Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Business Development Manager België

Bol.com - Utrecht - 07-04-2021 Naar vacature  

Bol.com verandert retail om het dagelijks leven van 12 miljoen klanten makkelijker te maken. Samen met 42.000 partners die op ons retail tech platform ondernemen, zijn we ‘goed’ voor zo’n 28 miljoen artikelen en bestelpieken tot 700 items per minuut. En dat is ‘pas’ het begin, want we willen steeds meer partners werven die klantwaarde toevoegen. Bijvoorbeeld in de vorm van onderscheidend assortiment, concurrerende prijzen en/of diepgaande productkennis. En dus willen we groei van ons partner-ecosysteem accelereren. Ook in ons tweede thuisland, België. Wil jij daar de regie over voeren?

De grootste uitdaging
Sinds bol.com de grens overstak, is het aandeel Belgische partners snel gegroeid. Inmiddels zijn er zo’n 4.000 op ons platform actief, variërend van ‘zolderkamer startups’ tot partijen die het klappen van de e-commerce zweep kennen. Voor ons is het van strategisch belang dat grote partners zich bij ons aansluiten. Denk aan A-merken, aan succesvolle retailers of aan partners die white spots op kunnen vullen. Binnen Lifestyle & Living zijn veel aantrekkelijke spelers actief die daaraan voldoen, maar (bijvoorbeeld)

bricks-and-mortar
zijn georiënteerd of de meerwaarde van onze platformpropositie niet kennen. Hoe overtuigen wij die
high potentials
van hun kansen op ons platform?
Wat je doet
als Business Development Manager België
Je denkt en beslist mee over de acquisitie-aanpak, gericht op het aantrekken en aansluiten van strategische partners en/of partners met ‘klant-waardige’ proposities

Je analyseert de omzetpotentie en klantwaarde van potentiële (strategische) partners, variërend van retailers met niche-assortiment tot A-merken
Je gaat het gesprek aan met externe counterparts en borgt dat de acquisitie-funnel efficiënt wordt doorlopen
Je initieert en finaliseert samenwerkingsovereenkomsten met key accounts
Je ondersteunt de onboarding van nieuwe Belgische partners, zodat ze zacht binnen het platform landen
Als Business Development Manager België versnel je de groei van het partner ecosysteem voor het Lifestyle & Living winkelcluster. Een impactvolle rol, want we gaan niet voor ‘grijze massa’ en willen partners binden die onze winkels eigenzinnig kleuren, zodat de klantwaarde toeneemt. Partners ook die ons DNA delen en uitblinken in onderscheidend, klantrelevant aanbod, aantrekkelijke prijsproposities, strakke levertijden en een ongekend hoog serviceniveau. Wie zijn die spelers? Welke strategische keuzes hebben zij gemaakt? En hoe kunnen wij daar op aansluiten? Samen met (key) account managers breng je het Belgische merk- en retail-landschap gedetailleerd in kaart en signaleer/committeer je waardevolle accounts. Tegelijkertijd stuur je proactief op bewustwording binnen de markt: hoe krachtiger je onze propositie vertegenwoordigt, hoe eerder we de top-of-mind positie veroveren.

Je gaat in gesprek met externe counterparts, promoot onze propositie, geeft handen en voeten aan partnerships en sluit de deals. Om echt succesvol te zijn, dien je winkel- aan partnerdoelen te kunnen koppelen. Belangrijke stakeholders, los van de accounts zelf, zijn de Winkelmanager, Customer Journey & Promotie Managers en de afdelingen Partner Service (partnerondersteuners) en Network Excellence dat stuurt op het maximaliseren van de klantwaarde en de commerciële prestaties van al onze partners.

3 redenen
waarom dit (n)iets voor jou is
Wel, als je op WO-niveau meekunt en 5+ jaar relevante werkervaring inbrengt,
Wel, als die ervaring o.a. betrekking heeft op vergelijkbare rollen – ongeacht de kant van de onderhandeltafel – in retail, e-commerce en/of bij A-merken

Wel, als je vakvolwassenheid ademt en een behendige onderhandelaar bent
Niet, als je ooit een acquisitietijger was, maar je tanden inmiddels bot zijn
Niet, als je een sales-solist bent – leads bewaar je in een kluis
Niet, als je strategisch inzicht en analytische skills sterk achterblijven op je onderhandeltalent – je vertrouwt op onderbuikgevoelens
Hier kom je terecht
Bij hét online retail tech platform van Nederland en België. Een platform waar 12 miljoen Nederlandse en Belgische klanten kiezen uit meer dan 28 miljoen artikelen. En een platform dat zo’n 42.000 zakelijke partners helpt succesvol te ondernemen. Maar vooral een platform dat nooit ‘af’ is, want bol.com verandert retail al sinds 1999. En dat blijven we doen. Als het beter kan, maken we het beter! Samen met onze klanten, partners en ruim 2.200 collega’s. En hopelijk samen met jou. Want samen veranderen we retail om het dagelijks leven makkelijker te maken. Elke dag opnieuw.

Bol.com, de winkel van ons allemaal. Dat is het verhaal waar we elke dag aan werken. Wij geloven dat wanneer verschillende mensen met hun eigen unieke blik een bijdrage leveren aan ons verhaal, dit ons sterker maakt. Want als je verschillende mensen bij elkaar brengt, ontstaan er de mooiste dingen. Wat is jouw verhaal?

Wat je krijgt
Wat je krijgt

Een blauwe landing

Nieuwe collega's krijgen bij bol.com een warm welkom, zodat jij je zo goed en snel mogelijk thuis voelt bij ons. Tijdens jouw introductieprogramma bol.com & ik, nemen we je helemaal mee in de bol.com wereld!

Geld enzo....

Werken bij bol.com is uitdagend en daar zetten we uiteraard iets tegenover. Naast salaris, ontvang je ook een jaarlijkse prestatiegerichte bonus, vakantiegeld, 29 vakantiedagen, woon-en werkverkeer regelingen, aanvullende premievrije verzekeringen en meer.

meer...



Meer vacatures van Bol.com