Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Programmamanager

Seven Stars - Den Haag - 24-09-2021 Naar vacature  

Kandidaten voorgesteld
Gesprekken gepland
Ingevuld

Functieomschrijving

Tijdelijk
36 uur/week
Den Haag
Start 1 november 2021

Voor onze opdrachtgever het Ministerie van Justitie en Veiligheid zijn wij op zoek naar een Programmamanager

• Kandidaat is in staat om realistische ramingen te maken van budget, capaciteit en looptijd van programma’s en programma’s en projecten op te starten.

  • Kandidaat is in staat als kwartiermaker randvoorwaarden in orde te maken en snel programma’s en projecten op te starten.
  • Kandidaat is in staat om te bepalen welke capaciteit wanneer nodig is voor programma’s
  • Kandidaat is in staat om risico’s te identificeren, impact te bepalen en zorgen voor alternatieven en het nemen van maatregelen als deze het programma verstoren.
  • Kandidaat is in staat om doelen, wensen, prioriteiten van stakeholders op te halen en gericht sturen op realisatie daarvan.
  • Kandidaat stelt het eindresultaat van programma’s voorop en weet overzicht te houden.
  • Kandidaat is zich bewust van de dynamiek, processen en verschillende belangen binnen de betrokken in- en externe organisaties en partijen en stemt aanpak hierop af.
  • Kandidaat legt en onderhoudt contacten met voor de eigen functie en de realisatie van programmadoelen relevante personen en leveranciers.
  • Kandidaat stelt programmaplannen op
  • Kandidaat draagt zorg voor dat IV- en IHH-programma’s kwalitatief goed en binnen planning en budget worden uitgevoerd.
  • Kandidaat is verantwoordelijk voor de sturing, management en oplevering van de programma’s
  • Kandidaat zorgt ervoor dat de IV- en IHH-projecten passen binnen de architectuurkaders.
  • Kandidaat rapporteert over de voortgang van het programma aan diverse stakeholders op verschillende niveaus

Achtergrond opdracht

De ingehuurde professionals zullen in kleine multidisciplinaire teams allereerst worden ingezet in de ontwikkeling van een vorm van gemeenschappelijke diensten (denk bijv. aan e-mail veilig stellen) en daaraan gerelateerde activiteiten (denk bijv. aan impactanalyses.) Tegelijkertijd is binnen JenV uitgesproken dat de taakorganisaties verantwoordelijk zijn voor het verbeteren van de eigen informatiehuishouding en daarnaast dienen verbeterinitiatieven ook vanuit ketenperspectief bekeken te worden. De taakorganisaties hebben zelf ook een grote behoefte aan extra expertise en ondersteuning op het gebied van IHH en IV. Om de verschillende (deel)projecten te coordineren is extra programmamanagement-capaciteit nodig. Het afwegingskader wat betreft allocatie van nieuwe collega’s en de aansturing daarvan zijn nog onderwerp van intern beraad binnen JenV.

Beschrijving afdeling

Op 6 april 2021 heeft de staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties het generieke actieplan ‘Open op Orde’ aan de Kamer aangeboden. In dat generieke actieplan is op heldere wijze uitgewerkt hoe organisaties binnen de Rijksoverheid langs vier actielijnen een versnelling willen bereiken in het op orde krijgen van de informatiehuishouding. Elk departement moet hiertoe een eigen actieplan opstellen. Het ministerie van Justitie en Veiligheid (JenV) is verantwoordelijk voor de eigen informatiehuishouding en het aanpakken van specifieke knelpunten en opgaven daarbinnen. Het actieplan voor JenV beschrijft hoe de informatiehuishouding van JenV er uitziet en met welke verbeterinitiatieven JenV beoogt de Rijksbrede doelen uit het overkoepelende actieplan te bereiken. Bij de totstandkoming van het actieplan JenV zijn meer dan 20 organisaties betrokken.

Om deze majeure inspanning te coördineren is binnen de Directie Informatievoorziening en Inkoop een coördinatieteam Informatiehuishouding op Orde (IHHOO) gecreëerd. Een van de speerpunten van dit team is de werving van specialisten binnen en op het snijvlak van de domeinen Informatiehuishouding (IHH), Informatievoorziening (IV) en ICT en een aantal generieke ondersteunende en coördinerende rollen. Deze aanvraag vloeit hier uit voort

Functie-eisen

  • Een afgeronde opleiding op WO master niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als programmamanager of vergelijkbaar binnen het domein van informatievoorziening, informatie technologie en informatiehuishouding.
  • Een persoonlijke motivatie van de kandidaat toegevoegd waarin hij/zij toelicht waarom zij geschikt is voor deze functie

Wensen

Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het leidinggeven aan multidisciplinaire projectteams, aanbestedingen en financieel management.
Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie.

Competenties

  • Kandidaat weet snel de kernvraag in complexe materie boven tafel te krijgen.
  • Kandidaat is deskundig en in staat zijn kennis en (werk)ervaring snel in te zetten.
  • Kandidaat laat zien dat hij de diverse belangen in een complex veld kan overzien en ondanks de tegenstellingen in die belangen kan acteren
  • Kandidaat kan zich goed uitdrukken en is sociaal vaardig.
  • Past binnen het team: Communicatief vaardig (ideeën en oplossingen kunnen overbrengen en klantgericht zijn), Aanpassingsvermogen (zelfstandig en binnen team, zowel gestructureerd als improviserend kunnen werken), Stressbestendig (meerdere prioriteiten tegelijk aankunnen), Flexibel (kunnen omgaan met wijzigingen in prioriteiten)

Overige informatie

Startdatum:

Start 1 november 2021

Inzet:

36 uur/week

Duur:

t/m 31 maart 2022 met optie tot verlenging

Locatie:

Den Haag

Reageer direct!

Net zo enthousiast als wij? Reageer dan direct op deze vacature. Je kan je cv toevoegen, of er voor kiezen om je LinkedIn profiel te gebruiken. Wel zo makkelijk!

meer...



Meer vacatures van Seven Stars