Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Landelijke Verzuimcoördinator Custom Connect

Custom Connect - Breda - 22-06-2021 Naar vacature  

Ben jij op de hoogte van alles rondom verzuim? Beschik je over ruime kennis en ervaring met de Wet Verbetering Poortwachten én houd jij je graag bezig met de gezondheid van medewerkers. Reageer dan op deze functie met je CV!

Taken en verantwoordelijkheden

Jouw doel is om verzuim binnen onze bedrijf op alle vestigingen (Breda, Groningen, Emmeloord en Sittard) te voorkomen, terug te dringen en medewerkers zo snel als mogelijk weer in hun kracht te zetten. Dit doe je door de juiste preventieve acties uit te zetten om verzuim te voorkomen. Is verzuim onvermijdelijk? Dan zorg jij met een passende verzuimbegeleiding voor de situatie dat medewerkers op een verantwoorde wijze weer aan het werk kunnen. Jij bent verantwoordelijk voor het volledige beheer van en aanpak in de verzuimdossiers van onze medewerkers. Je adviseert leidinggevenden en ondersteunt hen met duurzame, praktische en creatieve oplossingen op het gebied van verzuim. Je neemt hierin de regie en voelt aan wat er nodig is. Daarnaast leg je alles nauwkeuring en adequaat vast conform de Wet Verbetering Poortwachter.

  • Het preventief voorkomen van verzuim;
  • Het in goede banen leiden van het verzuimtraject, met juiste opbouw en registratie van het verzuimdossier;
  • Communicatie en correspondentie met UWV en Arbodienst;
  • Het bieden van expertise en ondersteuning aan leidinggevenden en medewerkers op het gebied van verzuim en re-integratie;
  • Meedenken in beleid en communicatie omtrent ziekteverzuim;
  • Verantwoordelijk voor de verzuimdesk, en de aansturing van de medewerkers werkzaam op de verzuimdesk.

Functieprofiel en competenties

Jij bent succesvol in wat je doet met een groot empathisch vermogen. Je gaat accuraat en zelfstandig te werk én hebt een passie voor verzuim- en inzetbaarheidsvraagstukken. In onze no-nonsense en aanpakkerscultuur ben je een goede gesprekspartner die zich niet snel uit het veld laat slaan. Sterker nog, jij ziet het als een uitdaging om het verzuimbeleid te verbeteren en onze werknemerstevredenheid te vergroten. Je vindt het leuk om te reizen tussen de verschillende locaties en bent zelf woonachtig in de buurt van een van deze locaties.

Verder vragen we het volgende aan je:
  • HBO opleiding/werk- en denk niveau;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met verzuimbegeleiding;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal
  • Actuele kennis van en ervaring met Wet Verbetering Poortwachter;
  • Goede gespreks- en sparringpartner voor alle betrokkenen;
  • Je beschikt over een grote mate van zelfstandigheid, proactiviteit en bent in staat geordend te werken.

Wat bieden wij jou?

Bij ons krijg je ruimte om jezelf te ontwikkelen en om met eigen initiatieven aan de slag te gaan. Je krijgt een marktconform salaris en leuke collega’s in een informele werkomgeving. Je hebt 24 vakantiedagen, een pensioenregeling en leuke teamuitjes en borrels.

Wat zijn we?

We zijn een facilitair contactcenter met ruim 700 medewerker en we hebben verscheidene klantenteams, ieder team richt zich op zijn eigen klant. Je komt in het team van HR dat bestaat uit 2 HR Business Partners, 3 administratieve medewerkers en 5 Recruiters. Je legt verantwoording af aan de HRD Manager. Jij stuurt de medewerkers van de verzuimdesk aan waar alle ziek- en hersteldmeldingen binnen komen.

Enthousiast geworden?

Solliciteer direct!
×

Apply for job

Deel deze vacature

Over Ons

Custom Connect beschikt over 4 vestigingen, waar ruim 800 medewerkers samenwerken. Voor verschillende klanten bieden wij acquisitie activiteiten, marketingactiviteiten of customer support.

meer...



Meer vacatures van Custom Connect