breed productportfolio waarbij je iedere dag een grote bijdrage levert aan de continuïteit van zorg. Van ziekenhuis, tot zorginstelling, tot huisartsenpraktijk, overal liggen de producten die zorgprofessionals iedere dag gebruiken om de juiste zorg te geven aan mensen. Dit doe je samen met andere afdelingen binnen Mediq, van logistiek, tot inkoop en verkoop, en van finance tot aan e-Business, iedere dag zet jij samen met je collega’s je hard in voor onze klanten. Naast dat je je inzet binnen de Benelux, zul je ook regelmatig samenwerken met collega’s uit verschillende landen waarin Mediq gevestigd is. Hierin zul je samen optrekken richting leveranciers, en onderzoek je mogelijke opportuniteiten voor in Nederland en België. Als product manager zit je midden in de operatie, heb je met veel verschillende stakeholders te maken, en heb je vrijheid om van kansen commerciële successen te maken. Een dynamische wereld waar goed plannen, prioriteiten stellen, en goede samenwerking, en continue de klant op 1 blijft zetten, je baan tot een succes maakt.

Iedere dag ben jij aan het werk om het juiste assortiment voor onze klanten samen te stellen. Vanuit je expertise geef je, al dan niet samen met fabrikanten, producttrainingen aan de interne klant. Je neemt het initiatief om ons assortiment innovatief en up-to-date te houden. Hiervoor onderhoud je goede relaties met toeleveranciers en stem je acties waar nodig af met de afdeling Supply & Demand Planning, en sourcing. Andere activiteiten die je onderneemt, zijn onder andere het bieden van ondersteuning bij het maken van conversies bij offertetrajecten en aanbestedingen, het up-to-date houden van MDR-documentatie, het leveren van input aan salespromoties en het deelnemen aan projectteams. Hiervoor werk je nauw samen met de marketingteams voor de verschillende marktsegmenten, de assortiment coördinator en de afdeling Contract & Tender.

Wat breng je mee?
Je beschikt over een afgeronde HBO / WO opleiding, bij voorkeur in de bedrijfskundige of economische richting aangevuld met Nima-B/C of een (para)medische achtergrond.

Je hebt 2-4 jaar relevante werkervaring opgedaan in productmanagement/marketing bij een commerciële onderneming. Ervaring in de medische of facilitaire branche is hierin een pré. Je kunt jezelf goed staande houden in een complexe en dynamische werkomgeving en met jouw capaciteiten ben je in staat om te excelleren, de gestelde doelen te behalen en nieuwe services en producten te lanceren.

Je hebt ervaring met operationele processen en het werken in multidisciplinaire teams. Je bent naast de bekende officeprogramma’s ook gewend om te werken met ICT-systemen zoals bijvoorbeeld SAP en CRM.

Utrecht
Op ons hoofdkantoor in Utrecht leggen we de basis voor de dienstverlening aan onze klanten. We hebben contact met klanten, zorgprofessionals, verzekeraars en leveranciers. Dagelijks helpen en informeren we vanuit Utrecht duizenden klanten. Met de grote afdeling Klantcontact is Utrecht het kloppend hart van onze organisatie. Utrecht is ook het (internationale) hoofdkantoor van Mediq. Hier vind je de groepsdirectie en internationale stafafdelingen zoals finance en IT. Tot slot vind je in Utrecht de directie van de Mediq Nederland-organisatie en de Nederlandse stafafdelingen zoals finance, HR, communicatie en kwaliteit. Leuk aan werken in Utrecht is dat je werkt op het hoofdkantoor van Mediq, waar alles bij elkaar komt. Je maakt hier kennis met ongeveer 500 medewerkers én alle aspecten van onze business.

Category Management
Ons Category Management Team bestaat uit Category Managers, Productmanagers, Zorgspecialisten, Product Content Medewekers, Zorgspecialisten en een Data Analist. De Category Managers zijn verantwoordelijk voor de strategische invulling van de marktontwikkeling en -optimalisatie van hun categorie. Ook is Category Management verantwoordelijk voor het strategisch assortiment- en marketingcommunicatiebeleid van de productgroepen. De Productmanagers zijn bezig met het verder managen en optimaliseren van hun assortiment binnen een categorie. Onze Zorgspecialisten hebben de inhoudelijke en operationele kennis ten aanzien van bepaald zorgdomeinen relevant voor onze categorieen. Vaak beginnen onze collega's in een rol als Product Content Medewerker, en geef je directe ondersteuning aan onze Product- & Category Managers.

meer...



Meer vacatures van Mediq