Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Procesmanager IT

Ormer - Apeldoorn - 21-09-2022 Naar vacature  

Emma staat voor je klaar

Emma van der Laan

Resource Consultant

Voor het Kadaster zijn wij op zoek naar een Procesmanager IT (operationeel).

Standplaats:

Apeldoorn

Startdatum:

01-12-2022

Einddatum:

30-11-2023

Optie tot verlenging:

2 x 6 maand

Uren per week:

36

Het team Procesmanagement is op zoek naar een Procesmanager IT.

Je komt te werken op de afdeling Procesmanagement met 5 collega’s. Jullie zullen gezamenlijk de uitdaging aangaan om het ITIL framewerk te integreren met de agile werkwijze van de DevOps teams binnen de directie BOI(Beheer, Ontwikkeling en IT). De komende maanden zal de focus ook liggen op de implementatie van de Servicemanagement tool ServiceNow. Deze implementatie maakt het noodzakelijk alle operationele processen tegen het licht te houden en indien nodig het aanpassen van de procesbeschrijvingen. Het uiteindelijke doel is om samen een afdeling te vormen waarbij alle procesmanagers generiek ingezet kunnen worden, om zo alle IT-teams op basis van ITIL v4 framewerk te faciliteren en te ondersteunen. Kadaster infrastructuur is uitbesteed aan een 3e partij.

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • Service Now
  • Blue Dolphin

Taken en verantwoordelijkheden

Als procesmanager IT zorg je ervoor dat:

  • Operationele IT-processen actueel en eenduidig zijn en juist gefaciliteerd worden;
  • Je nieuwe inzichten brengt en werkwijzen toepasbaar maakt op de procesgebieden;
  • KPI’s worden vastgelegd;
  • Je rapporteert over de kwaliteit en performance van de processen en KPI’s;
  • Je de prestaties en belemmeringen van eigen en samenhangend werk bespreekt en deelt met je teamgenoten en opdrachtgevers;
  • Impedements/blokkades in eigen werk naar het juiste echelon worden geëscaleerd en besproken.

Naast bovenstaande werkzaamheden ben je verantwoordelijk voor:

  • Uitvoerende taken binnen de servicemanagementprocessen, zoals het optreden als major incident manager bij grote verstoringen.
  • Het coördineren van de afstemming rondom changemanagementvraagstukken.
  • Het bijeenbrengen van de juiste expertise bij het oplossen van dienst- en overstijgende problematieken.
  • Tenslotte draag je bij aan sfeer en cohesie binnen het team procesmanagers en heb je samenwerken hoog in het vaandel staan.
Functie-eisen
  • Je bent inzetbaar vanaf 28 november 2022 of zo spoedig mogelijk tot en met 30 november 2023 voor 36 uur per week.
  • Diploma op hbo -en / -of academisch-niveau.
  • Minimaal 4 jaar ervaring in een vergelijkbare functie en verantwoordelijk voor de IT dienstverlening.
  • ITIL V4 gecertificeerd.
  • Aantoonbaar track record in proces verbetering.
  • Ervaring met het werken met ITIL processen in een Agile omgeving, werken met DevOps teams en kennis van SAFE.
Interesse in een leuke opdracht als deze? Reageer dan snel met een motivatie en relevant Nederlands CV!
meer...



Meer vacatures van Ormer