Inloggen - Registreer  

Sr. Financieel Administratief Medewerker

Oamkb - Arnhem - 21-04-2024 Naar vacature  

In deze rol heb je de tijd om ondernemers echt te helpen door in hun administratie te duiken en ze te adviseren. Daarbij kun jij jezelf ook blijven ontwikkelen. Tot wel 20% van je tijd!

Solliciteer direct!
We reageren meestal binnen
een dag
In deze rol richt jij je op het jaarwerk en advies aan ondernemers. 

Wij geloven in jou

Wanneer jij doet waar je plezier in hebt, word je er automatisch goed in en krijg je grote waardering van je klanten en collega's. Omdat iedereen bij oamkb doet wat hij/zij/hen leuk vindt, bereiken we dus met elkaar een heel hoog niveau: onze klanttevredenheid is dan ook >9, elke maand weer.

20% voor jouw ontwikkeling

Wij vinden het belangrijk dat jij je blijft ontwikkelen. Ons werk vraagt dat, maar het is ook belangrijk voor jouw mentale en fysieke gezondheid. Daarom krijg je van ons tot 20% van je werktijd de ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, opleiding en vakinhoudelijke verdieping. Zo haal je de meeste voldoening uit je werk en blijf je in topvorm, zowel op het werk als thuis.

Wat is uniek aan oamkb in Arnhem?

  • We zitten nu tijdelijk in Ede en verhuizen in juni naar het mooie voormalige OHRA gebouw in Arnhem.
  • We zitten in de

scale-up fase

 dat betekent dat we continu aan het groeien en innoveren zijn. Dat maakt een geweldige

team-effort.

Super leuk om nu in te stappen en mee te groeien!
  • Focus op

efficiency

in automatisering en online (samen)werken met de beste software zodat we tijd overhouden voor

klantencontact en advies.

  • Open sfeer zonder hiërarchie:

iedereen is zichzelf

en dat vinden we ook leuk aan elkaar. Dus ook iedereen heeft een stem en bouwt mee.

Interessant voor je vakgebied:

stuurinformatie en belastingvoordelen uit de administraties halen. Je krijgt hierin heel veel verschillende organisaties te zien.
  • Je hebt veel klantencontact en dat zijn leuke, 

afwisselende klanten

(zowel kleine als middelgrote MKB-ondernemingen met 50 fte). Je zult zien dat zij met jouw advies echt groeien. En dat maakt jouw werk 

waardevol en betekenisvol.

Ontmoet alvast de mensen van oamkb Arnhem


In deze video: 

Salaris

  • Salaris mid-level tot expert: 3.800 - 4.800 per maand
  • Locatie: 2 dagen op kantoor, andere dagen thuis als je wil (eerste 2 maanden alle dagen op kantoor)
  • Aantal uur per week: 32-40 uur
  • Persoonlijke ontwikkeling en opleiding: tot

20% van je werktijd

Werkzaamheden:

Je controleert de administratie en zorgt voor de eventuele ontbrekende stukken. Vervolgens stel je de jaarrekeningen op en vertaalt het verhaal van de cijfers naar de ondernemer. Je geeft advies waardoor jij hem helpt gezonder, succesvoller en duurzamer te worden. Door jouw advies zie je het bedrijf gewoon groeien!

  • Je controleert elk kwartaal de administraties op volledigheid en juistheid (kwartaalcontrole).
  • Je bespreekt met een aantal klanten de uitkomsten van de kwartaalcontrole en geeft advies (of speelt jouw signaal door naar de gespecialiseerde bedrijfsadviseur).
  • In november bereid je de jaarrekeningen voor over het lopende boekjaar. Ons doel is om per 1 juli na afloop van het boekjaar 80% van de jaarrekeningen en aangiften klaar te hebben, daarom beginnen we vroeg met de voorbereidingen.
  • Het meeste van je tijd besteed je aan het jaarwerkprogramma, de jaarcijfers en de bijbehorende VPB aangiften, IB-aangiften van aandeelhouders en partner en het bespreken van de jaarcijfers en aangiften.
  • Je hebt wekelijks overleg met jullie team en de Medewerker Planning & Organisatie over inhoudelijke zaken en de planning.
  • Elk kwartaal overleg je met jullie team en de Medewerker Planning & Organisatie over mogelijke verbeteringen in jullie team en impact op klanten en hun bedrijven.
  • Elk kwartaal spar je met de andere Financieel administratief medewerkers - jaarwerk - Groot MKB zowel van jouw vestiging als van de andere vestigingen over mogelijke verbeteringen en voor het uitwisselen van ervaringen.

Wat heb je nodig in deze rol?

  • Afgeronde relevante HBO opleiding is wel echt een must voor deze functie
  • Ruime ervaring met het samenstellen van jaarrekeningen 
  • Handig met IT en focus op automatisering
  • Qua karakter net als al je andere toekomstige collega's: vriendelijk, hulpvaardig, leergierig, open voor innovatie, fan van MKB ondernemers en gericht op samenwerken en kennisdelen. 

Oamkb, een innovatieve organisatie die de financiële wereld verandert!

We willen de one-stop-shop zijn voor álle MKB ondernemers in Nederland: financiële administratie, advies en coaching. Maar ook praktisch, zoals het regelen van financiering, personeel, subsidie, aankoop en verkoop. Zo hebben MKB ondernemers toegang tot kennis en mogelijkheden die verder alleen de hele grote bedrijven kunnen bereiken. Dat gunnen we het MKB, zodat ondernemers kunnen groeien, gezond en sterk zijn.

Speerpunten:

  • Samenwerking (onderling en met de klanten)Kaizen (altijd blijven leren)
  • Snel, transparant en communicatief (korte lijnen)
  • Klantvriendelijk (we zijn hun grootste fan)
  • Duurzaam (zelf en door klanten te helpen te verduurzamen)Werkplezier (voor klanten en voor onszelf)
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Oamkb