Inloggen - Registreer  

Manager Contracts & Outsourcing

Tkp - Groningen - 23-04-2024 Naar vacature  

Je bent gesprekspartner voor onze contracteigenaren
Je krijgt regie over onze inkoop en uitbestedingen
Je bent leidinggevende én expert van de afdeling

Huidige:
Manager Contracts & Outsourcing
Salaris
€ 5.600 - € 7.900
Locatie
Groningen
Opleidingsniveau
Wo
Vakgebied
Leiderschap
Carrièreniveau
Expert
Als ervaren inkoper én uitbestedingsmanager in de financiële sector heb jij al menig IT-uitbesteding op je naam staan. DNB-vereisten zijn voor jou dan ook business as usual. Toe aan een volgende stap? Als manager Contracts & Outsourcing bij ons krijg je de regie over inkoop en uitbestedingen voor onder meer onze klanten – 16 (middel)grote pensioenuitvoerders. Zet jij jouw inkoopexpertise én leidinggevende skills graag in voor onze IT-uitbestedingen en -inkoop? En beweeg jij je makkelijk tussen alle stakeholders zoals contracteigenaren, leveranciers en pensioenfondsbestuurders? Dan is dit de baan voor jou!

‘Als inkoper en uitbestedingsmanager krijg je bij ons een pioniersrol in de transitie die we maken van IT-diensten zelf ontwikkelen naar diensten uitbesteden. Grote verantwoordelijkheid, veel vrijheid!’

Auteur:
Guido Buurlage

Functie:
Manager Contracts & Outsourcing a.i.

Jouw rol als manager Contracts & Outsourcing

We zitten midden in een transformatie: van vooral zelf diensten ontwikkelen naar meer diensten inkopen of uitbesteden. Als manager Contracts & Outsourcing krijg jij de regie over de inkoop en uitbesteding van al deze diensten, waaronder ook uitbestedingen voor onze klanten. Daarvoor vraag je de requirements op bij contracteigenaren, onderhandel je met leveranciers en organiseer je dat het uitbestedingsdossier aan alle (wettelijke) vereisten voldoet – ook die van DNB. Ook regisseer je het framework voor monitoring en beheersing van de verschillende uitbestedingen.

Dit ga je doen als manager Contracts & Outsourcing bij TKP

  • Je denkt strategisch met interne opdrachtgevers mee over uitbestedingsmogelijkheden
  • Je bent gesprekspartner voor contracteigenaren en begeleidt uitbestedings-, rfi- en rfp-trajecten
  • Je begeleidt onze klanten proactief bij uitbestedingen en de beheersing ervan
  • Je bent aanspreekpunt bij audits en onderzoeken door toezichthouders

Dit ben jij

Met jouw ervaring als inkoper en uitbestedingsmanager van IT ken jij de inkoopmarkt van a tot z. Je bent een kundige prijs-kwaliteit-onderhandelaar en je zet je onderhandelingsresultaten moeiteloos om in een of meer contracten en sub-contracten. Je bent een serieuze sparringpartner voor en beweegt je makkelijk tussen alle verschillende stakeholders: contracteigenaren, onze klanten, leveranciers en je collega’s van de privacy-afdeling en risicomanagement. Ook als het hectisch wordt, ben jij goed in staat prioriteiten te stellen.

Dat we met veel partners samenwerken, haalt de bruggenbouwer in jou naar boven. Met je vakkundige blik bewaak je alle belangen: de wensen vanuit de business, de balans tussen kwaliteit en prijs, de beheersing van de risico’s rondom informatiebeveiliging, privacy en andere operationele risico’s. Met jouw regiekwaliteiten en proactieve advies faciliteer je jouw interne klanten, zodat zij hun contracten en leveranciers kunnen managen.

Wat we verder van je vragen:
  • Een afgeronde wo- of hbo-opleiding
  • Kennis van actuele wettelijke en DNB-eisen op het vlak van IT-inkoop en -uitbestedingen
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en kennis van Nederlands en Engels jargon
  • Minimaal 7 jaar ervaring binnen het inkoop- of contractmanagementvak

Hier ga je werken

Onze afdeling Contracts & Outsourcing (C&O) valt onder het bedrijfsonderdeel Finance & Risk. Met een team van 4 betrokken specialisten zorg je ervoor dat alle inkoop- en uitbestedingstrajecten goed verlopen. Jij rapporteert direct aan onze chief finance & risk officer.

Werken bij TKP

Voor een goed pensioen vertrouwen zo’n 4 miljoen Nederlanders op ons. Vertrouwen dat wij verdienen door pensioen eenvoudig te maken. Dat doen we door samen met ruim 1.000 betrokken collega’s én met onze klanten – 16 pensioenuitvoerders – te werken aan klantgerichte en betrouwbare dienstverlening. Of het nu gaat om een pensioenuitkering die juist én op tijd is of om een actueel overzicht van het opgebouwde pensioen. We hebben stevige ambities. Tegelijk zorgen we goed voor elkaar. En kun je zijn wie je bent. Bij ons krijg je een fijne werkomgeving met veel vrijheid en vertrouwen.

Waarom TKP?

  • De inhoud van ons werk, veel ruimte om met eigen ideeën te komen en energieke collega's die elkaar graag helpen
  • Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit – van workshops en intervisie tot online academy
  • Veel sportieve en gezellige activiteiten, zoals wekelijkse bootcamps, fiets- en skiweekenden en een maandelijkse borrel

Fijne voorwaarden

Je salaris is afhankelijk van je opleiding en ervaring en bedraagt minimaal € 5.500 en maximaal € 7.900 bruto per maand op basis van een 38-urige werkweek. Daarnaast krijg je een 13e maand, 8% vakantietoeslag en jaarlijks een salarisverhoging van 3% (zolang je ruimte hebt in je schaal). Je valt onder de cao van onze moeder a.s.r., krijgt 200 vakantie-uren per jaar, een NS-Business Card of kilometervergoeding én profiteert van een geweldige pensioenregeling. Bij TKP werken we deels thuis en deels op kantoor. Zodat werk en privé goed in balans zijn. Behoefte aan meer vrije tijd, voor bijvoorbeeld je eigen onderneming of vrijwilligerswerk? Dan kun je eens per 5 jaar een deels betaalde sabbatical opnemen.

Heb je interesse?

Wacht dan niet met solliciteren. Binnen 2 weken krijg je een reactie van ons. Meer weten over de inhoud? Bel of mail Guido Buurlage, manager Contracts & Outsourcing a.i., via 06-51 82 79 69 of

. Meer weten over de procedure? Meer weten over de procedure? Bel onze recruiters Jolanda Postma via 06-15 29 32 84 of Judith Krijgsman via 06-27 11 71 75. Of mail ze via

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Tkp