Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Teamhoofd HRM BLNP

Werkenvoorgooivechteem - Nijkerk - 18-01-2022 Naar vacature  

Solliciteer uiterlijk
maandag 7 februari 2022
Nijkerk
28 uur

Vacature

Toevoegen
aan favorieten

28 uur

Over de samenwerking bedrijfsvoering

De vier gemeenten Bunschoten, Leusden, Nijkerk en Putten (BLNP) zijn in 2017 de samenwerking bedrijfsvoering gestart op de terreinen Financiën, ICT, HRM en Juridische zaken.

Binnen de 4 terreinen wordt toegewerkt naar shared services: vier teams die ieder op zich vier gemeenten bedienen én daarnaast elkaar ondersteunen.
Het teamhoofd draagt zorg voor de tijdige realisatie van de activiteiten uit het jaarplan - met behulp van de daarvoor beschikbare menskracht en middelen en legt daarover aan de regiegroep (commissie van de 4 BLNP gemeentesecretarissen), verantwoording af. Hij/zij heeft een strategische kijk op toekomstige opgaven en de positionering van het team en levert een actieve bijdrage aan de BLNP ontwikkeling. De uitdagingen die een samenwerking in opbouw met zich meebrengt geven energie.

Wat doe je als teamhoofd HRM

Wij zijn op zoek naar een gedreven en verbindende teamhoofd HRM die de nadruk legt op samenwerken, vertrouwen en werkplezier. Jij weet als geen ander hoe je jouw team kunt coachen en motiveren om het beste uit zichzelf te halen.

Concreet moet je hieraan denken:
  • Je stuurt de medewerkers HRM functioneel aan. Alleen voor arbeidsrechtelijke zaken ligt de eindverantwoordelijkheid bij de gemeentesecretaris(sen);
  • Je bouwt op een positief stimulerende manier aan de doorontwikkeling en positionering van het HRM team binnen de samenwerking bedrijfsvoering BLNP;
  • Je maakt duidelijke keuzes (en stuurt waar nodig) in het belang van de samenwerking BLNP en de te behalen resultaten op de 4 K's (Kwaliteit, Kwetsbaarheid, Kosten en Kansen voor medewerkers). Je werkt hiervoor intensief samen met de andere teamhoofden BLNP;
  • Je werkt nauw samen met de Regiegroep als ambtelijk opdrachtgever en informeert hen tijdig over consequenties van gemaakte keuzes en/of voorstellen;
  • Je bevordert de integraliteit en sociale cohesie, zowel binnen het team als tussen de BLNP domeinen in verbinding met de 4 organisaties;
  • Je weet wat er lokaal speelt en welke gevolgen dat heeft voor de dienstverlening en inzetbaarheid van medewerkers. Je houdt daartoe het totaal aan opdrachten binnen het team, de capaciteitsinzet en voortgang goed in de gaten en denkt pro- actief mee in het oplossen van knelpunten;
  • Samen met de teamleden besteed je aandacht aan de juiste rolverdeling, inclusief bijbehorende verantwoordelijkheden. Je overziet de consequenties van keuzes voor individuele teamleden en draagt bij aan het accepteren van de keuzes;
  • Je bent verantwoordelijk voor formatie, bezetting en diverse personeelsbudgetten.

Hier herken je jezelf in

  • Wo-werk-en-denkniveau, eventueel aangevuld met opleidingen op het gebied van organisatie/veranderkunde;
  • Naast aantoonbare ervaring over de volle breedte van het HRM vak heb je ruime ervaring in het aansturen en coachen van HRM professionals bij voorkeur in een politiek gevoelige omgeving;
  • Affiniteit met technologische (automatiserings-) ontwikkelingen op HR terrein;
  • Een gedreven teamleider en ben je in staat een team te coachen bij het gezamenlijk behalen van resultaten en creëer je eigenaarschap;
  • Energiek, toegankelijk, analytisch, oplossingsgericht, en een echte doorzetter;
  • Een ondernemende, slagvaardige en stevige persoonlijkheid die goed kan omgaan met veranderende omstandigheden en op een daadkrachtige manier besluiten kan nemen.

Wat bieden wij jou

Naast een informele, loyale en uitdagende bedrijfscultuur, bieden we jou een prima arbeidsvoorwaardenpakket. Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 5814,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek.

Daarnaast bieden wij:
  • Uitdagingen om door te bouwen aan een mooi team;
  • Rol in het management team waar je verantwoordelijk bent voor 22 medewerkers;
  • Betrokken collega's;
  • Verder kent de gemeente het Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar, met uitzicht op een vast contract bij goed functioneren en ongewijzigde omstandigheden.

Ben je enthousiast geworden over deze functie?

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en ben je enthousiast geworden? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren uiterlijk 7 februari a.s., via de sollicitatieknop. Na de briefselectie in week 6 laten we je zo snel mogelijk weten of je wordt uitgenodigd voor een gesprek in week 7. Een assessment kan onderdeel zijn van de procedure.

Informatie

Wil je meer weten over deze functie of de organisatie neem dan contact op met Dick van Huizen, gemeentesecretaris, 06 - 52883045. Heb je vragen over de procedure dan kun je contact opnemen met Elmira van der Schee, recruiter a.i., 06 - 20121811 .

Meer informatie over de gemeente Nijkerk vind je op
meer...



Meer vacatures van Werkenvoorgooivechteem