Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Chief Privacy Officer

Werken voor Nederland - Den Haag - 10-06-2022 Naar vacature  

Autoriteit Consument & Markt (ACM)
Delen
Print
Vacature bewaren
Solliciteren
Stand­plaats
Den Haag
Contractduur
2 jaar met uitzicht op vast
Uren per week
32 - 36
Maand­salaris
€3.919
€6.547
Salaris­niveau
schaal 12, schaal 13
Niveau
Master/doctoraal
Vakgebied
ICT, Juridisch
Reageren voor
7 juli
Nog 1 dag
Vacaturenummer
ACM_20220530_12/13
Plaatsingsdatum
9 juni 2022
Dienst­verband
Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Een gedegen kennis van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Het coördineren van het ACM-brede privacy-team. Het eerste aanspreekpunt zijn voor het management van de ACM als het gaat om het uitvoeren van het privacy-beleid. Én bezig zijn met uitdagende privacyvraagstukken die spelen bij de directie Bedrijfsvoering. Spreekt dit jou aan? Dan ontvangen we graag jouw sollicitatie!

Wat je doet als Chief Privacy Officer én als Privacy Officer
Data speelt een belangrijke rol in het werk van de ACM. De ACM verwerkt als toezichthouder en als werkgever een grote hoeveelheid persoonsgegevens. Om haar taken goed uit te kunnen blijven voeren, gaat de ACM mee met de digitale, technische en maatschappelijke ontwikkelingen. Dit vraagt om een innovatieve manier van toezichthouden op markten waar privacy van groot belang is, denk bijvoorbeeld aan de consumenten-, energie-, en zorgmarkt. De ACM wil in dat verband vanzelfsprekend een betrouwbare en transparante partij zijn, die persoonsgegevens op een veilige, transparante en verantwoorde wijze verwerkt.

In deze functie sta je als Chief Privacy Officer (CPO) aan de lat voor een consistente toepassing van het privacy-beleid in alle onderdelen van de ACM. Je bent verbindend en coördinerend in de uitvoering. De Privacy Officers (PO’s) van de verschillende directies vormen gezamenlijk het ACM-brede privacyteam waarvan jij de coördinator bent.

Je coördineert de dagelijkse gang van zaken en bent het eerste aanspreekpunt voor het management en het ministerie van EZK voor AVG-aangelegenheden. Je bent verantwoordelijk voor het verwerkingsregister. Je beslist of escaleert bij voorkomende verschillen van inzicht.

De ACM beschikt over een eigen functionaris voor gegevensbescherming (FG) die adviseert en intern toezicht houdt. Je schakelt met de FG en rapporteert aan de directeur Bedrijfsvoering over de kwaliteit van de privacy-organisatie aan de hand van het Verwerkingsregister, het DPIA register, het Datalekkenregister en het AVG-verzoeken overzicht. Tevens behartig je de belangen van de ACM op het gebied van privacy in de buitenwereld.

Naast je coördinerende rol ben je ook één van deze PO’s, namelijk die van de directie Bedrijfsvoering. Je bent intensief betrokken bij privacyvraagstukken die specifiek bij de directie Bedrijfsvoering spelen binnen bijvoorbeeld de onderdelen HRM, Finance & Control en ICT-beheer. Je draagt eraan bij dat je directie en jouw collega’s voldoen aan de privacyregels.

Het grootste deel van de tijd besteed je aan de coördinerende werkzaamheden en ongeveer een kwart van je tijd ben je uitvoerend bezig als PO. Je werkt vanuit het team CIO Office. Dit team bestaat uit ongeveer 15 medewerkers. De CIO Office is verantwoordelijk voor het beleid op informatievoorziening en de regievoering op de ICT dienstverlening van de ACM. Je werkt nauw samen met de manager informatiebeveiliging.

Wie ben jij?
Om succesvol te zijn ben je goed in het behouden van overzicht, ben je pro actief en ben je iemand die zich gemakkelijk door de organisatie beweegt. Je bent in staat om knopen door te hakken en je betrekt anderen tijdig bij jouw beslissing. Tevens beschik je over goede coördinerende vaardigheden.

De AVG legt de ACM een hoop verplichtingen op, waarmee zij zich moet verantwoorden over wat zij met persoonsgegevens doet. Om ervoor te zorgen dat ons werk efficiënt verloopt en dat we ons netjes aan de privacyregels houden, denk je in oplossingen ten behoeve van de burger en de organisatie. Integriteit draag je hoog in het vaandel. Je bent in staat om vraagstukken goed te analyseren en te komen tot een oordeel.

