Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Tijdelijk - Jurist Fiscaal

Werken voor Rotterdam - 26-07-2021 Naar vacature  

€ 3561 - € 5169 p.m.
Solliciteer vóór
19 augustus 2021
Contractvorm
Bepaalde tijd

Jouw functie

Als jurist van het team Juridische Zaken en Financiën adviseer je binnen het fiscaal-juridische kader. Je geeft binnen de juridische kaders en met oog voor de bestuurlijke belangen en opgaven, gevraagd en ongevraagd juridisch advies en draagt je kennis over aan de diverse teams op het gebied van fiscaal- juridische vraagstukken. Tevens verricht je taken in het team Juridische Zaken en adviseer je op het gebied van invordering. Ook vertegenwoordig je de organisatie in fiscaal juridische aangelegenheden en voer je verweer in beroepszaken, zowel ter zitting bij de Rechtbank, het Gerechtshof en de Hoge Raad.

Je belangrijkste taak is het behandelen van beroepszaken waarbij je:
  • optreedt als gemachtigde in hoofdzakelijk bestuursrechtelijke procedures;
  • als procesjurist verantwoordelijkheid neemt voor de procedurele gang van zaken in gerechtelijke procedures;
  • een uitstekende kennis van de geldende procedurele regels hebt en daarnaar handelt;
  • bijdraagt aan een efficiënte oplossing van geschillen;
  • naar een goede reputatie streeft bij de rechtsprekende macht;
  • je de gemeente presenteert op een zakelijke en correcte manier.

Jouw profiel

Wij zoeken een enthousiaste collega met een academische opleiding Nederlands recht, aangevuld met specialisatie fiscaal juridische vakken.
Ervaring in een juridische beleidsfunctie op het gebied van gemeentelijke heffingen/WOZ, kennis van specifieke WOZ/OZB onderwerpen, (fiscale) invordering en ervaring in het procederen, strekken tot aanbeveling.

Vereiste competenties zijn analytisch vermogen, resultaatgerichtheid, klantgerichtheid, verantwoordelijkheid, onafhankelijkheid, flexibel en gericht op samenwerken. Van belang zijn voorts goede communicatieve vaardigheden, een oplossingsgerichte werkhouding en bestand zijn tegen een hoge werkdruk. Gelet op de papierloze omgeving zijn digitale vaardigheden een vereiste.

Ons aanbod

Dit betreft een functie voor een jaar met mogelijk een verlenging.
Wij vragen veel en daar staat uiteraard ook iets moois tegenover. Dit is dé kans om met jouw kwaliteiten het team verder te blijven ontwikkelen en de Rotterdamse burgers de professionele dienstverlening te blijven bieden die zij verdienen. Daarbij hoort een salaris dat past bij wie je bent en wat je kunt. Afhankelijk van onder andere jouw ervaring maximaal

€ 5.169,- (schaal 11) bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.

Hierbij horen uitstekende arbeidsvoorwaarden zoals:
  • Een 36-urige werkweek met flexibele werktijden;
  • Een ABP-keuzepensioen;
  • Reiskostenvergoeding, waarbij we reizen per openbaar vervoer stimuleren;
  • Uitstekende verlofregelingen;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05%. Aan jou de keuze wat je met dit budget doet. Vakantiegeld? Een keer per jaar laten uitbetalen? Extra verlofuren? Het kan allemaal.
Dit item is gesloten.

De afdeling

Toon inhoud
De directie Burgerzaken en Belastingen is de backoffice van cluster Dienstverlening. Hier wordt zorggedragen voor de voorbereiding van uitgifte van bijvoorbeeld paspoort, ID-kaart en rijbewijzen. Ook gemeentelijke belastingaanslagen worden hier verzorgd, van het verzenden van de aanslag tot aan het innen. Eén van de drie afdelingen binnen deze directie is de afdeling Bijzondere Diensten. Deze afdeling bestaat uit 2 teams, met heel diverse werkzaamheden. Het team Deurwaarderij & Verificatie is de buitendienst. Hierin zijn onze belastingopnemers en deurwaarders actief. Het andere team is Juridische Zaken en Financiën. In dit team worden bezwaar- en beroepsprocedures gevoerd, wordt de jaarlijkse cyclus van belastingverordeningen gecoördineerd en worden de financiën van de hele directie gemonitord. Er werken ruim 20 professionals in dit team.

Het subteam Juridische Zaken Belastingen heeft o.a. de volgende taken:
  • Uitvoeren jaarlijks proces belastingverordeningen
  • Adviseren
  • op het gebied van fiscale vorderingen (intern en extern);
  • bij afhandeling complexe bezwaarschriften heffingen en WOZ, waaronder bijstand taxateur bij (voor)overleggen, (her)waardering, bezwaarbehandeling;
  • bij het opstellen van compromisbrieven, interne instructies;
  • bij inhoudelijk behandelen complexe bezwaarschriften heffingen en advisering in bezwaarprocedures andere clusters en bij hoorzittingen;
  • als vertegenwoordigen Belastingen Rotterdam bij externe gremia, Landelijke vereniging Lokale Belastingen, projecten.
  • Behandelen beroepszaken (Rechtbank, Gerechtshof, Hoge Raad, Raad van State)
Ben jij een resultaatgerichte adviesvaardige fiscaal jurist en staat samenwerking bij jou hoog in het vaandel?
Dan is deze functie wellicht wat voor jou!
Dit item is gesloten.

Onze organisatie

Toon inhoud
Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 620.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.

Het cluster Dienstverlening heeft een voortrekkersrol in de concernopgave de Rotterdammer of de Rotterdamse ondernemer centraal te stellen. Het cluster participeert in de grote transities waar het concern en de stad voor staat en legt verbindingen over organisatieonderdelen heen. Dit met als doel om blijvend passende dienstverlening te bieden, de invloed van Rotterdammers op hun directe omgeving te vergroten en de organisatie te laten samenwerken vanuit een integrale wijkgestuurde aanpak. In de gebieden vormt het cluster een aanspreekpunt voor bewoners, ondernemers en diverse organisaties en vormt zij waar nodig een schakel naar andere clusters. Dienstverlening voert de regie op de ontwikkeling en implementatie van meerdere dienstverleningskanalen. Het zorgt voor de frontoffice, voor alle vragen aan de gemeente Rotterdam.

Het cluster Dienstverlening staat ook voor betrouwbare, toegankelijke en gebruikersvriendelijke dienstverlening, informatievoorziening en belastingheffing aan burgers, bedrijven, bezoekers en collega’s. Met Rotterdam.nl, 14 010 en stadswinkels maken we het onze klanten zo makkelijk mogelijk om aan informatie of producten te komen en hun persoonlijke zaken te regelen. Of het nu gaat om het inzien van historische boeken in het archief, het innen van belastingen of snelle en makkelijke levering van burgerzakenproducten. Het cluster Dienstverlening is verantwoordelijk voor het organiseren van verkiezingen.

meer...



Meer vacatures van Werken voor Rotterdam