Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Bestuurssecretaris
Ben jij de onmisbare 'spin in het web' voor de Raad van Bestuur en Raad van Toezicht? Ben je geboeid door governance vraagstukken, overzie je de samenhang tussen strategie, beleid en externe ontwikkelingen en pak je graag een regierol? Kom dan bij ons ziekenhuis werken als bestuurssecretaris!
Wat ga je doen?
De rol van bestuurssecretaris binnen ons ziekenhuis is breed, veelzijdig en zelfstandig. Je ondersteunt de Raad van Bestuur en Raad van Toezicht bij de opzet en de werking van de governance, maar ook bij de beleidsontwikkeling, beleidsvorming en de beleidsuitvoering. Jouw regierol is onmisbaar richting de RvB en de RvT!
Jij bent iemand die de bestuurders en toezichthouders in staat stelt hun werk goed te doen. Jij houdt ze bij de les. Je hebt een goed stel hersens en bent niet bang te zeggen waar het op staat. Je bent een adviseur die zich niet alleen bezighoudt met organisatorische zaken, maar ook inhoudelijk een belangrijke bijdrage levert.
Je bent een kei in het signaleren, analyseren en vertalen van in- en externe ontwikkelingen naar beleidsplannen, statuten en reglementen. Je adviseert de Raad van Bestuur over governancevraagstukken, juridische aspecten van samenwerkingsrelaties en over gezondheidsrechtelijke vraagstukken. Je hebt een onmisbare regierol in de Planning en Controlcyclus van het ziekenhuis.
Je bent verantwoordelijk voor een soepele afstemming tussen alle disciplines en gremia zijnde bestuur van de medische staf, ondernemingsraad, VAR, cliëntenraad, managers (MT) en de externe relaties/contacten.
Als bestuurssecretaris ben je op hoofdlijnen verantwoordelijk voor:
- Beleidsondersteuning van de Raad van Bestuur bij de strategieontwikkeling en uitvoering, het opstellen van de daarvan afgeleide jaarplannen en het sturen op resultaten. Je ontwikkelt en geeft daarbij vorm aan een gedegen PDCA- cyclus door middel van het zelfstandig opstellen, namens de Raad van Bestuur, van jaarplannen/jaarverslagen, kaderbrief, voorbereiding en verslaglegging van de tertiale gesprekken met de interne managers, in- en externe verantwoordingen, rapportages voor de Raad van Toezicht en de daarbij behorende auditcommissies.
- Regievoering op de beleids- en besluitvormingsprocessen.
- Voorbereiden, bijwonen en verzorgen van de verslaglegging van vergaderingen van het managementteam, de Raad van Bestuur en de Raad van Toezicht. Je stelt agenda’s op, je beoordeelt of verzorgt oplegnotities bij vergaderstukken, je beoordeelt wanneer wat geagendeerd dient te worden. Je stelt besluitvormingsdocumenten op namens de Raad van Bestuur en de Raad van Toezicht. Je bewaakt de acties en afspraken die uit de diverse vergaderingen voortvloeien. Je bent lid van het MT en vervult de rol van ambtelijk secretaris van de Raad van Toezicht.
- Optimaliseren, coördineren en bewaken van de verschillende bestuurlijke adviserings- en besluitvormingsprocessen in de organistatie. Jij verzorgt de formele schriftelijke communicatie richting de verschillende gremia zijnde bestuur medische staf, VAR, Clientenraad en de Ondernemingsraad en draagt zorg voor een goede afstemming en voortgangsbewaking door afstemming met de betrokken ambtelijk secretarissen.
- Zorgen voor een eenduidige besluitvorming en consistentie in beleid en uitvoering binnen de gehele organisatie. Waar nodig signaleer en adviseer je hierover richting de Raad van Bestuur en de Raad van Toezicht.
- Governance van de organisatie die voldoet aan de wettelijke en maatschappelijke eisen. Je voert regie op compliancemanagement. Coordinatie/uitbesteding van juridisch werk op het gebied van governance, samenwerkingsrelaties en gezondheidsrecht.
- Verzorgen van de externe communicatie namens de RvB middels brieven en persberichten in samenwerking met PR en Communicatie.
Wie zijn je collega’s?
