Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Inkomensspecialist / inkomensconsulent
Functie omschrijving
I.v.m. zwangerschapsverlof zijn we op zoek naar een tijdelijke vervanger. Wat ga je doen? Als Inkomenssspecialist bij Gemeente Haarlemmermeer heb je een zelfstandige rol in contact met inwoners als het gaat om financiële dienstverlening. Je werkt nauw samen met de Casemanager werk met als doel de inwoner zo snel mogelijk zelfvoorzienend te laten zijn.Als Inkomensspecialist voer je onderstaande werkzaamheden uit: •caseloadbeheer•het voeren van de regie over de inwonersaanvragen en mutaties die uitsluitend inkomensgerelateerd zijn
- het voeren van het vervolggesprek op de werkintake over inkomen (indien van toepassing) op de leefgebieden financiën en wonen (huishouden)•het verstrekken van informatie, advies en inlichtingen aan de inwoner
- het beoordelen van aanvragen levensonderhoud in het kader van de PW op volledigheid en rechtmatigheid •het beoordelen van aanvragen bijzondere bijstand en minimaregeling op volledigheid en rechtmatigheid
- beëindigingsonderzoeken afhandelen
- het zelfstandig vullen van het uitkeringsdossier in Civision en archiveren in Verseon en opstellen van rapportages en beschikkingen.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- Recente werkervaring: Minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst in de functie van inkomensspecialist. Opgedaan in de laatste 5 jaar.
- geen ZZP: Referentie vereist
- HBO werk- en denkniveau (moet blijken uit cv): Bij voorkeur een opleiding op het gebied van maatschappelijk werk of sociaal juridische dienstverlening.
Wensen:
- Kandidaatomschrijving: Wij zijn op zoek naar een ervaren Inkomensspecialist voor 32-36 uur per week met onderstaand profiel:
- HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding op het gebied van maatschappelijk werk of sociaal juridische dienstverlening
- minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst• je hebt actuele werkervaring als Inkomensspecialist/consulent
- kennis van voorliggende voorzieningen en ons gemeentelijk beleid•kennis van regelingen met inkomensafhankelijke componenten (fiscale kennis en kennis van lonen, loonspecificaties e.d.)
- je bent in staat om beoordelingen te maken op basis van de balans tussen geld (middelen), hart (het volgen van je hart) en hoofd (kaders)
- alert op de mogelijkheid van fraude en omgaan met ongewenst gedrag• bij voorkeur heb je actuele werkervaring met Civision Samenlevingszaken en Verseon
- je beschikt over uitstekende (motiverende) gesprekstechniekenDe functie start ergens tussen 1 en 15 maart in overleg en is tot eind augustus. Je bent vanaf maart dan ook beschikbaar.
- Recente werkervaring met Civision Samenlevingszaken en Verseon: Ervaring met het werken met Civision Samenlevingszaken.
- werkervaring: Minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst in de functie van inkomensspecialist/consulent. Opgedaan in de laatste 5 jaar.
- aanwezig op kantoor: je bent in staat om ongeveer de helft van je werktijd op kantoor (Hoofddorp) te werken. Deze dagen zijn in overleg.
Meer vacatures van ZuidProfs