Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Procesmanager

Bright Professionals - Amsterdam - 15-04-2024 Naar vacature  

Functieomschrijving

Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een Procesmanager.

Beschrijving behoefte

In verband met het optimaliseren van de dienstverlening van de backoffice, onderdeel van de afdeling Mens & Organisatie, zoekt Stichting Waternet tijdelijke ondersteuning van een ervaren Procesmanager. De afdeling wil graag de basis op orde krijgen en de kwaliteit van dienstverlening op een hoger niveau brengen om daarna verder te kunnen professionaliseren.

Als Procesmanager ga je aan de slag met een concreet plan van aanpak om procesverbeteringen door te voeren, op basis van geprioriteerde onderwerpen. Je draagt specifiek bij aan het verbeteren van de employee journey en candidate journey (In-Door en Uitstroom) Je doet voorstellen voor bruikbare, geschikte en effectieve bedrijfs- en administratieve processen binnen Waternet op dit gebied en coördineert deze verbeteringen voert deze in. Je stelt verbeterteams samen, zorgt voor duidelijke taken en rollen bij de betrokkenen en stuurt op resultaat. Verder zoek je actief de samenwerking op met andere afdelingen die betrokken zijn rondom deze processen en zoek je draagvlak voor wijzigingen. Je informeert het MT M&O over je bevindingen en vorderingen en doet aanbevelingen om de verbeteringen te versnellen. Je adviseert het MT M&O over structurele knelpunten en doet voorstellen voor oplossingsrichtingen.

Je bent een stevige gesprekspartner voor het management van de afdeling M&O en houdt daarbij de doelstellingen van de opdracht scherp in het vizier. Je zorgt voor aantoonbare resultaten door jouw pragmatische instelling, gedrevenheid en uitstekende communicatieve vaardigheden. Als energieke en doortastende verbinder weet jij de gewenste verbeteringen door te (laten) voeren zonder daarbij de belangen van betrokkenen uit het oog te verliezen. Je bent proactief, hands-on en speelt kort op de bal. Je doorziet belangen en krachtenvelden binnen de organisatie en speelt hierop in.

Beschrijving afdeling/team

Je komt te werken binnen M&O, bestaande uit totaal circa 50 collega’s, werkzaam op het gebied van in-, door- en uitstroom, functioneel beheer, HR-advies, Recruitment, verzuim- en opleidingenadministratie. Je rapporteert aan het afdelingshoofd M&O.

Competenties

  • Verbinden
  • Duidelijk communiceren
  • Leiderschap
  • Innovatief
  • Planmatig
  • Stressbestendig
  • Analytisch
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.

Functie eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding in een relevante studierichting
  • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring als Procesmanager
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het begeleiden van procesverbeteringen en het van begin tot einde goed oppakken en implementeren van verbeteringen
  • Je hebt aantoonbare successen behaald met snelle verbeterslagen in door jou begeleide procesverbeteringstrajecten
  • Je hebt actuele kennis van procesverbeterings-technieken (bijvoorbeeld Lean, Six Sigma, TQM) en bent gecertificeerd voor één of meer technieken

Functie wensen

  • Je hebt ervaring met procesmanagement binnen het publieke domein
  • Je hebt ervaring met het begeleiden van procesverbeteringen binnen HR
  • Je hebt ervaring met procesmanagement binnen dienstverleningsomgevingen
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Bright Professionals