Wat je nog meer in huis hebt?
  • Een academisch werk- en denkniveau.
  • Tenminste vijf jaar relevante werkervaring in een coördinerende functie.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring op het gebied van privacy.
  • Je bent gewend om te schakelen op verschillende niveaus, van werkvloer tot aan bestuur.
  • Gedegen kennis van de AVG en aanverwante wet- en regelgeving op de AVG processen en werkwijzen.
  • Ervaring binnen de overheid is een pre.
  • Competenties: plannen en organiseren, luisteren, overtuigingskracht, assertiviteit, proactiviteit en samenwerken.
Voldoe je niet exact aan alle bovengenoemde punten, maar denk jij dat je een geschikte kandidaat bent? Overtuig ons dan met jouw motivatiebrief!
Salaris­niveau
schaal 12, schaal 13
Maand­salaris
Min €3.919
Max. €6.547 (bruto)
Dienst­verband
Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Contract­duur
2 jaar met uitzicht op vast
Minimaal aantal uren per week
32
Maximaal aantal uren per week
36
Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Wat maakt werken bij de ACM zo leuk?
Je werkt bij een mooie maatschappelijke organisatie aan actuele thema’s. Wat ons drijft? Markten beter laten werken voor mensen én bedrijven, nu en in de toekomst.

Je collega’s zijn inhoudelijk gedreven mensen die hard werken en houden van een grapje en gezelligheid. Binnen de organisatie zijn de omgangsvormen vriendelijk en hartelijk.

Om jouw persoonlijke en professionele groei te faciliteren, maken we veel tijd en aandacht vrij voor goede begeleiding. We willen dat je een baan hebt die jou energie geeft en bijdraagt aan de ontwikkeling van je talenten.

Collega’s ervaren bij de ACM een goede work/life balans.
Meer weten?
Wil je eerst meer informatie over deze vacature voordat je gaat solliciteren? Maak dan vrijblijvend kennis met een toekomstige collega. Bel of app met Vanessa van Kuilenburg-Brouwer (FG) via 06 31 03 58 82. Zij staat je graag te woord!

Wat bieden wij jou?
Een mooie functie bij een organisatie waar een goede balans bestaat tussen je professionele en privéleven. Bij een betrouwbare en maatschappelijk betrokken werkgever.

De overige aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden horen bij deze functie:
  • Mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen en specialiseren (o.a. opleidingen binnen en buiten onze eigen Academie).
  • Salaris conform schaal 12 (min. €3919,11 en max. €5825,02), of schaal 13 (min. €4367,40 en max. €6547,52), op basis van een 36-urige werkweek. Inschaling op basis van kennis en ervaring.
  • Bovenop het salaris ontvang je 16,37% Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB kun je laten uitbetalen, er verlof-uren van kopen, of het gebruiken voor fiscaal-vriendelijke doelen zoals een fiets voor woon-werk verkeer, voordelig sporten of een studie.
  • Een contract voor in eerste instantie twee jaar. Bij goed functioneren behoort een vast contract tot de mogelijkheden. Als je al een vaste aanstelling bij de Rijksoverheid hebt, neem je die mee naar de ACM.
  • Bij de ACM heb je een werkweek van 36 uur. Werktijden zijn, in onderling overleg, flexibel in te delen.
  • Een prettige werkomgeving met goede faciliteiten en een gezellig bedrijfsrestaurant, op loopafstand van het centraal station.
  • Pensioenopbouw is uitstekend geregeld bij het ABP.
  • Momenteel werken wij hybride waarbij je (afhankelijk van je functie) deels op kantoor en deels vanuit huis kunt werken. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. Wij bieden daarom een tegemoetkoming in de thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding conform de CAO Rijk.
Word jij onze nieuwe collega?
Als je interesse hebt in deze functie, solliciteer dan snel! Dat kan via onderstaande button met je CV en motivatiebrief. Als je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek, bellen we jou om dit samen in te plannen. Een eerste gesprek is meestal digitaal. We streven ernaar om je in het tweede gesprek live te ontmoeten. Zien we het allebei zitten? Dan sluiten we af met een arbeidsvoorwaardengesprek.

De gesprekken zijn er niet alleen voor ons om jou te leren kennen, maar ook voor jou om ons en onze organisatie te leren kennen. Uiteindelijk is het pas echt een match als de klik er van twee kanten is. Het inwinnen van referenties en het maken van een assessment kan onderdeel zijn van de procedure.

Heb je inhoudelijke vragen over de functie dan kun je terecht bij Alexander Hielkema (teammanager CIO-Office) via 06 29 67 43 42. Voor andere vragen kun je terecht bij Rosanne Sirre (Coördinator Recruitment) via rosanne.sirre@acm.nl of 06 31 03 58 21.

meer...



Meer vacatures van Werken voor Nederland