Inloggen - Registreer  

Verzuimcasemanager RVDK

Vijverberg Interim Juristen - Den Haag - 07-02-2024 Naar vacature  

Ben jij de interim casemanager die de Raad voor de Kinderbescherming gaat versterken? Reageer hier onder op de vacature en wordt het nieuwe aanspreekpunt!

Duur: 11 maanden
Standplaats: Den Haag
Startdatum: z.s.m.
Uren: 32-36 per week

Organization

Vanwege capaciteitsgebrek binnen HR het inhuren van 1 verzuimcasemanagers voor de periode van 1-02-2024 t/m 31-12- 2024
Binnen de RvdK is het verzuim al jarenlang erg hoog. De verzuimcijfers laat een voortschrijdend jaargemiddelde zien van 7,3 %. Ervaringen zowel binnen als buiten de organisatie laten zien dat drie aspecten cruciaal zijn voor een laag verzuim:

  • Het voorkomen van verzuim door een focus op vitaliteit en inzetbaarheid
  • Aandacht voor mens en situatie bij frequent kortdurend verzuim
  • Goede verzuimbegeleiding bij langdurig verzuim, in samenwerking met bedrijfsarts en bedrijfsmaatschappelijk werk.
Binnen de huidige transitie is het een uitdaging om medewerkers die niet of verminderd inzetbaar zijn te blijven stimuleren en coachen in wat zij nog wel kunnen en wat de achterliggende oorzaak is van de verminderende inzetbaarheid. Je hebt een dedicated en motiverende houding, met kennis van wat veranderingen binnen een organisatie met (verzuimende) medewerkers kan doen.

Je begeleidt het re-integratieproces namens de opdrachtgever en je bent het aanspreekpunt voor de werknemer. Daarnaast geef je advies en zorgt ervoor dat alle partijen op tijd doen wat ze moeten doen. Als verzuimcasemanager zorg je voor het inbrengen van inhoudelijke en/of meer complexe specialistische deskundigheid op het gebied van arbeidsverzuim, re-integratie en aanverwante aspecten. Je ondersteunt en adviseert de directie en HR-adviseurs bij verzuim- en re-integratieproblematiek en signaleert aandachtspunten in het beheer en de uitvoering hiervan. Je ondersteunt de directie en HR-adviseurs bij de aanvraag van subsidiemogelijkheden, voorzieningen en schadeverhaal. Daarnaast geef je advies over de consequenties van ontwikkelingen en over te nemen maatregelen op aandachtsterreinen. Je adviseert over de inzet van externen bij begeleiding en voert taken uit die verwant zijn aan het re-integratiewerk. Hierin werk je samen met andere tweedelijns adviseurs van UBR Bedrijfszorg, zoals bedrijfsartsen, bedrijfsmaatschappelijk werkers en re-integratieadviseurs. Verzuim kan ook raakvlakken hebben met andere HR-gerelateerde onderwerpen (denk bijvoorbeeld aan mobiliteitswens). Samenwerking / afstemming met de HR-adviseur op deze items is dan ook van belang.

De volgende taken en verantwoordelijkheden worden onderkend:
  • Begeleiden van de verzuimende medewerkers van de RvdK;
  • Verzuimdossiers voldoen aan de normen van de Wet verbetering Poortwachter;
  • Het vergroten van de inzetbaarheid van de medewerkers;
  • Duidelijk aanspreekpunt zijn voor HR en de medewerkers die verzuimen maar ook voor de overige medewerkers en teamleden zorg uit de zelforganiserende teams;
  • Inhoudelijk gesprekspartner in de overleggen met de bedrijfsarts, bedrijfsmaatschappelijk werker, re-integratie adviseur, HR-adviseur, directeur
  • Het op termijn warm overdragen van de onder de verzuimcasemanager aanwezige verzuimdossiers naar de staande organisatie.

Functie eisen:
  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding, passend bij de gevraagde aard van de werkzaamheden, aangevuld met een gerichte opleiding op regie op verzuim (bv. RCCM, ROZ of CROV).
  • De kandidaat beschikt over ruime kennis van en ervaring met de wet- en regelgeving waar onder Wet verbetering poortwachter en CAO Rijk
  • Kandidaat heeft een ruime werkervaring (minimaal 3 jaar) op het gebied van: verzuimcasemanagement (o.a. begeleiden van verzuimende medewerkers, advisering aan management); conflicterende belangen en gaat goed en adequaat om met weerstand;
  • De kandidaat is inzetbaar voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week voor een initiele inhuurperiode van 11 maanden.
  • De kandidaat heeft een persoonlijke motivatie toegevoegd met de toelichting waarom deze functie geschikt is en wat de kandidaat hierin zou kunnen betekenen.
Wensen
  • De kandidaat heeft relevante aantoonbare werkervaring met het inzetten van diens expertise ten aanzien van (organisatie)vraagstukken als vitaliteit en verzuim.
  • De kandidaat heeft relevante aantoonbare werkervaring binnen een zelforganisatie, met teamprocessen.
  • De kandidaat heeft relevante aantoonbare werkervaring in een regierol (en handelt proactief).
  • De kandidaat heeft relevante aantoonbare werkervaring binnen de Raad voor de Kinderbescherming.
  • Kandidaat is deskundig en in staat kennis en (werk)ervaring snel in te zetten. Waarbij kandidaat overtuigend zijn/haar (organisatie)sensitiviteit toont.
  • Kandidaat is resultaatgericht, stressbestendig en beschikt over een accurate en oplossingsgerichte manier van denken en handelen.
  • Kandidaat kan zich goed uitdrukken (communicatief), is sociaal vaardig en weet te inspireren.
  • Kandidaat heeft coachende, stimulerende en motiverende vaardigheden en zet deze actief in.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Vijverberg Interim Juristen