Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Digital Content Manager Quest

Hearst - Amsterdam - 03-03-2023 Naar vacature  

Vacature (Freelance) Digital Content Manager (Quest)

Ben jij klaar voor een nieuwe uitdaging en gaat jouw hart sneller kloppen van digitaal en wetenschappelijke content? Dan is de functie van (Freelance) Digital Content Manager bij Quest echt iets voor jou.

Zo ziet je dag eruit als Digital Content Manager bij Quest

  • Je bent verantwoordelijk voor alle onlinekanalen van Quest (Facebook, Instagram, de nieuwsbrief en Quest.nl & Quest Test);
  • Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van onze digitale contentstrategie en contentplanning;
  • Je stuurt een team aan van (freelance) digital editors en stagiaires;
  • Je schrijft ook zelf digitale content (nieuwswaardige artikelen op basis van wetenschappelijk onderzoek en interviews met experts);
  • Voordat een artikel online gaat, is het door jou bekeken en goedgekeurd. Je let op de
tone of voice
van Quest en bent kritisch op het geleverde product;
  • Je ontwikkelt en voert een digitale SEO-strategie uit, met ondersteuning van je (freelance) team;
  • Je bedenkt interessante commerciele haakjes voor onze partners, alsook het schrijven en distribueren van de zogeheten branded content;
  • Je bent scherp op de performance van de onlinekanalen en motiveert het team om maandelijks de gestelde doelen te halen en zelfs te overstijgen.

Onze ideale kandidaat…

  • Heeft een HBO- of universitaire opleiding afgerond in de richting van media, journalistiek of wetenschapscommunicatie;
  • Heeft minimaal 2 tot 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring in een soortgelijke (internationale) functie / werkomgeving;
  • Heeft affiniteit met wetenschap, psychologie, natuur, de maatschappij en alle andere onderwerpen waar we bij
Quest
over schrijven;
  • Heeft een beetje humor om de brug tussen de wetenschap en het grote publiek te kunnen slaan;
  • Heeft ruime ervaring met het maken van onlinecontent in een contentmanagementsysteem en de distributie van content via sociale media en nieuwsbrieven;
  • Geniet ervan om iedere dag met iets anders bezig te zijn;
  • Heeft kennis van SEO (je begrijpt hoe keywordonderzoek wordt uitgevoerd en hoe je de resultaten verwerkt in een artikel);
  • Heeft basiskennis van het gebruik van Google Analytics / Datastudio en je kunt data vertalen naar goede adviezen naar het team (datagedreven contentcreatie is niets nieuws);
  • Goede schrijf- en spreekvaardigheid in het Nederlands;
  • Is beschikbaar voor 4 tot 5 dagen;
  • Tijdelijke freelance invulling van deze rol is mogelijk voor periode van ca 3-6 maanden.

Wat we bieden:

  • Een splinternieuw bureau op de dynamische redactie van
Quest
in de Houthavens van Amsterdam. We werken hybride: deels vanuit huis en deels op kantoor. De redactie van
Quest
is minimaal twee dagen per week op kantoor;
  • Marktconform salaris en de mogelijkheid om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Een bak ervaring en kennis van het centrale digitale team van Hearst, maar ook zelfstandigheid en verantwoordelijkheid om je eigen ideeën in de praktijk te brengen;
  • Een gedreven redactie die de wetenschap een warm hart toedraagt;
  • Een budget om je thuiswerkplek in te richten.
meer...



Meer vacatures van Hearst