Inloggen - Registreer  

Twee afdelingsdirecteuren

Beteor - Breugel - 09-02-2024 Naar vacature  

Solliciteren t/m:

2023-05-07

Profiel

Sector: PO
Omvang (FTE): 0,6 tot 1,0
Dienstverband: Vast met 1 jaar tijdelijk
Inschaling: D12
CAO: PO
Solliciteren t/m: 2023-05-07

De mooie Emiliusschool in Son zoekt twee inspirerende afdelingsdirecteuren die een boegbeeld voor de school zijn. Een prachtige functie op een solide en warme plek.

De Emiliusschool: Worden wie je bent

De Emiliusschool is een school voor (voortgezet) speciaal onderwijs, die wordt bezocht door ongeveer 145 leerlingen in een leeftijd van vier tot twintig jaar. De leerlingen hebben allemaal een meervoudige handicap of zijn ernstig meervoudig beperkt. Zij komen met de taxi of wonen op het behandel- en wooncentrum van de SWZ-Zonhove. Een meerderheid, ongeveer 85%, van de leerlingen woont thuis binnen een straal van 60 kilometer van Son en Breugel. De overige leerlingen wonen op het behandel- en wooncentrum van SWZ-Zonhove of soortgelijke zorglocatie.

De Emiliusschool, Libra Revalidatie & Audiologie en SWZ-Zonhove hebben een gemeenschappelijke geschiedenis van meer dan 35 jaar. De Emiliusschool is gevestigd midden in het dorp en daarmee onderdeel van de gemeenschap van Son en Breugel. Het gebouw heeft vele mogelijkheden zoals een zeer compleet ingerichte multi-sensorische bewegings- en ervaringsruimte, twee grote gymzalen, een zwembad met alle benodigde aanpassingen, een ruime diversiteit aan ICT-voorzieningen en goed uitgeruste en ruime klaslokalen.

Vanuit de visie, dat ieder kind een kans op onderwijs verdient en een beperking daarbij niet in de weg mag staan, staat de Emiliusschool voor de ontwikkeling van ‘hun’ leerlingen. Wat de ruim 100 medewerkers van de Emiliusschool met elkaar verbindt, is de liefde voor de leerlingen van de school. Ze werken vanuit een gezamenlijk DNA aan de kernwaarden: “ontwikkelen”, “erbij horen” en “zelf keuzes maken” die aan het onderwijs ten grondslag liggen. Op de Emiliusschool wordt vanuit een fijn, voorspelbaar en overzichtelijk pedagogisch klimaat zoveel mogelijk een fysieke balans gecreëerd voor iedere leerling van waaruit samen met anderen geleerd kan worden. Hierbij wordt steeds de juiste balans gezocht tussen uitdagen en ondersteunen.

De Emiliusschool is zeer innovatief op het gebied van onderwijsaanbod en leerlingvolgsysteem. De hiervoor zelf ontwikkelde programma’s worden ook op andere scholen voor speciaal onderwijs en zelfs universiteiten onder de aandacht gebracht. De Emiliusschool is dé specialist die de kinderen helpt te worden wie ze zijn. De oudertevredenheid is zeer hoog.

Je functie

Als afdelingsdirecteur ben je integraal verantwoordelijk voor de afdeling SO resp. VSO van de Emiliusschool. Je ontwikkelt het meerjaren onderwijs- en kwaliteitsbeleid alsook de bedrijfsvoering van de betreffende afdeling. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het personeel en operationele management van de afdeling.

De dagelijkse leiding van de Emiliusschool ligt in handen van de directeur-bestuurder. De Raad van Toezicht houdt toezicht op de werkzaamheden van de directeur-bestuurder. Daarnaast ondersteunt een adjunct-directeur de directeur-bestuurder. De twee afdelingsdirecteuren vormen samen met de adjunct-directeur en de directeur-bestuurder de schoolleiding van de Emiliusschool. 

