Inloggen - Registreer  

Coördinator bedrijfsonroerendgoed (36 uur)

Rochdale - Amsterdam - 02-06-2022 Naar vacature  

Hallo coördinator bedrijfsonroerendgoed!

Een buurt bestaat uit woningen, openbare ruimte, groen en voorzieningen. Samen met gemeenten en maatschappelijke partners kijken we naar wat een buurt nodig heeft. Zelf zetten wij de bedrijfspanden uit onze vastgoedportefeuille in om het voorzieningenniveau lokaal te verbeteren en de onderlinge contacten tussen bewoners te versterken. Daarvoor gaan we actief op zoek naar kleinschalige instellingen en naar bedrijven die kunnen bijdragen aan de sfeer en leefbaarheid, die bijvoorbeeld werkervaringsplekken hebben voor mensen uit de buurt. Goede voorzieningen om de hoek zorgen voor sociale binding en voor extra ogen op straat, wat de veiligheid vergroot.

Met zo’n 300 bedrijfsruimtes in je portefeuille werk je mee aan de ontwikkeling van sterke buurten. Met goede ondernemers die iets bijdragen aan de buurt en zorgen voor zo min mogelijk leegstand, draag jij bij aan een betere woonomgeving voor iedereen. Mooie ambitie toch? De ontwikkeling van sterke buurten vraagt om een planmatige aanpak voor de langere termijn. Je ontwikkelt een visie die inspeelt op de toekomstige ontwikkelingen van jouw portefeuille en voert deze uit. Jij tilt het niveau van ons beheer aanzienlijk omhoog en zoekt op eigen initiatief de samenwerking met externe partijen om dit voor elkaar te krijgen.

Je bewaakt de kwaliteit van het verhuurproces en draagt bij aan de ontwikkeling van ons beleid. In eerste instantie door een adequate coördinatie van het beheer en verhuurproces in je eigen portefeuille. Kwaliteit van de portefeuille is waar jij je op focust als coördinator bedrijfsonroerendgoed. Je toetst ondernemingsplannen op succes en hun bijdrage aan de buurt, stelt huurcontracten op en let op de financiële en juridische risico’s.

Daarnaast door als sparring partner van het hoofd Commercieel Vastgoed processen te verbeteren en kaders te stellen voor de verhuur van winkelruimtes, bedrijfspanden en maatschappelijk onroerendgoed. Jij zet de lijnen uit. Zo werk je ook samen met andere afdelingen in herontwikkelingstrajecten, stuur je uitplaatsingstrajecten aan en adviseer je over de positionering van bedrijfsruimte. Je werkt samen met externe partijen, zoals de gemeente, makelaars, ondernemers, andere woningcoöperaties, waarmee je glasheldere afspraken maakt die passen binnen de straatplannen en gebiedsvisies. Hiervoor maak je zelf de marktverkenningen en strategieën op buurtniveau.

Jouw werkdag

Overleggen met het gebiedsteam over verhuur, onderhoud en sociaal beheer, huurders te woord staan en makelaars aansturen om onze objecten aan de beste huurders tegen een marktconforme prijs te verhuren. Vanaf de eerste dag merk je dat dit een baan is waarin je veel en snel moet schakelen en waarbij je ook een “nee” als antwoord moet geven. En dat gaat je natuurlijk prima af.

Je weet daarom ook dat je altijd scherp moet zijn bij alles wat voorbij komt. Passen de plannen van die ene ondernemer wel in onze visie? Jij toetst het en communiceert je oordeel vervolgens helder richting de betrokken partijen. Uiteraard houd je als coördinator zicht op de doorlooptijden, lever je een bijdrage aan ons beleid en denk je mee over productontwikkeling. Ja, ook op jouw creativiteit wordt een beroep gedaan.

Leuke werkdag? Voor deze vacature van coördinator bedrijfsonroerendgoed heb je het volgende in huis:

  • minimaal een hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van vastgoed en makelaardij;
  • ca. 5 jaar werkervaring in een rol binnen commercieel vastgoed, zoals vastgoedmanager of propertymanager;
  • Zeer ervaren en stevige persoonlijkheid, je weet op een natuurlijke manier mensen aan je te verbinden en beschikt over bewezen kwaliteiten op het gebied van overtuigingskracht;
  • een flinke dosis enthousiasme en je bent flexibel, proactief, resultaatgericht, klantgericht, nauwkeurig en gericht op samenwerken;
  • goede communicatieve skills;
  • uitstekende rekenkundige vaardigheden;
  • een goede beheersing van de Nederlandse spreek- en schrijftaal.

Werk samen voor de straat

Bij Rochdale werken zo’n 500 collega’s. We staan voor een mooie opgave en zijn ambitieus. Daarom zijn we als organisatie volop in beweging. Van onze medewerkers vraagt dat creativiteit, denk- én daadkracht. Tegelijkertijd is er veel ruimte voor initiatief en zijn er volop kansen jezelf te ontwikkelen terwijl je maatschappelijke impact maakt. In ons kantoor aan het Bos en Lommerplein heerst een open sfeer, we werken flexibel en vinden lol maken ook belangrijk.

Stap over de drempel

Jij gaat als coördinator bedrijfsonroerendgoed aan de slag om de verhuur en het beheer van winkelruimtes, kantoorpanden en maatschappelijke onroerend goed in goede banen te leiden. Met een divers team van collega’s die net als jij trots zijn op de maatschappelijke rol die Rochdale vervult voor huurders met lage inkomens. Je hiervoor inzetten geeft mentale voldoening. En dan nu de beloning, in tijd, geld en ontwikkelingsmogelijkheden, op basis van 36 uur per week:

  • een salaris met een maximum tot € 4.772,- bruto per maand;
  • de mogelijkheid en goede faciliteiten om vanuit huis te werken;
  • pensioen via Stichting Pensioenfonds Woningcorporaties (SPW). Rochdale en jij betalen ieder een deel van jouw pensioenpremie;
  • een reiskostenvergoeding van 100% voor ov of een reiskostentegemoetkoming voor de auto;
  • een eindejaarsgratificatie, afhankelijk van prestaties van de totale organisatie;
  • bijna 24 vrije dagen per jaar;
  • een jaarlijks opleidingsbudget, waarmee je veel trainingen kunt volgen;
  • een stoelmassage, vers fruit, zit-/stabureaus en ons vitaliteitsprogramma ‘Vitaal Centraal’;
  • verfrissende activiteiten, zoals de zomeracademie, zomerborrel, lunchsessies en ons koerscafé.
  • In eerste instantie is de functie voor de duur van 1 jaar.

Lever je bijdrage en werk samen voor de straat met Rochdale!

Niet wachten, maar meteen – en sowieso voor 31 juli - solliciteren via de rode sollicitatiebutton. De gesprekken vinden in de 1e en 2e week van augustus plaats. 

Vragen? Marieke Pieters, Hoofd Commercieel Vastgoed, geeft antwoord als je belt naar 06-36 59 86 43 of Chantal Soomers, recruiter 06-24 78 04 58.
Een online assessment en basis financiële screening zijn onderdeel van de procedure.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Rochdale