De Raad van Bestuur van ons ziekenhuis bestaat uit 3 personen, een voorzitter en twee leden. Het besturingsmodel is collegiaal, waarbij de voorzitter verantwoordelijk is voor het tot stand komen van de besluitvorming. De leden van de Raad van Bestuur hebben de aandachtsgebieden onderling verdeeld. Afgesproken is dat alle belangrijke onderwerpen gezamenlijk besproken en afgestemd worden vanuit het concept van gezamenlijke verantwoordelijkheden. Op het bestuur van de Raad van Bestuur wordt toegezien door een onafhankelijke Raad van Toezicht. De Raad van Bestuur wordt ondersteund door een bestuurssecretariaat waar jij ook nauw mee samenwerkt.Het managementteam bestaat uit 10 personen; vier zorgmanagers en zes managers van de staf en ondersteunende diensten.
De sfeer binnen de Raad van Bestuur en het managementteam is informeel en collegiaal, gericht op ambitie en resultaat. Er wordt hard gewerkt vanuit een positief kritische houding en graag gelachen.
Waar kom je te werken?
Het St Jansdal ziekenhuis is een regionaal ziekenhuis waar collega’s elkaar kennen en elkaar makkelijk aanspreken. Het ziekenhuis is op de toekomst gericht en heeft de ambitie om de beste zorg in de regio te leveren.Werken bij St Jansdal ziekenhuis is werken bij een modern en regionaal ziekenhuis dat alle basiszorg biedt en zich primair richt op de Noordwest-Veluwe en Oostelijk Flevoland. Het St Jansdal heeft twee ziekenhuisvestigingen in Harderwijk en Lelystad en meerdere buitenpoliklinieken. In het verzorgingsgebied zetten we de deskundige en gastvrije benadering van onze patiënten voorop. Met een ambitieus bouwplan pakken we de uitbreiding en renovatie van onze gebouwen aan.
Onder het motto ‘St Jansdal zorgt samen’ gaan we voor goede zorg voor alle bewoners in de regio, ook als delen van die zorg door andere zorgaanbieders geleverd wordt. Dit betekent hard werken aan een goed netwerk met zorgpartners en verwijzers.
Je komt te werken bij een middelgroot ziekenhuis dat nog altijd de kenmerken van een kleinschalig ziekenhuis heeft: iedereen kent elkaar, je loopt makkelijk bij elkaar binnen om te overleggen en de sfeer is informeel.
Wil je kennis maken met de medewerkers van ons ziekenhuis,
.
Wat bieden wij jou?
- Wij streven naar een goede balans tussen werk en privé voor al onze medewerkers. We bieden een prima salaris en een modern, flexibel pakket aan arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een jaarcontract voor 32-36 uur per week met de intentie, bij ongewijzigde organisatorische omstandigheden, deze om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd. De standplaats is Harderwijk.
- De inschaling is afhankelijk van aantoonbare werkervaring, opleidingsniveau en kennis. Je salaris bedraagt minimaal € 3.850,-- en maximaal € 6.887,-- per maand op basis van 36 uur per week. Daarbij ontvang je 8,33% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering van 8,33%.
- Je bouwt pensioen op bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn. Daarnaast bieden wij interessante extra’s, waaronder korting op jouw zorgverzekeringspremie, bedrijfsfitness en de MKA (Meer Keuze Arbeidsvoorwaarden) regeling.
- Via de St Jansdal academie kun je (online) werken aan jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling. Ook zijn er regelmatig leuke initiatieven, waaronder workshops, om jou gezond en vitaal te houden.
- WO opleiding bestuurskunde, bedrijfskunde of rechten.
- 5 – 7 jaar praktijkervaring.
- Je hebt zicht op de ontwikkelingen binnen de zorg en veranderingen in wet- en regelgeving.
- Kennis van besluitvormingsprocessen in een complexe organisatie.
- Politieke ervaring is een pré.
Ben je enthousiast?
Solliciteer dan via de sollicitatiebutton. Je kunt jouw sollicitatiebrief richten aan Relinde Weil, voorzitter Raad van Bestuur. Wil je liever eerst meer informatie over deze functie dan kun je contact opnemen met Relinde Weil, via telefoonnummer (0341) 46 35 10.
meer...
Meer vacatures van St Jansdal