Inloggen - Registreer  

Senior Inkoopadviseur

Zzp Opdrachten - Lelystad - 20-05-2024 Naar vacature  

Functie omschrijving

Vanwege capaciteitsgebrek is provincie Flevoland tijdelijk op zoek naar een Senior inkoopadviseur voor de periode van 1 juni 2024 tot en met 1 december 2024.

Je komt te werken binnen het team inkoop van het expertiseteam Juridische zaken en inkoop (JZI).
Dit team bestaat uit acht personen: 2 inkoopadviseurs, 2 senior inkoopadviseurs, 2 inkoopjuristen en 1 inkoopmedewerker. Zij ondersteunen en adviseren de hele organisatie m.b.t. de inkoop van leveringen en diensten, van complexe Europese tot enkelvoudig onderhandse aanbestedingen. Het is een enthousiast, hecht en open team.

We zijn continue bezig om inkoop binnen de organisatie te verbeteren. Daarvoor is in 2023 nieuw inkoopbeleid vastgesteld waarin wij hebben opgeschreven wat wij met inkoop willen bereiken. Denk hierbij aan recht- en doelmatig inkopen, maar ook een grotere inzet op samenwerking en lokaal inkopen. Daarnaast is veel aandacht besteed aan Maatschappelijk Verantwoord Opdrachtgeven en Inkopen (MVOI). Ook zetten we ons in voor betere contractbeheersing, door te focussen op contractmanagement en -beheer.

Onze core business is het begeleiden van (complexe) Europese en meervoudig onderhandse aanbestedingen (met name facilitaire en ICT) alsmede DAS uitvragen voor inhuur van personeel, het schrijven van aanbestedingsstukken. We zijn tevens aanspreekpunt voor de organisatie bij inkoop gerelateerde vragen.

De opdrachtgever(s)

De provincie Flevoland is een jonge en snel groeiende provincie in Nederland. Flevoland is de thuishaven voor ruim 400.000 inwoners op een oppervlakte van 2.412 km2 aan land en water. Een gebied waar denken en doen samenkomen in fascinerende projecten en activiteiten. De provincie is een uitdagende en inspirerende werkgever voor ongeveer 770 medewerkers die werken binnen 4 opgaves (Energietransitie, Landelijk gebied, Woning opgave en Digitalisering). Binnen deze opgaves wordt gewerkt met expertise teams. Een flexibele en slagvaardige organisatie die snel reageert op veranderingen in onze omgeving. We zoeken mensen die deze eigenschappen zelf ook in huis hebben.

Functie eisen

  • Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en toebehoren. Indien nodig stelt de opdrachtgever een token ter beschikking;
  • Maandag vaste werkdag, de andere 3 dagen (op locatie) in overleg (minimaal werkt u 50% op kantoor);
  • n ieder geval aanwezig in de weken 30, 31, 32 en 33, vanwege de bezetting van het inkoopteam;
  • In staat om de opdracht individueel uit te voeren (vervulling in duo verband is niet mogelijk).

Wensen (weging, totaal 100 punten)

  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren en leiden van de voorbereiding, uitvoering en afronding van meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures voor leveringen en/of diensten in een (semi) overheidsorganisatie (benoem dit duidelijk in het cv)(max. 20 punten);
  • a.van 0 t/m 4 afgeronde Meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar (0 punten);
  • b.Tussen de 5 en de 9 afgeronde Meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar (10 punten);
  • c. 10 of meer afgeronde Meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar (20 punten);
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren en leiden van de voorbereiding, uitvoering en afronding van Europese aanbestedingsprocedures van leveringen en/of diensten in een (semi) overheidsorganisatie (max. 20 punten);
  • a. van 0 t/m 3 afgeronde Europese aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar (0 punten);
  • b. Tussen de 4 en de 8 afgeronde Europese aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar (10 punten);
  • c. 10 of meer afgeronde Europese aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar (20 punten);
  • Een afgeronde opleiding NEVI 1 of een vergelijkbare inkoopopleiding (15 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie (max. 15 punten);
  • a. tot 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie (0 punten);
  • b. 1 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie (5 punten);
  • c. 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie (10 punten);
  • d. meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het implementeren van inkoopbeleid binnen de publieke sector (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het rapporteren op de SDG’s of MVOI onderwerpen (benoem dit duidelijk in het cv); (15 punten).

Competenties

  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en goede contactuele eigenschappen;
  • Je kunt schakelen op alle niveau’s binnen de organisatie;
  • Je bent in staat vraagstukken vanuit meerdere perspectieven te benaderen;
  • Je beschikt over een goede balans tussen flexibiliteit en standvastigheid;
  • Je bent goed in staat om zelfstandig te werken, maar werkt ook graag samen in een team;
  • Je bent omgevingsbewust (van je werkomgeving en ontwikkelingen binnen de organisatie);
  • Je hebt overtuigingskracht en kan zodanig informatie en voorstellen overbrengen dat vertrouwen ontstaat om de uitvoering ter hand te nemen;
  • Je hebt adviserend vermogen en kan signaleren, identificeren en specifiek advies uitbrengen;
  • Daarnaast is een goed analytisch en probleemoplossend vermogen is van groot belang, naast accuratesse, doorzettingsvermogen en resultaatgerichtheid;
  • Je bent goed op de hoogte van de (Europese) aanbestedingsregels en de laatste ontwikkelingen;
  • Je hebt een hands on mentaliteit.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Zzp Opdrachten
Meer Senior Inkoopadviseur vacatures