Functieniveau/salariëring: D12, cao primaire onderwijs
  • Omvang: 24-40 uur
  • Aanstelling: tijdelijk dienstverband (jaarcontract) met vooruitzicht op vast na indiensttreding
  • Ingangsdatum: 1 augustus 2023. Op vrijdag 18 augustus 2023 is de gezamenlijke start van het nieuwe schooljaar. De lessen starten op maandag 21 augustus 2023. 

Je opdracht in essentie

Vanuit strategisch en verbindend leiderschap bouw je met passie en visie samen met alle betrokkenen aan de verdere ontwikkeling van de school en de organisatie: 

  • Je adviseert en levert bijdragen aan het bovenschools (algemene) beleid en vertaalt het bestuursbeleid in korte en lange termijnbeleid en plannen voor de afdeling.
  • Je ontwikkelt, evalueert en stelt het (meerjaren) onderwijs- en kwaliteitsbeleid bij alsmede het zakelijk beleid van de afdeling. Je hebt hierbij oog voor de procesmatige kant en stemt het af op in- en externe ontwikkelingen.
  • Je signaleert en analyseert maatschappelijke en onderwijskundige ontwikkelingen in de omgeving van de Emiliusschool en vertaalt deze naar algemene beleidsuitgangspunten en kaders. 
  • Je bouwt mee aan de ontwikkeling van de Emiliusschool naar Expertisecentrum EMB voor Zuid-Nederland.
  • Je komt met beleidsvoorstellen en adviezen om het EMB-onderwijs op de afdeling te versterken.
  • Je ondersteunt het ontwikkelen van leerlijnen en thematisch onderwijs voor EMB-leerlingen.
  • Je bouwt verder aan het kwaliteit(zorg)systeem van de Emiliusschool en de (onderwijskundige) doorgaande lijn tussen de onderscheiden ontwikkelingsstromen.
  • Je borgt de kwaliteit van het onderwijs, in samenwerking met o.a. de intern begeleiders. 
  • Je draagt proactief bij aan het verkrijgen van ‘goed’ inspectieoordeel op bestuurlijke kenmerken. 
  • Je zorgt voor een goede afstemming tussen onderwijs en zorg.

Persoonlijk profiel

  • Inspirator en aanspreekpunt voor het team. 
  • Kennis van en inzicht in bedrijfsvoering.
  • Vaardig in het hun kracht zetten van onderwijs- en zorgprofessionals.
  • Stimuleert en versterkt de professionele ontwikkeling van het team. 
  • Maakt als trots boegbeeld van de school verbinding met stakeholders zoals zorginstellingen en samenwerkingsverbanden.
  • Brengt evenwicht tussen werken in een informele omgeving en oog hebben voor taakgerichtheid, waarbij collega’s elkaar durven aan te spreken.
  • Is niet ambtelijk en leeft voor wat hij/zij zegt.
  • Communiceert vaardig en transparant. 
  • Zichtbaar, betrokken en toegankelijk mensenmens.
  • Heeft liefde voor en affiniteit met het speciaal onderwijs en met name de doelgroep van de school.
  • Ziet kansen en ontwikkelingsmogelijkheden voor ieder kind. 
  • Communicatief sterk.
  • Verbindende, empathische en sterke persoonlijkheid.
  • Autonome teamplayer.
  • Relativeringsvermogen en een dosis humor.

Selectie-eisen

  • Heeft een academisch werk- en denkniveau.
  • Heeft leidinggevende ervaring bij voorkeur in het onderwijs
  • Wanneer de onderwijservaring/-bevoegdheid ontbreekt, is er de bereidheid tot scholing (AVS). 
  • Je hebt bij voorkeur aantoonbare kennis van het (voortgezet) speciaal onderwijs. 

Selectiewensen

  • Je hebt de intentie om je voor langere tijd aan de school te verbinden. 
  • Kennis van onderwijs- en maatschappelijke ontwikkelingen.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Beteor