Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Manager teams Milieu en Wonen

Vijverberg Interim Juristen - Zoetermeer - 19-04-2024 Naar vacature  

Korte omschrijving

Ben jij een goede Manager voor de teams Milieu en Wonen bij een gemeente? De opdracht start 13 mei a.s. voor de duur van 6 maanden (met optie tot verlenging). De opdrachtgever betreft een gemeente in het midden van het land.

Functie omschrijving

  • Samen met de afdelingsmanager Woon- en Werkklimaat geef je leiding aan de teams Milieu en Wonen. Je bent verantwoordelijk voor resultaat, mensen en middelen op deze twee beleidsvelden. Je bent het gezicht binnen en buiten de organisatie. Met de afdelingsmanager zet je het strategisch/tactisch beleid van de afdeling uit.
  • Je hebt kennis van beleidsmatige onderwerpen op de thema's milieu en/of wonen. Bij Milieu en Wonen spelen onderwerpen als biodiversiteit, bodem, luchtkwaliteit, dierenwelzijn, woningbouw, huisvesting doelgroepen, samenwerking met corporaties, etc. Zo werken we bij Wonen aan het Volkshuisvestingsprogramma en bij Milieu aan het Omgevingsprogramma gezonde en veilige leefomgeving voor mens en dier. Beiden bestaan uit diverse deelomgevingsprogramma's die op dit moment vorm krijgen.
  • Met je kennis en ervaring ben je aanspreekpunt en sparringpartner voor de medewerkers. Je hebt een open houding en bent aanspreekbaar voor hen. Ook coach je medewerkers, waarbij je oog hebt voor hun talenten en bijdraagt aan een prettige samenwerking.
We stimuleren als gemeente dat medewerkers op basis van competenties breed inzetbaar zijn en elkaars netwerk benutten om de relatie met verschillende beleidsvelden gemakkelijker te leggen. De implementatie van deze werkwijze, houding en gedrag is iets waar jij vanuit talentontwikkeling, coachend vorm aan geeft.

Kandidaatsomschrijving
  • aantoonbaar HBO/universitair denkniveau;
  • minimaal 5 jaar werkervaring met leidinggeven in een gemeentelijke organisatie;
  • je snapt de politiek bestuurlijke dynamiek en de complexe, steeds veranderende werkomgeving zowel binnen als buiten de organisatie;
  • medewerkers hebben aan jou een pragmatisch, stevig en nuchter ingestelde sparringpartner;
  • aantoonbaar beleidsinhoudelijke kennis van Milieu en/of Wonen en bent in staat strategisch te denken en koers te bepalen;
  • politiek-bestuurlijke sensitiviteit binnen en buiten de organisatie is voor jou vanzelfsprekend;
  • je bent een goede organisator, stimulator en coach. Natuurlijk beschik je hiervoor over uitstekende communicatieve vaardigheden en ben je resultaatgericht;
  • in je rol als manager heb je een verbindende stijl en stuur je op hoofdlijnen.

Functie eisen


De opdrachtgever stelt de volgende eisen en wensen aan de kandidaat:
  • aantoonbaar HBO/universitair denkniveau;
  • minimaal 5 jaar recente werkervaring met leidinggeven in een gemeentelijke organisatie;
  • je kan werken en denken binnen een complexe, steeds veranderende omgeving en ervaring hebt met leidinggeven aan medewerkers Milieu en/of Wonen (wens);
  • ervaring met werken in een politiek-bestuurlijke organisatie;
  • aantoonbaar binnen meerdere opdrachten gewerkt in een overheidsorganisatie, bij voorkeur een gemeente.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Vijverberg Interim Juristen